[MIDI] midi i/o oplossing gezocht

SpaceAgent202

Sinds 2001
Een vraagje voor de geleerde heeren ofwel miditechnici.

Gegeven, mijn MIDI setup:

synth A - multitimbraal, midi in out thru;
synth B - monotimbraal, midi in out thru;
synth C - monotimbraal, midi in out thru;
Controller D - midi in out;
en een PC; 3x midi in out.

Vanaf alle synths doe ik bulk-dumps, dus ik gebruik alle midi-ins van de pc. De midicontroller heeft geen midi thru functie.
De controller gebruik ik voor het editten van synth C, aangezien die weinig knoppen heeft.
Aangesloten als volgt:

* synth A midi in/out zijn aangesloten op PC midi out/in 1;

* synth B midi in/out zijn aangesloten op PC midi out/in 2;

* synth C midi in is aangesloten op synth B thru;
* synth C midi out is aangesloten op PC midi in 3;

* PC midi out 3 is aangesloten op controller midi in.

Probleem:
1 niet aangesloten midi out van de controller > zou naar synth C midi in moeten lopen.

Alle problemen kunnen worden opgelost met één van de volgende 3 oplossingen:

1- creatief gebruik maken van de overige 2 midi thru's;
2- een Y-midikabel om 2 outputs te mergen op 1 kabel of om 1 midi out te versturen naar 2 synths;
3- een 1x1 usb midisport erbij.

ad 1. mocht ik iets over het hoofd hebben gezien en de mogelijkheid tot het gebruik van midi thru om de midi outs van 2 synths te combineren dan is een opmerking welkom!

ad 2. kan ik heel simpel een Y-midikabel solderen zonder dat ik iets midi-technisch gezien fout doe? dus gewoon een midikabel met aan de ene kant 1 stekker en aan de andere kant 2 stekkers? (of krijg ik dan problemen)
inzicht hierin kan ik nog wel gebruiken

ad 3. deze optie volgt als bovenstaande 2 geen oplossing bieden.

ik hoor het wel :geslaagd: danku

Kan je niet beter de MIDI out van je controller naar je pc sturen en je synths verbinden met de MIDI out op je pc. Zo kan je via je pc alle synths aansturen. t Is maar een gedacht..

Zelf een Y kabel solderen zou ik niet doen, dat kan niet goed gaan. Helemaal niet met sysex dumps.

Misschien een 2ehands patchbay die je kan helpen.

Anders extra midi controller. Desnoods eentje met genoeg IO voor al die meuk.

denk toch dat je dan pc/out3 + controller out samen moet voegen met een merge boxje (ala philip rees ofzo, zie foto) en deze out aansluiten op je in van je synth3. en de out van deze synth3 naar de pc/in3. dit is volgens mij de mooiste oplossing.

informatie

en even een fototje :D

Attachments

• 2in-1out.jpg
    2in-1out.jpg
    6,9 KB · Bekeken: 87
Back