korgkonijn
stoffige zomp
weet iemand of je midi over het internet zou kunnen versturen? en zo ja hoe zou dat moeten? heeft iemand anders er ooit ook maar iets over gehoord?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
logic had ook zoiets, maar hoe dat heet weet ik niet meer
Origineel geplaatst door Waveglider
Bij logic was het nethetzelde...zelfde naam- maar was net als bij cubase niet echt realtime...
voordeel was dat het niet enkel midi was maar ook audio...
ik heb er een tijdje mee gexperimenteerd en was wel leuk ... maar je moest altijd op een SEND knop duwen , dan uploade die de handel naar iedereen die in dezelfde 'studio' zat als jij .. die kregen dan de 'updates' door.
niet echt realtime dus maar wel leuk.
Maar zon tool dat in realtime midi kan versturen is wel leuk denk ik... en vertraging moet nog redelijk meevallen denk ik.
Als je ziet dat je 3D shooters, die eindeloos veel meer data moeten versturen dan wat midi data, wel in quasi real time het tegen elkaar met honderden tegelijk kunnen opnemen, waarom zou een midi verbinding met 2 personen niet kunnen lukken dan ?
Er moeten gewoon wat proffesionals er zich mee bezig houden, maar ik vrees dat de grote jongens hier geen markt in zien.
hey Pieter en Titia,
Ik heb jullie noodkreet met veel intresse gelezen, ik wil als ik het kan jullie helpen, want het ziet er intressant uit. Ik ben zelf ook bezig met muziek en ook met video/animaties. Ik begrijp alleen nog niet helemaal wat jullie bedoeling is.
Dit is wat ik er van denk te begrijpen. Jullie willen synthesizermuziek realtime via het internet naar iemand versturen die achter een computer zit en deze muziek gebruikt om kleuren voor tv? videoscherm? VHS?
Laat wat van jullie horen, ik ben erg benieuwd!
Grtz Patrick
ps hebben jullie een website die ik kan bekijken?
hoi Patrick,
bedankt voor je reactie!
het is dus de bedoeling dat de twee(of meer) computers aan elkaar gekoppeld worden via internet en dat deze op elkaar reageren met beeld of geluid
als bv de synthesiser een A speelt
moet het tekenprogramma ( op de andere computer) rood worden, of het poppetje moet gaan lopen
en andersom, op deze manier kun je samen spelen (en lesgeven etc) op afstand
groet titia&pieter
Origineel geplaatst door Toon
Zo lang er gewerkt wordt met IPv4 (internet protocol) gaat zoiets niet echt goed. IPv4 kan immer geen constante bitrate garanderen of een Quality of Service. Met IPv6 (als het er ooit al zou komen) zou dit wel mogelijk moeten zijn. 't is enkel een beetje wachten op Microsoft, zij moeten de knoop doorhakken.
De meeste dingen die we op internet doen zijn niet tijds-geörienteerde zaken, bv; downloaden, een site openen ... Voor realtime audio/video zou dan een apart deel gereserveerd kunnen worden en dit realtime verkeer zou dan voorrang krijgen op al de rest.
Origineel geplaatst door Slipperman
je bedoelt TCP/IP die momenteel idd op versie 4 zit? dat is overigens geen microsoft protocol maar goed...
Origineel geplaatst door Toon
@ Korgkonijn
Wat jij bedoelt is perfect mogelijk. Het komt erop neer de juiste software te schrijven.
Origineel geplaatst door korgkonijn
hoe dan en met welke software?
logiic en/of cubase en dan gebruiken zoals hierboven al beschreven?
Origineel geplaatst door fuse
En MS implementeerd ook IP4 en IP6 in hun OS'en.
Anders kon 98% van de gebruikers niet met IE browsen.![]()