Origineel geplaatst door Tom Thomas
Het eerst onzin vinden Mad en dan om een voorbeeld vragen? Dat slaat als een strontschuit op een pakje boter...
Maar aangezien ik ook een mens ben van vlees en bloed en dus gevoelens heb en lichtelijk geirriteerd ben door mensen die antwoorden geven op dingen waar ze geen hands-on ervaring mee hebben hier dan een paar voorbeeldjes.
Drie kleine stukjes SE-1 met distortion, extreme eq en compressie. Op het 2e stukje zit een delay/chorus (van de SE-70)om een idee te geven wat dat nog voor extra's meegeeft aan de sound. De twee andere stukjes zijn rauw zonder fx maar dan wel met de voornoemde extreme settings.
Voor de rest heb ik geen enkele nabewerking gebruikt dus rechtstreeks naar mp3 128kb geconverteerd. Helaas door de lage bitrate is er wat rauw snerpend hoog verloren gegaan maar er staat nog genoeg overeind.
Let wel, op je pc-boxjes luisteren heeft niet veel synth (zin). Dit is een basgod dus gooi hem over fatsoenlijke speakers als je een goed beeld wilt krijgen.
Wie nu nog zegt dat je deze sound met andere synths (afgezien van een mini Moog o.i.d.) en dezelfde extreme instellingen ook zo kan maken
kan van mij de.....op en de ...... in.
gr. Tom
ik zei dat het onzin was dat het alleen voor s1ex zou gelden ...
ik zei niet dat onzin was.. echter iets minder bijzonder dan jij het in eerste instantie deed vermoeden
weleens een overstuurde tb303 in de mix gehad ?

of welke vette analoge synth dan ook, dan weet je ook dat je zonder compressor helemaal gek wordt
want analoog heeft vaak gewoon te veel dynamiek .. zoals hierboven al werd aan gegeven
echter het is een vette bak .. no doubt about it
hij klinkt zo op me pc speakers (

) vetter dan me mc202
maar ik denk dat ik een end in de buurt kom ...
ik zou persoonlijk alleen een moog clone kopen om het diepe bas geluid en niet vanwege de tb303 achtige sweeps of kernkraft scheur geluiden ... luister maar eens naar bass op back to life van soultosoul ... echter dat zegt niks over of dit niet vet is ..
het zijn namelijk erg dikke lekkere blokgolven ... en die boventonen die ontstaan zijn heerlijk
echter het is niet een bijzonder truukje ... maar klinkt erg oke bij se1x ... daarintegen slipt wel je mix redelijk dicht met deze truuk
dus als iemand nog zo'n soultosoul of diepe pfunkbass uit deze bak kan laten horen
dan weet ik of ie op me lijssie van toekomstige aanschaffen mag ... want ik vernam ooit eens dat de mini nog steeds heer en meester is in die soort van basslijnen