apple snobbisme

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

fuse

Gepokt en gemazeld
Was van plan om in een ander draadje een reaktie te geven maar laat ik het maar even netjes gescheiden houden.

Maar waar wil ik het over hebben?

Apple snobbisme. Misschien een vaag begrip maar ik kijk er net zo tegenaan als analoge snobbisme en PC snobbismes. Niet vatbaar voor argumenten, de constonstante "ja maar" redenaties.

Je koopt een apparaat en doet daar je ding mee, maar om de een of andere reden ga je je dan zo gedragen omdat er iets is dat je 'moet' doen?
Ik snap er in ieder geval geen bal van. Ze zijn echt niet beter dan alternatieven maar wee je gebeentje als dit gezegd wordt. En ik werk ook regelmatig met Apple's maar ik wordt er niet warmer of kouder van als ik ze zie hoor. Voor mij zijn alle computers gewoon computers hoor.

En voor degene die mij voor PC slet uitmaakt zal ik maar meteen zeggen dat ik vanaf het begin altijd al een hekel aan PC's heb gehad en zal houden. Want ze maken nog steeds gebruik van 20 jarige architekturen die belachelijk achterhaald en stompzinnig zijn.
Maar je moet toch wat he, en voor die prijs dan valt het ook nog wel mee. En toevallig dat ik er ook m'n brood mee kan verdienen. En als ik hier over PC's post dan doe ik dat ook met de bedoeling om mensen te helpen met iets te kiezen waarmee ze vooruit kunnen.

Maar wellicht dat om een of andere reden de marketing van Apple zo slim is dat de mensen zijn gaan geloven dat ze met de 'betere' computer werken omdat ze dit vanaf het begin in wordt gestampt op een uiterst subtiele manier.
Net zoiets als met mercedes autos of zo. Die vind ik ook k*t rijden tenminste als je onder de 500/600 series blijft. (die rijden wel fijn) Maar om de een of andere reden betekend die ster dat je rijk/succesvol/smaakvol bent. Tuurlijk!

Als ik een reden zou moeten verzinnen waarom ik een Apple zou willen kopen is omdat het verd*mde k*twindows niet op draait. Op Linux kun je niet fatsoenlijk muziek maken (de linux snobs neem ik ook nog even mee). Wellicht dat dit allemaal nog veranderd in de toekomst, maar daar kun je niet op gaan zitten wachten.

En dus concluderend. Als je die dual G5 hebt en daar prima je ding mee kan doen fijn, goed en super. Maar denk niet dat je daardoor een goddelijke gave hebt gekregen en specialer bent dan iemand anders.
(eerder iemand die wel heel veel geld uitgegeven heeft voor iets wat binnen een halfjaar toch weer verouderd is want ook apple gaat vrolijk verder met ontwikkelen)

http://www.apple.com

bottomline

je bent gewoon jaloers !!
je wil ook een g5 ... das wel duidelijk

*D

meer..

meer..

Ik ben bang dat een dergelijk verhaal meer over jezelf zegt dan over Apple, Apple-gebruikers, Apple-fanaten.. Apple-evangelisten of wie dan ook.

Want wat is je punt nou eigenlijk ?

Je hoeft alleen maar op tweakers.net te gaan kijken en je ziet 7000 van-geilheid-overelkaar-heen-kruipende pc-idioten hun ding doen. Je reinste PC Masochisme.. maar daar is toch ook niets mis mee. Ieder z'n ding!

Ik vind het wel geing, die Apple fanatici. Ze hebben gewoon een machine die de massa niet gebruikt en waar ze veel geld voor hebben neergeteld. Je krijgt er denk ik een beetje 'ik ben lekker anders dan de rest' gevoel door.

Ik heb zelf een PC omdat die goedkoper zijn en er meer software voor te krijgen is. Simpel.
Waar de Apples zeker beter scoren is op het designvlak... ze zijn mooi en qua vormgeving trendsettend. Het komt volgens mij ook omdat Apple een merk is en PC niet, en qua merk zijn ze gewoon heel sterk.

En dat snobisme.. ik neem het niet zo serieus allemaal... ik vind het we geing. Soms mond dat snobisme uit in heavy tech gelul.. nerdy talk over specs enzo. En nerdy talk is niet cool, of het nu over een vette apple of dikke pc gaat. Punt..

APPLE RULES!!!

Helaas voor mij geen NordModular G2 dankzij de "only support" PC.

Re: meer..

Re: meer..

Origineel geplaatst door CraZ
Ik ben bang dat een dergelijk verhaal meer over jezelf zegt dan over Apple, Apple-gebruikers, Apple-fanaten.. Apple-evangelisten of wie dan ook.

Dat denk ik dus ook

Origineel geplaatst door CraZ
Je hoeft alleen maar op tweakers.net te gaan kijken en je ziet 7000 van-geilheid-overelkaar-heen-kruipende pc-idioten hun ding doen. Je reinste PC Masochisme.. maar daar is toch ook niets mis mee. Ieder z'n ding!

