Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

atari 2600: MOON PATROL jeeeeeeeeej die is echt gaaf

en op de nintendo 8 bit: solar jetman!

Origineel geplaatst door gemmetje
Nooit begrepen alleen hoe het nou zit met dat binnenshuis vliegen tussen muren door......
erm... het is een fort, zonder dak... dus in principe zou het moeten kunnen toch? erm...

Origineel geplaatst door STicKX
atari 2600: MOON PATROL jeeeeeeeeej die is echt gaaf
moonpatrol.gif

hehe moon patrol... en zo was daar ook mars patrol en
luna patrol, allemaal hetzelfde concept :D
behoorlijk 'foute' spellen wel eigenlijk ;)

ff een paar C64 music remakes (MP3) links:
Instant Remedy
Remix64

De orginele Atari pong.

Maar ook Millenium 2.2 op de atari is werkelijk super.

Virus op de Acorn Archimedes was ook vet.

Sonic op de Sega

Elite 2 op de Falcon

UT op de PC

Heeft me alleen maar negatief beinvloed eigenlijk qua muziek want die tijd die ik met gamen heb doorgebracht had ik ook kunnen muzieken. ;)

Ik was op de MSX nogal bezig met:
Herzog en Quarth.... Dat ze die spellen niet verder uitgebreid hebben.
Kings valley twee is natuurlijk ook een topper. Wat een goede velden!

Nemesis speel ik nog steeds op mijn Arcade Action! :)

Een hele zooi spelen op de C64 en later de Sega 8 bit. Ik kan me geen titels meer herinneren.
Alleen op de Sega wel veel Sonic 1 gespeeld. ik had een half jaar geleden een Sega emulator
gedownload en ook wat van de spellen die ik toen had. Echt 100% hetzelfde :)

jaaa! loderunner!!!!!
kent iemand dat nog?
ik speelde die ouwe versie op de pc altijd
meesterlijk spel
loderunner1.gif

hahaha ik herken de levels nog!

zeker kennen mij dat... de c64 versie dan:

LodeRunner%20Open.jpg
LodeRunner-Ingame.gif

bleep bleep bleep bleep... ff kuiltje graven zodat vijandig mannetje met enig geluk er in zou kunnen vallen... :D

zo had je min of meer ook nog een variant: Co & Co (van het nederlandse Radarsoft) waarbij 2 spelers elkaar moesten helpen een bepaalde taak te volbrengen, erg veel levels had dat spel trouwens...

Co_And_Co.ss.gif

Co & Co

Laatst gewijzigd:
Amiga memories...
44_chaos_engine.JPG
23_pinball_fantasies.JPG

Chaos Engine (hoog eye-candy gehalte) / Pinball Fantasies

17_syndicate.JPG
36_another_world.JPG

Syndicate / Another World

cannonfodder.jpg
turrican2.jpg

Cannon Fodder (aaaarrrrgh verslavend!!) / Turrican II (Platform game der platform games!)

gods.jpg
firstsamurai.jpg

Gods / First Samurai

monkey1_7.jpg

The Secret Of Monkey Island (een van de meest sfeervolle adventures)

15122002-24.jpg

Shadow Of The Beast

15122002-23.jpg

24_flashback.JPG

Flashback (top spel...!)

Laatst gewijzigd:
Nou nou, u overtreft uzelf weer eens, 6. :halleluja
Trouwens dat spel 'Flashback' heeft idd fantastische graphics.
En 'Shadow Of the Beast' had tevens van die mooie plaatjes, en leuke muziek.
Echt zijn tijd vooruit.
Bedankt voor de leuke reacties.:biertje:

Laatst gewijzigd:
Wij hadden thuis een P2000T. Philips computer met een basic module :) . Spel wat ik me daarvan nog echt kan herinneren is Ancalagon. Eén van de eerste dungeon adventures. Spel was opgebouwd uit karakters(streepjes puntjes). De monsters bestonden gewoon uit letters, bijvoorbeeld T = trol, H = hulk, O = ork enz. Eigenlijk een heel abstract spel maar wel verslavend. Ik denk niet dat iemand anders dit spel kent eigenlijk.

Ondertussen speelde ik bij een vriend op de c64 en later amiga500. Veel al genoemde titels herken ik wel, hier nog wat digen die ik zo bedenk.
Transformers, Mission Impossible, Spy vs. Spy, Spiderhunter, Robin Hood, Bionic Menace(?), Skate or Die

Weer wat later kwam de pc in beeld!

