Stoned, dronken of nuchter?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Javascript

Amsterdam West
Jawel dit is zeker wel muziek gerelateerd..

Ik zelf maak echt alleen muziek als ik stoned en/of dronken ben, dan is mijn fantasie echt onbeperkt, ik leef in een soort matrix met allemaal samples, noten en m'n MPC os om me heen. Als ik nuchter ben, maak ik echt de gaarste beats gewoon, zo droog. Maar als ik onder invloed ben, klinken m'n beats veel lekkerder.

Als jullie bezig zijn om muziek te bakken, zijn jullie dan nuchter, dronken of stoned?

Re: Stoned, dronken of nuchter?

Origineel geplaatst door Tolliekop
Jawel dit is zeker wel muziek gerelateerd..

Ik zelf maak echt alleen muziek als ik stoned en/of dronken ben, dan is mijn fantasie echt onbeperkt, ik leef in een soort matrix met allemaal samples, noten en m'n MPC os om me heen. Als ik nuchter ben, maak ik echt de gaarste beats gewoon, zo droog. Maar als ik onder invloed ben, klinken m'n beats veel lekkerder.

Als jullie bezig zijn om muziek te bakken, zijn jullie dan nuchter, dronken of stoned?

in je biografie schrijf je: "geloof me ik intereseer je niet"

inderdaad:D

gewoon stoned muziek blijven maken.

als je op een andere manier creatief wordt is dat toch prima, en dan werk je de technische aspecten gewoon uit wanneer je nuchter bent.

ik maak zelf ook graag stoned muziek, gewoon voor de andere invalshoek, niet omdat ik van mezelf niet creatief ben.

ik kan Cyan zijn verhaal alleen maar onderschrijven..

Ik heb alleen wel met drank het effect dat ik lui word en gemakzuchtig! Daarom drink ik bijna nooit (tijdens muziek maken)

Arv

Meestal als je in een beschonken of stonede toestand beats gaat maken klinken ze op dat moment super, ........maar heb je ze daarna wel eens in nuchtere toestand beluisterd ?

Post hier eens een voorbeeld van nuchter en daarna eentje onder invloed !

haha zal ik vanavond doen ;)

Aangezien ik loop based werk (midi loops wel te verstaan ;)) maak ik eerst al het ruwe materiaal nuchter.
Dan ga ik een beetje freaken en testen wat ik er mee kan.
Heb ik een globaal plan, dan wil ik wel es een paar biertjes nemen, of in het verleden ook wel een jointje (gekapt!) en dan met een licht roesje jammen en opnemen. Ik krijg iets meer contact met de muziek op deze manier. En ik ben wat gefocuster.
Maar soms heb ik nuchter ook vette ideeen en lukt het me ook om die uit te werken!

-C-

Nou wat bij mij de laatste tijd goed werkt is op vrijdagavond na 2 biertjes om een uur of 22.30 volledig relaxed mn spullen aanzetten en op een of andere manier gaat het dan best soepeltjes....

Het is gewoon een feit dat je door een beetje drank gewoon ontspannender wordt en zo meer aandacht hebt voor je sounds dan je alledaagse beslommeringen...

De tracks DIE ik hier gepost heb hier zijn hoogstwaarschijnlijk op een avond na 22.00 gemaakt in niet-volledig-nuchtere-toestand...

Ik snap niet dat mensen met bier op nog hun synths snappen, laat staan hun computer.
Als ik wat ga drinken zet ik altijd alles uit.
Blowen werkt echter prima bij mij, maar daar is al een thread over.

Gewoon nuchter. Als het dan goed klinkt, dan klinkt het geweldig als je bezopen bent :)
Ik blow niet. En dat is ook erg ongezond elke dag. (maar dat merken jullie over 15 jaar wel :duivels: )

Origineel geplaatst door sander
Gewoon nuchter. Als het dan goed klinkt, dan klinkt het geweldig als je bezopen bent :)
Ik blow niet. En dat is ook erg ongezond elke dag. (maar dat merken jullie over 15 jaar wel :duivels: )

hou nou is op met dat mekkeren over blowen.. Autorijden is ook ongezond elke dag, maar dat merk je over 15 jaar wel.. :confused:

Origineel geplaatst door sander

Iedereen heeft het maar over bezopen of nuchter....alles of niets...

Er zit nog een fase tussen en dat is lichtelijk aangeschoten na (in mijn geval) 2 of 3 biertjes....en DAN is het lekker om muziek te maken...:biertje: :peukie:

een paar shotjes johnnie walker is aan te raden

Origineel geplaatst door Arv
hou nou is op met dat mekkeren over blowen.. Autorijden is ook ongezond elke dag, maar dat merk je over 15 jaar wel.. :confused:

Doe maar lekker wat je niet laten kan jongen :D
Nee maar ik bedoel, kijk ik maak elk vrij moment dat ik heb muziek. Als je dan zoveel moet blowen dan is dat niet zo goed zeg maar. Ik wil geen gatenkaas in m'n kop hebben op oudere leeftijd.

Laatst gewijzigd:
Hier wil ik wel een kanttekening plaatsen.

Het valt mij op dat als je met mensen praat over dingen die ongezond/gevaarlijk zijn dat als ik daar over begin ik vaak als antwoord te horen krijg dat je dan beter helemaal overal mee kan stoppen. Dit vind ik dus complete BULL.

Ik praatte laatst met een roker (ik rook niet meer sinds anderhalf jaar bijna) en die vertelde mij dat je ook gelukkig moet leven en een beetje moet genieten toen ik zei dat ik niet meer rookte omdat het ongezond is.

Alsof een roker gelukkig wordt van het roken.
Ik ben in ieder geval niet ongelukkiger geworden sinds ik niet meer rook en ook niet gelukkiger.
Ik heb echter wel afgerekend met 1 gevaarlijk iets, namelijk roken.
Ik ga waarschijnlijk ook nooit vliegen van mijn leven dus ik zal waarschijnlijk ook niet neerstorten.

Een roker die vliegt loopt meer riscio om dood te gaan aan de gevolgen van het roken of om neer te storten dan ik.

Alles wat je doet is 1 grote optelsom, de uitkomst bepaalt volgens mij hoe gezond je blijft en hoe oud je word.

Roepen dat blowen niks uitmaakt, je kan ook onder een auto komen is dus onzin. Je moet de risico's optellen.

Ik denk dat wanneer iedereen een optelsom maakt voor zichzelf en dan eens goed naar de uitkomst kijkt dat dan vanzelf misschien het besef komt dat er een paar dingen van het lijstje geschrapt kunnen worden wat in de optelling staat. (wil je tenminste een bepaalde leeftijd bereiken in combinatie met een goede gezondheid)

Dan pas kom je in de buurt van een veiliger/gezonder leven.

Blowen is niet gezond, drank ook niet.
Sporten, fruit, groente, sociale activiteiten, zelfontplooing, ontspanning en geluk zijn wel gezond.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back