Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

over "diggen" gesproken... Weten jullie de titel van een DOS game (mss ook Amiga) waarbij je begint met een team van 4 of 5 poppetjes (ongeveer 16x16 pixels per charachter). Het is een puzzle/platform game dat zich onder de grond afspeelt. k kom maar niet op de titel :)

wel meer dan 4 of 5 maar ik dacht direct aan Lemmings
lemmings-dos-live-and-lem.png

imgres

och ja die was er inderdaad ook nog , wel een leuke.
toch meer gespeeld met dune, en zo'n schietspel , waar me de naam nu niet van invalt. weet wel dat ik er op een gegeven moment duizelig van werd, of kwam dat door de cheat mode waarbij je alle wapens kreeg en door deuren heen kon lopen en zo.
steel, red baron, allemaal wat nieuwer.
de oudste die ik me kan herinneren was cat en een karaktespelletje voor de ibm.

prince of persia is dus geport naar de C64 (nog geen maandje oud) en dat wil ik dan wel eens ff uitchecken... maar dat schijnt niet echt te lukken aangezien het niet om een diskette versie gaat maar om een cartridge bestand om 1 of andere vage reden... ik snap er iig geen sample rate van...
de oudste die ik me kan herinneren was cat en een karaktespelletje voor de ibm.
je bedoeld wellicht alley cat?

overigens koekiemonster; is het trouwens een platform game met oermensjes die een paar skills hebben zoals een speer werpen of 'een voetsteuntje' geven zodat een ander naar boven kan klimmen etc?

het begon met een rij vuilnisbakken
in kleur
een muisje rende rond en kon huppend vensters binnenspringen
een maal binnen was een ander decor, bv een grote kaas met gaten erin, waarmee hij punten , al etend kon verzamelen . etc

Back