Alley Cat, Wolvenstein, California Games 1 & 2, Ski or Die, Budokan, Ladybug, Centipede, Prince of Persia(al eens genoemd in andere thread), Scorched Earth(nog steeds leuk!), Kings of the Beach, Indiana Jones and the Faith of Atlantis,Duke Nukem 1 t/m 3, Commander Keen, heel veel spellen van Appogee!, Dune 2(uiteraard :) ) en nog zoveel meer!

Overigens heb ik op de PC ook één van de eerste roll-playing-games gespeeld. Volgens mij heette dat Dragon's Lair(kan ook Wizard's lair zijn). Was een zeer uitgebreid spel maar wederom zonder graphics, dus karakters. En alles wat er gebeurde werd in tekst beschreven. Ik heb het spel nooit uit kunnen spelen, ik zat vast. Kent iemand dit, of beter nog, heeft iemand dit? Qua gameplay kan het nu zelfs nog redelijk meedoen. Was een zeer complex spel waarbij je veel dingen in de gaten moest houden.

Leuke thread :okdan:

Bij mij begon het met het krijgen van een C64 van oma. :halleluja
Rambo, kickstart en commando zullen altijd een plekje in mijn hart houden. ;)

Daarna na hard werken een Amiga 500 kunnen kopen.
Lotus, Chaos Engine, Pinball Fantasies, Shadow of the beast(de muziek :halleluja ), Monkey Island en natuurlijk Protracker. Wow, muziek op een computer, er ging een wereld voor me open.

SNES
Street Fighter 2, bijna net zo mooi als in de arcade. Dat heeft me een hele hoop guldens bespaard!
NBA Jam, super overdreven dunken, bord kapot slammen etc.

Playstation 1
Fifa 98. Een versie met nog leuke bugs zodat je vanaf de middenstip kon scoren etc. Het spel is daarna zo geperfectioneerd dat ik het alleen maar minder vondt worden.

Nu twijfel ik tussen een Ps2 en Xbox. Eigenlijk vind ik ze nog te duur. Het lijkt goedkoop alleen krijg je er dan maar 1 joypad en geen geheugen kaart etc bij en ben je dus voor een fatsoenlijke set toch nog iets van 300/400 euro. Daarbij wil ik dan alleen Time Crisis 3 spelen, het enige spel dat me nog kan boeien.

hahah heb hier boven een heel oude atari staan die van me pa is met 2 spelletjes wargamez en quix(ofzo emt die lijntje trekken en vakken vullen)

vroeger heb ik samen met me broertje een supernintendo gekregen van sinterklaas die nu nogsteeds gebruik wordt op de kamer.....

heb ook heel lang games op pc gedaan maar dat ging irriteren

en jaartje terug gamecube gehaald en recen mariokartdoubledash....mooi spel

ZX spectrum met 48kilobyte RAM geheugen ;)
ome sinclair is een held ;)

spelletjes als horace goes skiiin, jetpac, jetset willie, the hobbit, bombjack, etc.etc.....wat een tijden! press play on tape........krrrrrrrrieeeeeeeeeekrieeeeeeeeeeeeeeeekikkkkkkkkkrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrtktktktktktktkkkkkkkkkkrrrrrrrrrr

maar nu hebben we gelukkig MAME ;)

Ja, de tijden van tape waren heerlijk. Elke keer sleet het bandje meer af & moest je maar hopen dat dat ene bitje goed ingelezen werd.. anders vastloper.
:duivels:

die tapes van de c64 gingen best lang mee... je moest alleen wel type Normal hebben, Chrome en Metal was taboo...
maar goed, eens in de zoveel tijd wat copies maken via overdubbing op je el cheapo stereo setje ging ook prima toen...

ik had destijds een basic programma geschreven die ik aan het begin van elke tape had staan. na het starten van het programma werd de motor van de datarecorder stop gezet en vervolgens moest men op FFWD drukken (tape spoelde dan nog niet nutuulk)
je tikte dan een nummer in (tellerstand), de melding "Press Space" verscheen en na het indrukken van de spatiebalk starte de motor en een timer en de tape werd precies naar het begin van het desbetreffende spel gespoeld en stopte daar dan ook...

erg handig, zeker bij spelen die halverwege stonden, want hoe vaak overkwam het je wel niet dat je ff niet oplette en de tape al te ver was doorgespoeld :)

Laatst gewijzigd:
Ik heb gisteren Bomberman gespeeld op mijn Playstation 2 met een SEGA emulator op mijn memorycard!
Oude tijden herleven, echt heel gaaf!

Op de Amiga had was dit spel ook aanwezig en heette het 'Masterblaster'. Leuk hoor.

Back