Snares, hoe krijg je die vet?

laat iemand die samples van olaf eens in een normaal formaat converteren

sf2 kan echt niet natuurlijk .. :D

Dat nummer "Dance Hall Days" van Wang Chung (of hoe schrijf je dat :D ) heeft ook een vette snare, 't lijkt wel een tomdrum.....misschien ook een tip ? Een tommetje erbij layeren voor de mid-"tsjoemp" ?

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Dat nummer "Dance Hall Days" van Wang Chung (of hoe schrijf je dat :D ) heeft ook een vette snare, 't lijkt wel een tomdrum.....misschien ook een tip ? Een tommetje erbij layeren voor de mid-"tsjoemp" ?

ook een goeie ja.. het wordt dus denk ik voornamelijk 'trail and error'

Net zoals met kicks.

Gewoon veel en goede samples verzamelen en daar dan diverse FX dingen op los laten.
EQ, compressie, plates, verbs, halls whatever.

Layeren met toms werkt voor mij het best,,,,

Die Janet Jackson drums zijn een van die Alesis drumcomps, persoonlijk vind ik die sound NIET mooi

insmeren met olie / boter ... zou moeten helpen ;)

en anders -> spele met equaliser en een paar layers gebruiken ...

Vette snares he?!...

8o)

Attachments

• boter.jpg
    boter.jpg
    106,2 KB · Bekeken: 124
sf2 van olaf mol

sf2 van olaf mol

beetje goede softsampler zoals vsampler opent sf2 (soundfont 2)

mvg, r & b .

Snare is kwa timbre goed, kan alleen nog wel wat punch gebruiken

Dat basje pruttelt lekker:)

Als je een TR808 hebt, kan je die 4Dance Hall Days' benaderen door de snare te pakken, snappy op 50%, tone iets naar de lagere kant. Zet daar bovenop een mid-tom en tune die naar eigen zin. Zet er dan een full accent op en zet de volumes tegen het oversturen aan. Op die manier heb ik hem dikwijls gebruikt om tegen de Simmons aan te liggen ;)

Je kan het ook proberen met samples van de 808, maar dat zal niet zo goed lukken.

:doei:

Origineel geplaatst door Sycorax
voorbeeldje:

Ik hoor alleen maar vervorming...

Ontopic :

Koop gewoon een Linndrum, daar komt 80% van de 80s drums uit, ook Dance Hall days...

Back