Poly-evolver

VlEen

Ouwe rot
Was al ff bekend, maar hier een plaatje:

frontpoly.jpg

link naar groter plaatje

Vorige keer miste ik hem, nu ga ik hem kopen :engel:

http://www.davesmithinstruments.com/evolver/news.html

:okdan:

Last edited by a moderator:
Dope, dope...

Maar jammer dat ie de boel in zo'n debiel simpel doosje heeft gepropt - het 'je-hal-schilderen-door-je-brievenbus-idee'...

Eindelijk komt er weer iemand met 'n analoge polysynth, zit er een ruk-interface op. (nee ik heb er nog nooit een in 't echt gezien, maar dat displaytje met die paar knoppen ziet er niet echt uitnodigend uit. De enige manier waarop dit interessant wordt is als je 'n gewone Evolver gebruikt om 'm te programmeren - en dan heb je gelijk 5-noot polyfonie. Maar dan zit je geloof ik al op 'n eurootje op 1700, en bij dat punt begint doorsparen voor 'n Andromeda (okee, 't is iets heel anders), ook een optie te worden.

Een mooi compromis in kosten/gebruiksgemak voor een dergelijke synth lijkt mij 'n interface met 'n hele lange display en daaronder 'n stuk of 8 rotary encoders - dus zoals op de Nord G3 of die Creamware hardware bak. Met DIE interface, en bijvoorbeeld 6 noot polyfonie, dan was het een mega-geile superbak geweest. Maar goed, wie ben ik? (en wie is Dave Smith!)

Behold!

Een gruwlijk uitziende editor!
Voor (jawel!) den PC!

Den verschie in den aenmaeck veur den Mack zou den Januarisch moetende verschijnen.

Voor een luttele 49$.

Vraag ik me even af of je ook met een controller (met evt sysex) een programmer zou kunnen fixen.

deeplinkje MP3

Wel aardig bakkie, lijkt me.
Maar ach, er is al zoveel op de markt..

Review in de SoundOnSound van deze maand!

Ik vond de sample op dat forum matig.. niet zeer spectaculair. Niet iets dat ik nog niet eerder gehoord heb of met een overduidelijk karakter.. :erm: dat wat betreft vernieuwendheid

Maar hij klinkt wel lekker psychadelic, goede complexe geluiden voor de rest

Back