Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Vraag me zelf af hoever ontwikkelaars de 3d wereld nog gaan strekken.. Het leuke van systemen zoals Amiga, c64, snes en msx was dat ze beperkt waren qua grafische mogenlijkheden, en dus moesten de programmeurs alles doen om de Gameplay super te maken. ..

proceed.
wel mee eens in grote mate... het is bij een computer soms leuker om je in het spel in te beelden dan dat je alles pcies zo realistisch ziet... op een gegeven moment heb je al die 3d first-person shooters idd wel gezien...

hoewel, de GTA serie blijft toch wel super kool, meer dan alleen schieten en geen lineare gameplay...
ben zeer benieuwd naar GTA 4, schijnt zich af te spelen in europa! :mega:

Origineel geplaatst door 6 trak

ben zeer benieuwd naar GTA 4, schijnt zich af te spelen in europa! :mega:

Ja klopt man,.. In Holland ook,..Ik zag een preview,.. daarin moet je Wouter Bos bij een hoerenkast droppen,..
Balkenende met een honkbalknuppel afranselen en em z'n zwarte geld aftroggelen,.. met Minister Dommer
een wiethok in elkaar knutselen en je moet illegale Polen aan de klus helpen in t westland.
Daarna ga je naar Frankrijk voor een nieuwe test met een atoombom in Monaco ofzo.,..

:yamaha:

Dang..ik zou zo haast wel denken dat ik hier al eens had gereageerd had, maar toch

De oude spelcomputers: speelkasten Galaxians, pac man...Pong, Atari 2600 you know the deal.

De MSX heeft me het meeste gedaan denk ik..muziek en graphics en goede spellen.

-Nemesis, King's Valley (II), Salamander, SD Snatcher, Ys I, II, Xak I, II , III, Bastard,
Vampire Killer ja inderdaad, Galious, Fantasm Soldier, Aleste I, II en Gaiden, Psycho World
,Runemaster I, II, Gryzor, Parodius, Hi no Tori!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, Usas, Ashguine...

Allemaal Japanese idd, en de muziek is voor mij in een spel van zeer groot belang!
Vaak speelde ik een spel puur vanwege de muziek...opnemen met een cassette recorder
naast de TV speaker.

Da's freaky.:eureka:

Game muziek heeft mijn muziek zeer zeker verregaand beinvloed! (ik heb zelf drie RPG muziek albums
online staan....zeg maar Playstation en Snes kwaliteit)

De NES en Mastersystem en SNES, Megadrive zijn ook erg belangrijk geweest:

Lufia, Evermore, Illusion of Time, Terranigma, Mystic Quest, Starfox (wing?), Breath of Fire,
Phantasystar I, II en IV (III bestaat gewoon niet :duivels: ), Sword of Vermillion,
THOR, Toejam and Earl I en II !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (okay...)

Zelda? Nou.....die op de NES was wel aardig, maar ik had al RPG's gespeeld op de MSX, dus
Zelda stelda niks voor ja.

Sega CD/ Saturn:

Shining Force III !!!!, Nights !!!!, Panzer Dragoon !!!! , Yumemi Mystery Mansion, Vitual Hydlide

De PC?.....hmm......
Ja, DOOM misschien....wel een keerpunt denk ik....maar te eentonig uiteindelijk.
Rise of the TRIADS....ook een shooter, maar erg cool. (Flamewall weapon!!! :okdan: )
SHOGO!!!! natuurlijk!
Niet veel meer eigenlijk.

PS one:
Vagrant Story, Suikoden I,II, Star Ocean, Final Fantasy 7, 8...Metal Gear Solid, Breath of Fire III,
Ridge Racer type 4 !!!!!!!!!!!!, Wipeout, Kagero Deception, Wild Arms, Vampire D,

PS 2:
Zone of the Enders I, II, Castlevania, Killzone..

De meeste van deze consoles en spellen heb ik nog wel. Ik heb er alleen geen ruimte en geen tijd voor.

Haal een plugin voor je winamp en haal hier je game muziek:

NSF= Nintendo
http://www.zophar.net/nsf/

PSF= Playstation
http://www.zophar.net/psf/

Mensen met een MAC kunnen het Audio Overload programma downloaden:
http://www.bannister.org/software/ao.htm

Met dit programma kan je ook songs exporteren als wavs. Nice! :geslaagd:

Zoals je ziet: Games en hun muziek zijn erg belangrijk voor mij!

Voor Deltasoft (MSX) heb ik nog de hoes getekend voor Xak:translated en graphics voor een Konami puzzle game..
ik weet niet of die inmiddels uit is...

