Liam howlett gaat software. (Reason)

Origineel geplaatst door MadR
ja in wat een vreemde wereld leven we Olaf
kan me nog steeds dat persbericht van Sirjamez herinneren
wat vol zat met buzzwords ...

er vielen daar toen een bepaald aantal mensen over... :confused: ;)

tja .. enthousiast ... *D

met enthousiasme heb ik geen enkel probleem, met nietszeggende buzzwords wel..en dit is het laatste dat ik hier over ga zeggen, alles is al wel gezegd in deze "thread ;)

Origineel geplaatst door fuse
Tsja, in dit artikel en de gemiddelde TV reclame zie ik weinig verschil hoor.
Het is er Reason voor en reason na. En geen enkele negatieve opmerking.
Nou ja dat over die analoge bassen misschien, maar die stopt hij dan ook weer in Reason.
Wat ik zelf dus niet zou doen omdat sampling ook z'n negatieve effecten heeft.

En ik geloof ook niet dat hij een CDtje gefikt heeft met het definitieve album op z'n laptopje.
Maakt me verder ook niet uit hoor, maar dat zet Propellerheads d'r niet bij.

Hehe ja zo kan ik het ook Fuse. Het feit dat Propellorheads het als een reclame op hun site zetten is natuurlijk duidelijk. Logisch dat je daar dan geen negatieve dingen in zet, het is geen interview voor de SoundonSound of zo. Het kan net zo goed dat ze dingen hebben weggelaten in het interview. Dat betekent nog niet dat ze Liam ingehuurd hebben om maar even een positief stukje uit z'n duim te zuigen. Ik geloof óók niet dat ie het definitieve album vanuit Reason op een CD brandt, maar voor mijn gevoel werd dat ook niet gesuggereerd in het artikel.
Wat ik eruit haalde was dat Liam op creatief gebied vast zat in zijn oude (hardware) studio, en door de nieuwe manier van werken die Reason bood weer lekker muziek kan maken.

Het is allemaal niet erg hoor, leuk juist als iemand zoals Liam zo enthousiast kan zijn. Maar zo iemand gaat niet toevallig zo enthousiast zitten doen, ik vind dat er in het verhaal van Fuse wel wat zit.

Nee natuurlijk is het niet toevallig. Ik neem aan dat de Propellorheads die gast gewoon gebeld hebben om te vragen of 'ie bereid was om een interviewtje te doen over zijn ervaringen met Reason. En ik neem ook aan dat ze van te voren op de hoogte waren van het feit dat hij Reason wel ok vond, anders was het voor de Props een beetje zinloos om hem te interviewen natuurlijk.

Tsja, die reklame praat geloof ik zo langzamerhand wel. Feit blijft dat mensen er gewoon weer in trappen. En ik weet ook heus wel hoe fijn Reason is hoor daar is niets mis mee. Maar het is geen toversoftware hoor. (leuke hobby woorden uitvinden)

Maar wie weet had Liam gewoon een emailtje naar die gasten gestuurd met een bedankje of zo. Weten wij veel. En dat zij dan zoiets hadden van, of we er een verhaaltje van mogen maken. Maar bij de uitlevering van 2.5 hadden ze ook wat van die demo's/testimonials gemaakt en die vond ik gewoon dikke vette r*k. Wel knap gemaakt maar een demo gehalte van hier tot appelscha. (Doe ik het na? Hmmm......)

Hoe het ook zij. Dat album gaat wel platina worden daar ben ik niet bang voor. Maar hij had het ook wel heus zonder Reason gekund hoor. Maar dat had hem wellicht een paar jaar langer gescheeld.
Hij had ook net zo goed een MPC4000 kunnen gebruiken of zo.

Origineel geplaatst door olafmol
met enthousiasme heb ik geen enkel probleem, met nietszeggende buzzwords wel..en dit is het laatste dat ik hier over ga zeggen, alles is al wel gezegd in deze "thread ;)

das prima
zal ik mono poly vragen voortaan wat minder sceptisch te zijn ...

;)

Origineel geplaatst door keithsonic
Geen pure reclamepraat blijkt uit dit interview:

http://212.67.202.86/~theprod/bb/viewtopic.php?t=687&sid=2a9c39d42861e39c530a50b62e607a21

er blijkt niets uit dat het geen reclame was
maar de scheidingslijn is niet zo duidelijk

hij heeft het trouwens wel over rearranging zijn studio
als hoofdinspiratie .. nadat ie met reaon was begonnen

maar los van dat is dit een erg leuk interview
en als echte fan zeker de moeite waard
(vooral die kool keith en pistols stukjes zijn leuk en informatief)

Back