Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

hahah, DQ! vet!

ik ben net weer begonnen met Xenogears (een RPG van SquareSoft voor de PSX, misschien wel de beste RPG ooit), en ik ben er ook niet van weg te slaan, ik ben net wakker en heb voordat ik ging slapen zo'n 18 uur aan één stuk door gespeeld :)

xenogears%20sig%202.jpg

'tis echt een fantastische RPG, heel duister & animé-achtig, het heeft een heel bijzondere sfeer - heel anders dan, zeg, FF, DQ of Grandia, om maar wat bekendere 32-bit rpg's te noemen.

het is ook een ENORM spel, als je alle side-quests enzo zou negeren zou het alsnog minstens 60 uur duren om het uit te spelen (en dan nog moet je er keihard doorheen rushen).

ik speel het met een PS2-controller-USB-adapter en ePSXe (een psx emulator) op m'n PC, speelt heerlijk vloeiend en de gfx zijn stukken beter dan op de psx - echt een aanrader voor fans van wat obscuurdere, diepere en duisterdere RPG's!

Ik ging vroeger graag naar de lokale arcade... jammer genoeg zijn er daar weinig meer van te vinden.
En zie je er één, dan staat-ie vol met fruitmachines.
Ik zag deze Flickr set, en werd helemaal sentimenteel: http://flickr.com/photos/petromyzon/sets/553223/
Meer retro dan dit is werkelijk onmogelijk.

Kijk trouwens eens op Killer List of Videogames voor een overzicht van alle arcade games.
-> http://www.klov.com

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Hanz
Ik ging vroeger graag naar de lokale arcade... jammer genoeg zijn er daar weinig meer van te vinden.
En zie je er één, dan staat-ie vol met fruitmachines.
Ik zag deze Flickr set, en werd helemaal sentimenteel: http://flickr.com/photos/petromyzon/sets/553223/
Meer retro dan dit is werkelijk onmogelijk.

Kijk trouwens eens op Killer List of Videogames voor een overzicht van alle arcade games.
-> http://www.klov.com

echt een beetje DSF meeting sfeer in de 80ties :)

klik

Origineel geplaatst door ez`
hahah, DQ! vet!

ik ben net weer begonnen met Xenogears (een RPG van SquareSoft voor de PSX, misschien wel de beste RPG ooit), en ik ben er ook niet van weg te slaan, ik ben net wakker en heb voordat ik ging slapen zo'n 18 uur aan één stuk door gespeeld :)

xenogears%20sig%202.jpg

'tis echt een fantastische RPG, heel duister & animé-achtig, het heeft een heel bijzondere sfeer - heel anders dan, zeg, FF, DQ of Grandia, om maar wat bekendere 32-bit rpg's te noemen.

het is ook een ENORM spel, als je alle side-quests enzo zou negeren zou het alsnog minstens 60 uur duren om het uit te spelen (en dan nog moet je er keihard doorheen rushen).

ik speel het met een PS2-controller-USB-adapter en ePSXe (een psx emulator) op m'n PC, speelt heerlijk vloeiend en de gfx zijn stukken beter dan op de psx - echt een aanrader voor fans van wat obscuurdere, diepere en duisterdere RPG's!

Veel mensen hebben het me al aangeraden, misschien als ik na DQ nog in de stemming ben voor games (komt bij mij in vlagen) begin ik eraan! Volgens de diehard square fans het beste wat ze ooit gedaan hebben, al vind ik FF8 en DQ ook brilliant.

het wederom oppakken van de PSX controller was voor mij ook een vlaag van nostalgia.. en tja, ik vind Xenogears zelf het beste wat Square ooit heeft gedaan (ook al kan ik misschien niet goed oordelen omdat ik niet *alles* van ze heb gespeeld, maar wel een heel groot deel). ff7 vind ik ook fantastisch (ff8 natuurlijk ook, die miste toch wel iets van de sfeer van 7 over het algemeen) ook al was die toch echt een stuk oppervlakkiger dan xenogears.
dat wordt lastig volgend jaar, sonologie lijkt me een tamelijk drukke studie worden, weinig tijd voor meeslepende rpg's (ik begin volgend jaar - m'n eerste jaar dus) :)

fantastisch topic trouwens, sommige games die hier worden genoemd waren al lang ergens in een stoffig hoekje van mijn brein terecht gekomen, en om ze nu weer met screenshot en alles terug te zien is werkelijk een trip down memory lane.. :okdan:

Zo, vandaag maar eens toegehapt en een Nintendo DS Lite gekocht. Zo'n mooie zwarte. Wat een geweldig ding!

blkDSlite.jpg

Brain Age (jawel...), New Super Mario Bros en Advance Wars Dual Strike erbij, stuk voor stuk echte supergames.
Op de een of andere manier weet Nintendo er altijd weer wat bijzonders van te maken...

Brain Age:
931667_20060309_screen013.jpg

New Super Mario Bros:
new-super-mario-bros-20060506070838117-000.jpg

Advance Wars Dual Strike:
advance-wars-dual-strike-3.jpg

Dat wordt weer weinig musiceren dit weekend... :D

leuk om te lezen dat nintendo-sjizzle ook gewaardeerd wordt, meestal hoor ik alleen kindekes die lope te schreeuwen dat de PS dan wel de Xbox de bom is... Gamecube all the way man!! :P

Bovengenoemde Advance Wars DS doet me trouwens weer helemaal teruggaan naar de mooie tijd van Panzer General op de (vroege) PC...

