[TRACK] Back to Sleep

Ik vind het koortje echt te gek:halleluja . Verder klinkt het geheel een beetje als een jam, of hoe je dat wilt noemen met piano spel. Vind het bij vlagen geweldig, maar er zitten ook wat houterige stukken bij, vooral als je van zachte passages naar hard gaat, dat klinkt af en toe wat lomp en scheef.

ik zet hem nog een keer op!

Ps. Knip het einde er aub af! ;)

dat is nou een mooi stukje pianospel.
lekker rustig gevend hoor, eens weer wat anders tussen het gebeuk geweld door!!!!
en niks niet houterig, das gewoon uit de hand gespeeld werk, goedzo :halleluja

en ja idd, knip dat laatste stukje eraf, lijkt wel een 'nakio' telefoon die blijft hangen :doei:

:z lekker rustgevend!

Vind 't end juist geweldig! Jammer dat 't zo kort duurt..

Lekker uitwerken tot een half uur! Dan lekker een keer op repeat zetten, en heerlijk indutten.. :z

Da's de eerste keer dat iemand mijn muziek zowel slaapverwekkend als geweldig vindt ;-)

Die laatste tien seconden maakt overigens wel de tongen los. Ik vind dat stukje zelf wel aardig omdat het de weg duidt naar een veel elektronischere versie van het thema. Daar kan ik nog 'ns een keer lekker op voortborduren als ik zin (of slaap :doei: heb)

Een EX5? Dan moet ik natuurlijk wel even luisteren.
Welke piano patch is het eigenlijk? De Stereo Piano?

Dat koortje komt toch niet van de EX5 of is het een sample of zo?
Het komt wel wat zwaar over in de mix. Ik zou het wat lichter en zweveriger d'rin mixen. Wat hoog EQ erbij of zo.

Dat einde mag wel wat meer hoor. ;)

Het is inderdaad de stereo piano (patch P1-002, de kenners weten genoeg). Het Mellotron-koor komt uit een Roland Expansie-kaart. Aan het eind hoor je tenslotte nog een Mellotron-fluit en een Virus arpeggiator.

Wat de mix betreft, die is er niet. Het is gewoon rechtstreeks opgenomen van het mengpaneel met dezelfde settings die ik al jaren gebruik. Ik heb wel de track genormaliseerd om het volume wat op te krikken.

ow hier heb ik opzich wel respect voor. af en toe zoals op 46sec. leek het net alsof je ff een valse noot aanslaat, maar toch al met al mooi en het laatste stuk vind ik weer wel wat hebben. tof serieus. :D

Mooi nummer! Met veel gevoel gespeeld, daar hou ik van. Ik vraag me wel af wat die arpjes op het eind doen. :)
Hoe ben je daar op gekomen .. gewoon een grapje ?

Origineel geplaatst door Saskija
Die laatste tien seconden maakt overigens wel de tongen los. Ik vind dat stukje zelf wel aardig omdat het de weg duidt naar een veel elektronischere versie van het thema. Daar kan ik nog 'ns een keer lekker op voortborduren als ik zin (of slaap :doei: heb)

Die laatste tien seconden vind ik een briljante vondst, echt een mooie aanzet voor deel II waarbij hetzelfde thema opnieuw komt opdraven maar dan speelser en electronischer.

Heel mooi stukje muziek, je moet zeker zo'n deel II maken hoor :okdan:

Wat die "valse noten" betreft, die zijn niet echt vals want anders had ik ze weggehaald. Ik heb dat stuk piano als MIDI opgenomen en ik kan het dus probleemloos editen. Uit de originele performance heb ik welgeteld een echt valse noot weggehaald, de rest heb ik laten staan. Er zitten een paar punten die ""scheef"klinken maar die heb ik dus gehouden omdat ik vond dat het wat spanning gaf. Het probleem is dat de meeste mensen het toch storend lijken te vinden. Ik denk dat ik die noten dan toch maar ga gladstrijken. Ik ga ook het begin iets aanpassen want het begin is mij toch iets te "jazzy". Ik weet niet of "blue note" de juiste term is voor die noten die ik half aansla, hoe het ook zij, ze passen toch niet helemaal bij de rest.

Maar afgezien daarvan - dank voor de leuke reacties tot nu toe. Niet slecht voor een stukje spontane huisvlijt wat ik eigenlijk in no time opnam en waarbij ik een paar fijn gelukte spontane invallen kon noteren. Wat dat betreft moet ik veel vaker door te improviseren een nieuw nummer creeren, want dan kom ik tot leuke onverwachte dingen, terwijl als ik het moeizaam ga opbouwen met gesequencete basjes en drums, ik de grootst mogelijke moeite heb om er iets leuks van te bakken. (Het enige probleem dat ik met mijn improvistaties heb is dat ik tijden bezig ben om precies uit te vissen wat ik een paar minuten daarvoor nou in godsnaam gespeeld heb).

Groetjes,
Saskia

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Saskija
Er zitten een paar punten die ""scheef"klinken maar die heb ik dus gehouden omdat ik vond dat het wat spanning gaf. Het probleem is dat de meeste mensen het toch storend lijken te vinden.

Erg mooi gedaan! :okdan:

Wat betreft die 'scheve' noten, misschien kun je het een beetje op de 'Satie' manier doen. Dan klinkt 't voor velen niet vals, maar houdt je de spanning die je wilt creëren.

Hey Saskija,

Was jij nou diegene met een Yamaha Tyros ??

Heb het nummer nog niet gehoord want ik zit thuis met een analoog telefoon modem...=(

Ah... OK

Een Tyros is een soort super-keyboard geschikt voor bruiloften en partijen...:D

Een soort Uber-Casio ha ha...

geen synth dus...:erm:

Maareeh, heb je ergens een gear-lijstje misschien ??

Ik heb ondertussen genoeg hardware in een hoekje staan dat vrienden en bekenden die er voor het eerst naar kijken belangstellend informeren of ik al een CD heb uitgebracht.

Mijn gear list? PC met Soundblaster Live, Creamware Pulsar & Creamware Luna II, Midiman Midisport 8x8 midi interface, Yamaha 01V miengpaneel met ADAT, Access Virus C, Roland D-50, Roland D-550 en PG-1000 programmer, Yamaha EX-5, Roland XV-5080 met drie expansion cards, Waldorf MicroQ, Yamaha FS1R, Line 6 Pod 2.0 en als laatste een elektrische gitaar waarop ik drie akkoorden kan spelen. Aan de software-kant heb ik Cubase SX 2 (voorheen Cubase VST 5.1) plus wat Creamware plugins.

Back