Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

Attachments

• aa2.jpg
    aa2.jpg
    73,7 KB · Bekeken: 112
kent iemand deze? Ik ben niet zo'n gamer, maar in deze game heb ik echt heeeeel wat uurtjes zitten :)

supaplex.gif

Voor wat meer info en een download :) Zie deze site

Wow operation wolf, kon ik toen der tijd alleen in CGA mode spelen, wat een pracht en praal ;)

Ik heb de laatste tijd weer een Jumpman -kick, zijn van die vlagen..

Attachments

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    17,7 KB · Bekeken: 115
Jumpman is ook mijn nummer 1 of all times game.
Hurrycane is het hoogste level wat ik daarmee heb gehaald.
Gelukkig heb ik mijn portable CX64 nog met diskdrive en buildin kleurenscherm om zo af en toe te gamen.

Kan Jumpman niet geport worden naar de PS2 te samen met Loderunner ??? :okdan:

Origineel geplaatst door ruudvee
Boulderdash !

Juist ja! Over heel wat uurtjes spelen gesproken... En dan wel Boulderdash zelf natuurlijk, want varianten erop waren toch altijd net iets minder...

Origineel geplaatst door Syntax Terror
Wow operation wolf, kon ik toen der tijd alleen in CGA mode spelen, wat een pracht en praal ;)
*AUW!* ;{

985229739-00.gif

Origineel geplaatst door Syntax Terror
Ik heb de laatste tijd weer een Jumpman -kick, zijn van die vlagen..
zeer cool idd! :okdan:

mijn eerste echte vette game ervaring was Half Life 1, geen oldskool sjit ofzo..wel jaren 90
maar toch beste shooter ooit gemaakt vind ik, je zat echt helemaal in het verhaal en spel. Knap voor een shooter...
Ook goede onderbouwende muziek/soundeffects, weet nog dat je de cd-rom ook als audio cd kon afspelen, stond vol met dark ambient...:duivels:

Attachments

• halflife 1_2.jpg
    halflife 1_2.jpg
    26,9 KB · Bekeken: 105
bovenstaande plaatje: de evil motherfucker in het spel. Het onaantastbare overheidsmannetje, hij gaf opdracht de hele facility 'schoon te vegen'. Je komt hem een aantal keer tegen, stond hij je aan te staren met die rotkop van hem, vanachter een deur die je niet openkreeg...

:) Misschien allang geplaatst, maarre..

screen01.jpg

HEEL wat muntjes in de automatenhal er doorheen gejaagd..

:dubbel: Heb 'm nu gelukkig op PS2 !!!

Origineel geplaatst door Rubmanation
mijn eerste echte vette game ervaring was Half Life 1, geen oldskool sjit ofzo..wel jaren 90
maar toch beste shooter ooit gemaakt vind ik, je zat echt helemaal in het verhaal en spel. Knap voor een shooter...
Ook goede onderbouwende muziek/soundeffects, weet nog dat je de cd-rom ook als audio cd kon afspelen, stond vol met dark ambient...:duivels:
Dat was idd, wat mij betreft, DE ommekeer in dit genre, hoewel de eerder uitgekomen Blood 2 (The chosen) ook niet erg slecht was overigens.

Zelfs Blood (1) heeft me absoluut niet verveeld, en dat voor een DOS game gebasseerd op de Duke3D engine, maar stukken beter! Deze game zat vol met locaties die verwezen naar bekende films waaronder The Shining bijv.

blood.jpg

En natuurlijk de waanzinnige uitspraken van hoofrolspeler Caleb als ie een groepje Zombie's of Cultists naar de eeuwige jachtvelden had gestuurd met z'n soms bizarre wapens zoals the Life Leech of Voodoo Doll.

een cult classic! :mega:

Attachments

• blood1.jpg
    blood1.jpg
    71,5 KB · Bekeken: 106
Laatst gewijzigd:
Ik was compleet overdonderd door de ZX-Spectrum game Knight Lore, mogelijk de eerste isometrische game.
Het mooie was dat ik op ruitjespapier een plattegrond ging uittekenen.

(Overigens, de hele Ultimate reeks was verbluffend goed.)

Attachments

• knghtlr1.gif
    knghtlr1.gif
    3,5 KB · Bekeken: 125
Laatst gewijzigd:
Back