Panzer%20General6.png

Panzer%20General3.png

Panzer%20General5.png

Panzer%20General1.png

Tegenwoordig 'abandonware' en dus gratis legaal te downloaden en spelen.
Zoek maar eens op het web.

Laatst gewijzigd:
op youtube kun je veel walkthrougs vinden.
Mijn huidige fascinaties:

1) Dungeons & Dragons, Tower of Doom. Zeer moeilijk spel.\

2) Space harrier.

3) Out run, complete run.

4) Wardner.

Wat waren die spellen toch geweldig!

Origineel geplaatst door Hanz
Bovengenoemde Advance Wars DS doet me trouwens weer helemaal teruggaan naar de mooie tijd van Panzer General op de (vroege) PC...

Tegenwoordig 'abandonware' en dus gratis legaal te downloaden en spelen.
Zoek maar eens op het web.
----
heerlijk altijd dat zgn. correcte gedrag met betrekking tot gekraAKTE audio/midisoftware..

en dan wel gaan promoten om games software illegaal te downloaden...

de term abandonware komt zeker niet af van de games industrie en is in het algemeen gelijk aan het illegaal aanbieden van oudere software in de hoop dat de originele makers er niet naar kraaien

http://store.purplus.net/panzergeneral.html

Eh, voordat je begint te mopperen, ik vond toenertijd een (zover ik kon beoordelen) volstrekt legale abandonware site waar het spel op stond.
Dat je het ergens anders kan kopen zegt niets, er worden vaak genoeg dingen opnieuw uitgebracht of bijv. gratis voorop een blad geplakt, verzin het maar. Jouw definitie van abandonware is geheel uit je neus getrokken, er is genoeg legale abandonware te vinden. Dat je even goed moet kijken, da's waar. Maar dat risico is geheel voor de downloader zelf.

om te beginnen , ik vind het ook gezeur...
maar de antwoorden van bepaalde forumleden op een vraag van iemand die toevallig een gekraakte versie van software uitprobeert ook..
--
Abandonware is computer software which is no longer being sold or supported by its copyright holder. Sometimes, it is used as a blanket category for any software over a certain age, usually five years.

The term has no legal meaning. This means that labeling any kind of software 'abandonware' does not make it legal to make copies of it or publish it on a website. Unless the author puts the software in the public domain, abandonware remains covered under copyright law until its copyright term expires.

Alternatively, the term is also used for software which is still available, but on which further support and development have been intentionally discontinued.
----

niet geheel uit mn neus getrokken
----

maar laten we er maar over ophouden

Volgens mij stond Panzer General op Abandonia.
Wikipedia zegt over deze site:

Abandonware hosted on Abandonia
Abandonia has the strictest criteria of abandonware in the abandonware scene. In order for a game to be hosted on Abandonia, it has to be cleared by three criteria:

No-one is selling the game. (Second hand sales do not count.)
No-one is supporting the game.
No-one is protecting the game.
The third criterion prevents Abandonia from hosting games that are under the protection of the Entertainment Software Association, or ESA for short. It also means that if anyone holding the rights to any game asks for its removal, then the game will immediately be taken down (although the review will remain). In addition, the entire site is linked directly to the AW List, making the status of any game easy to determine and change.

Kortom, zonder nou de hele discussie tot op het bot te willen voeren, ik ging (en ga) ervan uit dat je dan redelijk mag verwachten dat het wel snor zit.
Ik vind het in ieder geval nogal wat anders dan willens en wetens de nieuwste warez gebruiken.
Maar ook dat mag iedereen van mij voor zichzelf beoordelen. Het enige wat we op deze site niet toestaan is het linken naar warez en het vragen van support op illegale software, wegens de continuiteit van dit forum en ook al omdat dat bewezen funest is voor de sfeer.

op abandonia zul je ook zien dat panzer general daar niet down te loaden is, aangezien de rechthebbende, ubisift waarschijnlijk, gevraagd heeft hem te verwijderen..
het was gewoon toevallig dat ik wist dat ie ook van n andere site was gehaald.., beetje flauw verder

maar goed ik ben al lang blij dat ik niet meer blaat en alleen maar mopper..

zal de leeftijd wel zijn

Ja, inderdaad, gelukkig! ;)
Het zal trouwens wel een andere site zijn geweest, ze lijken nogal op elkaar.
Maargoed, we zijn weer helemaal op de hoogte van wat precies mag en niet mag. Waarvoor dank. :)

Laatst gewijzigd:
microrhythm.gif

daar heb ik heel wat uurtjes mee doorgebarcht vroeger...
je had ook nog n + versie met andere geluidjes

vette artworks trouwens: (btje groooot)
MicrorhythmFirebirdTapeInlay01.jpg

haha, heb m net geinstallerd onder de nieuwe ccs64 emulator en herken alle presetritmes nog perfect

Back