Ja .......inderdaad.......moet je daar eens aankomen met een simpele vraag =(
Fuse ik denk dat je je niet druk moet maken om apple snobisme, aangezien als die er zo ie zo al is.........dan is die zo ie zo gegrond. Ik hoor reglmatig de argumenten dat je beter een mac kan kopen als je een computer wil hebben waar je weinig gezeur aan hebt qua drivers en nieuwe hardware. En ik moet zeggen dat is natuurlijk ook vrij logisch, apple maakt machines die in hun serie allemaal zo goed als identiek zijn. Daarnaast blijft apple achter zijn product staan op het moment dat je er gezeik mee krijgt (dit in tegenstelling tot HP, Compaq, Gateway en andere fabrikanten die maar aan lopen te klooien met componenten, en zodra je er gezeik mee hebt dan doen ze niks........ik spreek uit ervaring). Ik denk dat apple gebruikers weten dat je voor dat extra geld wat je voor je mac betaald je ook een solide en goed produkt krijgt, waarbij je niet IT'er hoeft te zijn om hem aan de praat te houden nadat je per ongeluk een verkeerde driver heb geinstalleerd.

Maar ja je kunt naturlijk ook blij zijn met je PC, niks op tegen........maar ga dan niet zeuren over snobisme......8o)
want ik begin een vorm van jaloezie te proeven.....

Ik vind deze thread net zoiets als dat eindeloze gezever over of een 303 nou wel of niet te imiteren valt. Vaak valt daar als eindconclusie ook dat je hem zelf moet hebben om te constateren of je het wel of niet te gek vind of lekker vind klinken. Dat vind ik in het geval van een apple ook. Je kunt wel roepen dat je apple gebruikers snobs vind, maar ga zelf maar eerst eens een apple kopen en kijk dan zelf wat je er van vind voor je nu al conclusies trekt. Ik heb lang met een pc muziek gemaakt, vandaar dat ik uit ervaring kan spreken over beide systemen. En mijn eindconclusie is:
Een pc heeft voordelen en nadelen net zo goed als een apple die heeft !

Het moest Fuse blijkbaar even van hart en gelukkig kan dat hier (synthforum als uitlaatklep). Het is imo niet echt een onderwerp waar een goede discussie over mogelijk is. Het blijft een beetje een ja/nee verhaal. Net zoals die zogenaamde discussies over hardware versus software e.d. Ieder doet zijn ding met de middelen die hem of haar goed dunken.
Trouwens, het gaat uiteindelijk om het eindresultaat: muziek (toch?) En of dat nou op een Apple of PC, met hard- of software, met kant en klare samples of zelfgefabriceerde samples is gemaakt maakt mij geen hol uit.

Wouter heeft wel gelijk, maar bij veel meer computer gebruikers, auto bezitters, bv BMW rijden kotsen op Mercedes en omgekeerd, Amsterdammers hebben een chronische hekel aan Rotterdam speelt dit.

En jaloers, als ik een G5 wil hebben dan koop ik er een.

sim-pel

Ow en ik werk nu al een paar dagen in een protools studio met een G5 en die loopt ook vast

Wat mijn punt is?

Dat als je zo'n ding hebt dat je niet speciaal bent of zo.

En PC snobbisme is net zo fout IMHO hoor.
En als Senso zegt dat als hij een apple vraag heeft en de antwoordt krijgt "koop maar een PC" slaat nergens op natuurlijk. Maar soms als een applelaar zich tegoet doet aan snobbisme mag hij/zij daar wel reacties op verwachten.

En tsja hoe komt het allemaal? Merkengeilheid of het beter voelen dan de rest of het anders zijn dan de rest of de drang ergens bij te horen? Het is al aan de gang toen ik nog met Atari's zat te prutsen. En ook al waren de machines technisch gelijkwaardig aan de Mac's toch was er dat 'verschil'.
En 20 jaar later gebeurt er nog steeds hetzelfde. Zie de koppen op de wegpagina's als blijkt dat de G5 sneller is dan de Intel. Menig applelaar's hart begin sneller te bonken als hij/zij dit geweldige nieuws ter ore komt en heftige ontkenningsfases treden daarna ook op als blijkt dat deze cijfers toch niet helemaal de gehele waarheid blijken te vertellen.
Wat dan maar weer eens laat zien dat er naast apple snobs ook pc snobs zijn. Best wel zielig eigenlijk.

Zelf heb ik ik niet de illusie dat ik hier mensen tot 'inkeer' of zo kan brengen. Maar ik hoop dat er een beetje gezond verstand bij komt kijken en dat ze niet zomaar klakkeloos geloven wat er allemaal beweerd wordt. Een computer is gewoon een apparaat en als je daar goed mee omgaat dan doet hij precies wat je er van zou mogen verwachten.
En staar je niet blind op het 'bovennatuurlijke' maar gebruik hem gewoon om muziek mee te maken.

