cloudman
ex nihilo creatum ens
na al wat ik las over de mc 303 wil ik er ook geen centen aan hangen...
Ik ga voor de comment van Rvooh hierover.
dat klinkt wel hééél interessant! alleen jammer dat ik er geen plaatje van vond op vintagesynth. of is de sh-32 nie van roland? enfin, kga eens verder zoeken op het net...
greetz
clouy
Ik ga voor de comment van Rvooh hierover.
Origineel geplaatst door Mr.Sequence
Typisch weer zo'n opmerking van iemand, die of zelf nog nooit echt een geluid in de SH-32 heeft geprogrammeerd of gewoon zelf niet eens KAN programmeren. Neem van mij aan: die SH-32 behoort tot de meest onderschatte synthesizers OOIT! Bovendien ook zeer veelzijdig. Je kunt er dus wel degelijk SUPER vette pads en strings mee maken. Ik vrees dat de beperking in jou zelf zit. De drumklanken bovendien zijn van een bijzonder hoog niveau (ik werkte 20 jaar geleden al met de 808, dus ik weet waar ik over praat) en ook nog eens zeer uitgebreid te editen. Presets zijn overigens totaal waardeloos. Ik heb trouwens zelden een synth gehoord, waar ze zulke slechte presets in hadden gestopt. En de ingebouwde demo's zijn helemaal bagger. Ik heb 'm helemaal leeggegooid en ben toen zelf gaan programmeren en ik viel van de ene verbazing in de andere.
Ik heb 'm ook naast mijn SH101 gezet (ook Roland tenslotte) en andere analoge synths en ben gewoon eens heel logisch de geluiden gaan namaken. Het leuke is: je kunt bijvoorbeeld 9 verschillende pulsvormen en 10 blokgolven kiezen en met vergelijken kun je precies horen welke ze van de SH-101 (of een andere synth) hebben gesampled. Zo kun je gewoon precies dezelfde oscillator en sub-oscillator pakken. Er waren dan ook een hoop geluiden, die ik met wat aandacht zodanig kreeg, dat het verschil nauwelijks hoorbaar was. Wel is het werken met het filter iets anders dan je gewend bent, maar ook dat krijg je met wat meer aandacht zonder meer goed aan het werk.
dat klinkt wel hééél interessant! alleen jammer dat ik er geen plaatje van vond op vintagesynth. of is de sh-32 nie van roland? enfin, kga eens verder zoeken op het net...
greetz
clouy