Geluiden Filteren

Andor

When there is Only the Now!
Hallo iedereen,

Ik zoek een applicatie waarmee ik zang kan filteren, dusdanig dat alleen de muziek te horen is. Het principe karaoke is hier de issue .Het gaat om dichten op muziek, waardoor de originele zang (tekst/rap) niet te horen mag zijn.

Iemand een idee met betrekking tot welke applicatie dit zou kunnen regelen?

Groetjes,
no rad

hardnekkige misverstanden of is het gewoon moeilijk?

hardnekkige misverstanden of is het gewoon moeilijk?

Dus Basicsystem,

Het werkt dus alleen maar als je een meersporen opname hebt? (Of het nummer natuurlijk zelf maakt =) )

dan heb ik toch ff een vraagje eigenlijk, kzal der geen nieuwe thread van maken.

soms hoor ik een vocal uit een film in een track van iemand zitten en als ik de film bekijk zit er van allerlijk geluid nog bij op de achtergrond, maar toch hoor ik de vocal in de track clean. ik probeer het wel eens met een bandpass filter om dan een gedeelte weg te filteren en dat lukt natuurlijk ook soms, maar zijn daar nog meer dingen voor dan en hoe doen ze dat?

Van de bagger die overblijft als je uit een stuk muziek de vocalen probeert te verwijderen is weinig meer te maken omdat het een complex geheel is van meerdere instrumenten.

Als je de stem uit een filmfragment wilt halen kun je na eq en filtering en wat al niet meer de verloren gegane frequenties van de stem vaak weer redelijk terughalen dmv eq.

Back