Fuse volgens mij heb je totaal niet gelezen wat ik heb getikt hierboven..........je blijft je druk maken om iets wat ik in ieder geval niet herken (in ieder geval niet in de mate waarmee pc freaks hun computertje ophemelen). Het zal mij een worst wezen dat een G5 sneller is dan wat voor pc dan ook, het gaat mij om het gebruksgemak/stabiliteit van een besturingssysteem en niet om snelheid (en volgens mij gaat dat meer op voor apple gebruikers dan voor pc gebruikers.....die continu lopen te "tweaken"aan hun machientje om maar bij de tijd te blijven). Als ik een snelle computer had willen hebben had ik wel een pc gekocht, als ik bergen gekraakte software met gemak wil downloaden.....had ik wel een pc gekocht, als ik bergen softsynths tegelijk wilde draaien had ik wel een pc gekocht........maar nee ik kies een mac.....puur vanwege de stabiliteit (en geen blue screens bij opstarten) !

Ik heb inderdaad een Mac omdat ik Windows gewoon ontzettend irritant vind. Ik denk dat het MacOS toch net iets logischer in elkaar zit. Niet dat ik dit niet op een PC tik, maar ach.

Origineel geplaatst door fuse
Wat mijn punt is? Dat als je zo'n ding hebt dat je niet speciaal bent of zo. (...)

Ik zal wel een threadje gemist hebben of zo want waar gaat dit over? Natuurlijk ben je niet speciaal als je dure spullen hebt. Open deur: het gaat er om wat je maakt. Met goede spullen heb je geen excuses meer als je iets slechts maakt. Dat is wel waar.

De keuze MacOs, Windows of Linux is zo persoonlijk. De interface van een Mac spreekt mij persoonlijk veel meer aan. Ik ben ook altijd de weg kwijt op een PC (een linker én rechter muisknop ???). Net als dat de gebruikersinterface van Korg voor mij altijd meteen duidelijk is terwijl ik op een Yamaha niks kan vinden.

Je bent inderdaad gewoon jaloers. Kan je het niet op goedkoop spul dan kan je ook niet op een G5. Onthoud dat maar en maak je niet zo druk. :gaap:

(P.S. MacOS X begint wel wat Windows trekken te krijgen. Ik werk nog steeds liever met OS 9)

Beste

Voor iemand die Yin & Yang als avatar gebruikt ben je ben je behoorlijk uit balans. ;) :biertje:

Hahaha, onbalans?

Denk dat ik eerder probeer de boel wat in balans te brengen want volgens mij was er juist een gigantische onbalans ontstaan.

Maar het is wel een mooie avatar he. ;)
Ik heb d'r ook nog eentje van een iMac icoontje gefotosoept tot een hartje. Die's ook wel mooi.

En jaloers?
Niet echt hoor, ik gun iedereen wat voor mooie en dure spullen dat je hebt staan. En voor de rest geen maar.
Wel een meer, want meer is altijd beter. ;)

Was OS'en betreft kun je daar nog wel uren en uren en uren over kleppen, maar in beide gevallen zit je gewoon vast aan een partij. En zij weten dat ook verd*mde goed.

Hihi, C-code. Leider der 'gelovigen' in het land van atheisten?

Het draadje wat pleit voor een aparte Mac hoek vind ik al een indicatie dat er toch iets aan de hand is.

Maar goed, de mensen die mij hier al langer kennen weten ook wel dat je dit alles met een korreltje zout moet nemen.
Het heeft een hoge amusementswaarde zeg maar. En is het soms wel eens leuk om tegen dit soort 'heilige' huisjes aan te trappen.

Fuse, jij snapt het tenminste :halleluja

Er wordt hier bijv. gezegd dat bij een vraag van een apple gebruiker altijd wel een idiote opmerking komt als koop maar een pc. Wat mac users vergeten is dat ze omgekeerd hetzelfde doen. En als we mekaar tegen de heilige computerhuisjes aantrappen worden we boos en gaan we zeuren om een apart stukje grondgebied waar we mekaar kunnen weren. Krijgen we straks "win only"en "mac only' parkbankjes. Of een mooie SF-muur die oost en west van elkaar zal scheiden. Alleen de vogels zullen nog vrolijk fluitend over beide computerkampen kunnen vliegen.

Opmerkingen over wie of wat jaloers zou zijn omdat ze het geld niet hebben vind ik echt te triest voor woorden. Degene die zo'n lompe opmerking maakt kan zich beter even achter de oren krabben en zich afvragen waarom mensen met een bepaalde soort computer werken.

Enne Fuse.... ik kots idd stiekum op Mercedesrijders :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back