[TRACK] Back to Sleep

Origineel geplaatst door Saskija
Ik heb ondertussen genoeg hardware in een hoekje staan dat vrienden en bekenden die er voor het eerst naar kijken belangstellend informeren of ik al een CD heb uitgebracht.

Mijn gear list? PC met Soundblaster Live, Creamware Pulsar & Creamware Luna II, Midiman Midisport 8x8 midi interface, Yamaha 01V miengpaneel met ADAT, Access Virus C, Roland D-50, Roland D-550 en PG-1000 programmer, Yamaha EX-5, Roland XV-5080 met drie expansion cards, Waldorf MicroQ, Yamaha FS1R, Line 6 Pod 2.0 en als laatste een elektrische gitaar waarop ik drie akkoorden kan spelen. Aan de software-kant heb ik Cubase SX 2 (voorheen Cubase VST 5.1) plus wat Creamware plugins.

Zow hallo!! Kicken!

Mooi gespeeld, klinkt niet gek! Ik vind het niet echt bijzonder ofzo, maar de muzikaliteit mag er zijn ;)

ps. is een goeie digitale piano niet wat voor jou?

Allereerst vond ik het verrassend om dit soort (bijna klassieke) muziek hier te horen. Erg gevoelig en je timing en aanslag is erg goed. Absoluut cool dat eind, en ik hoop dat er zeker een electronic tegenhanger komt. Ik denk dat dat deze track alleen maar nog interesanter maakt...

(Het enige probleem dat ik met mijn improvistaties heb is dat ik tijden bezig ben om precies uit te vissen wat ik een paar minuten daarvoor nou in godsnaam gespeeld heb).

Aaaaiii, ken ik... misschien dan niet in deze vorm, maar als ik geluiden aan het maken ben, komen er allerlei ideeën wat ik met dat geluid kan doen in de tijd. Uiteindelijk resultaat is dat ik er bar weinig mee doe, omdat ik al met andere dingen bezig ben gegaan....

ik vind beide trax erg goed klinken, tis meer luister muziek dan dans, maar dat snapt iedereen hier.
trak 1 vind ik echt erg lekker klinken! had tjeerd oosterhuis ook niet een ex5? (sponsoring van yamaha :))

ga zo door!

mooi & testosteron-loze muziek
...doet me wat aan de sound van "music for airports" van Eno denken.

maar er zitten iig wel een paar disonante schoonheidsfoutjes in.
die "scheve noten" geven bij mij het effect van een kat aaien & ze tussendoor ff snel pitsen.

grz jzz

Je gebruikt de koren een beetje zoals Vangelis ... zachtjes in laten komen en weg laten gaan. Piano is mooi bespeeld, alhoewel die scheve noten toch beter zouden weggelaten worden (IMHO). Persoonlijk hou ik van wat meer galm op een piano, maar da's een kwestie van persoonlijke smaak.

In ieder geval mooi gedaan :okdan:

:doei:

nou nou

het valt wel op dat als en vrouw iets post iedereen positief is en de teller al op 30 reactie staat, terwijl er op andere tracks niet of nauwelijks gereageerd wordt.
Piano is ook niet echt strak gespeelt.
Leuker setup, maar als dit is wat je er mee kunt....
Niet dat ik beter kan hoor, heb zelf ook niet zo veel.

en cubase heeft een functie waarmee je voute noten kunt verwijderen......

nou eindelijk gehoord...

Tja, die piano klinkt niet erg authentiek, ik bedoel hij lijkt niet op een echte dus... (tenzij dit de bedoeling was)
op 1:40 hoorde ik toch echt een valse noot....;)

persoonlijk zou ik in plaats van af en toe die Mellotron choir (wat ook niet helemaal bij de pianosound past) toch een constanter tapijt eronder leggen...

Maar wel mooi gespeeld en relaxed...

ehmm wat zal ik er over zeggen... ten eerste nooit opgevallen dat er hier een heuze vrouw op het forum actief is ;) (no offence :D)

Opzich mja tis niet slecht... alleen hmm ergens niet helemaal lekker. Kijk je idee van piano met mellotron is wel leuk. pas dat concept zelf ook enorm vaak toe (denk zelfs te veel...) maar tis maar hoe je het brengt...

de sequence klopt niet echt... je probeert het beetje met gevoel te spelen. Alleen dat is iets dat gaat gewoon niet met midi. Ik speel dit soort dingen dan ook echt live in... (en ja daar doe ik soms weken over om de juiste take te pakken te krijgen maar tis niet anders)

opzich je piano spel is niet slecht maar het komt gewoon niet over... Dat op het einde met die synth achtig gevalletje. Wel leuk alleen moet je veel meer uitbreiden... je hebt aan het einde iets kan je veel kanten mee op... doe dat ook ghehe...

en naja over de mix zal ik me nog maar niet uitlaten... maar iig tis nie veel soeps zoals het afgemixt is. Tis slecht in balans. De mellotron is goed gemixt en zit een juiste reverb op maar die piano heb ik soms zo van dat kan beter. EQ, compressie, lichte reverb om paar dingen te noemen... piano mag wel wat helderder...

Maar goed voor eerste wat ik van je heb gehoord. Idee is niet slecht. Uitvoering is minder...

Origineel gezegd door Bambamstudio
leden gaan gvd 2trance en andere goede muziek op dit forum afzeiken en dit gaan ze de hemel ik prijzen, ik snap er niets meer van...

Back