Laatst gewijzigd:
Ook al aangehaald door Freakydile in de 80's thread, maar is het waard om hier ook genoemd te worden:
GOLDEN AXE.
Volgens mij Sega's bekendste product naast de Sonic serie.
Het vetste aan dit spel was de co-op mode; je kon al hakkend en slachtend met zun 2-en de levels doorlopen. Goeie combo vond ik de vrouw en de dwerg (Gillian). [Edit] Gillius, niet Gillian maar ik zat er dichtbij ... ;)[Edit end]
De vrouw voor de magic en de dwerg (mijn favoriet) voor het betere hack en slash werk...
Heerlijk spel..

Ik had ergens in 1983 3 van die handheld spelletjes van Bandai en Commodoor,
waarvan dit er 1tje was :

Jeugdsentiment!!

Attachments

• bandai-hamburgershop.jpg
    bandai-hamburgershop.jpg
    44,7 KB · Bekeken: 114
..maar daarvan was de muziek (?!) dan weer beduidend minder.. :D
Wel leuk die LCD games hoor.

Golden Axe nooit gespeeld eigenlijk, maar Streets of Rage wel! Ook weer die superdesuper
co-op mode met verschillende characters...te goed gewoon.

sor1.jpg

En ja, Toejam and Earl....

toejam_and_earl.gif

Sega was zeker goed bezig!

Origineel geplaatst door TanTaRa
Streets of Rage

Wooohooo !
Die heb ik dus helemaal grijsgespeeld. Geen flauw idee eigenlijk op welke console dat precies was, volgens mij de mega drive.

haha die java applet- emulator is wel lachen.. net weer wat minder moeite dan meulators installeren
heb hoofdzakelijkc64 verleden, toch wat vetter dan de lcd games ervoor

commando, gateway to apshai(?), neptunes daughter(ons eerste spelletje dat we hadden gekregen ipv scramble want ide deed load error) ,buggy boy, hero (daar stond ik s ochtends nog om 5 uur voor op om stiekem vast te gaan spelen),

ik was helemaal gek op microrhytm+ sample drumcompu, van sommige spelletjes von k alleen de muziek leuk ook.. maar goed dat hebben meer mensen, een sidstation heeft zelfs geen spelletjes,

later op pc..tja wel wat nacten doorgehaald met doom ,, vond gta 1 ook supercool tegenwoordig speel ik 1 keer in t jaar een halve dag een spel en merk dan toch dat t wel saai is..

en natuurlijk girls just wanna have fun op de c64..... rsi verzekerd

mmm krijg me daar toch n idee

aansturing van de pitch van een oscillator/patch d.m.v. wiggle-en van een suzo joystick..
langzaam op n neer, lekker laag, als n gek op en neer lekker hoog

Suzo(tm) Theremin

voor mij als niet piano speler zou dat wel leuke sportieve afwisseling zijn om melodietjes te maken denk lk

Origineel geplaatst door ttdom
mmm krijg me daar toch n idee

aansturing van de pitch van een oscillator/patch d.m.v. wiggle-en van een suzo joystick..
langzaam op n neer, lekker laag, als n gek op en neer lekker hoog

Suzo(tm) Theremin
verschillende snelheden zal helaas niet gaan... joysticks a la suzo zijn niet analoog dus elk stapje is steeds gelijk...
de stick in een bepaalde richting sturen is dus vergelijkbaar met op een toets drukken...

wat eventueel wel zou kunnen is, zodra de stick bewogen word, een timer starten zolang de stick in die richting vastgehouden word... en dan, naarmate de tijd verstrekt, de stapjes exponentieel op te hogen... eventueel nog een extra functie aan de vuurknop koppelen voor nog meer controle over dit geheel...

btw, het potentieel van een joystick word overigens maar voor de helft benut.

bit 1: UP
bit 2: DOWN
bit 3: LEFT
bit 4: RIGHT
bit 5: FIRE

normaal gesproken zijn er qua richtingen maar 8 mogelijk, en in combi met de vuurknop heb je dus 16 mogelijkheden...
door een joystick open te halen kun je zelfs alle richtingen tegelijk indrukken, nu is het dus mogelijk 31 combi's te maken.

Hmm mijn eerste spel zal wel een tiger handheld zijn van Castlevania. Ik speelde volop met brickgame handhelds, je weet wel, die je kunt kopen voor een tientje (gulden). Daarna speelde ik met een grote rare bak waar alleen ping pong op stond en vlak daarnaa werd ik dood gegooid met MSX, Commodore 64 en andere retro stuff.

Daarna begon het echte gameworld pas. De Nintendo en de Gameboy Sega Master System enz.

fireice1.jpg

fireice-ingame.gif

fire & ice

turrican.gif

turrican!!

en nog veeel meer, waarvan ik de titels niet meer weet ;{ .. kom ik op terug hopelijk

Back