Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

Een deel van mijn handheld collectie. Een sega nomad met genesis games is uitgeleend. Mocht iemand nog GB, GG en Lynx games willen sponsoren... ":)

attachment.php

Een deel van mijn handheld collectie. Een sega nomad met genesis games is uitgeleend. Mocht iemand nog GB, GG en Lynx games willen sponsoren... ":)

attachment.php

Wow vet een Lynx!
Geef me even een gil als je die ooit wegdoet! :)

ach, ik denk dat ik de komende jaren eerst nog Bill and Teds amazing adventures ga uitspelen.
tenminste als ik ooit voorbij de pyramide kom.....:D

maar op MP staan er zat te koop..

:mega:

Cool al die consoles. Heb zelf alle Nintendos NES upwards gehad maar heb ze niet meer helaas! Megadrive was ook tof. Leuke cat ook Subgroover :)

Schaf dan maar een paar dozijn batterijen aan voor Ted en Bill Bogus Journey. Wat kon die Lynx batterijen vreten :)

ik heb alleen deze nog ergens rondslingeren.
ik was niet zo van de spelletjes...
en als het echt moet; er zijn genoeg emulators te vinden om gereed aan te doen gaan geraken... dinges...
en echt net zo leuk als duh riel fing, zo niet leuker omdat je al die extra's hebt zoals screenshot schieten, video flicken of geluid opnemen en daarnaast het freezen van games, geen onnozel grote stoffige floppybakken of kapot gaande disks of cartridges, of dat de kat er overheen zeikt etc etc...
nou ja goed, 1 ding moet je wel missen; de vreugde stok...

@6 Yeps. De PSP is ook uitermate geschikt voor het emuleren van 16 bit consoles en arcade systemen. Uiteraard ontbreekt het aan de originele sensatie. Het beeld op de meeste emu's is haarscherp. De controls zijn verre van origineel, en de quick save en load verleiden vaak tot cheating waardoor je het spel net zo goed niet hoeft te spelen :)

Laatst gewijzigd:
:D

dat onscherpe beeld is niet 'vintage' nutuulk maar puur een gebrek destijds, ja het satureerd de dikke pixels lekker maar dat is nutuulk de omgekeerde wereld (ofterwijl; als ze konden dan hadden ze wel een hogere reso dan 320x200 gehad in de 80's)... het vertikken om te willen quicksaven/freezen etc is gewoon een kwestie van wilskracht... goed, de controls daar kan ik dan nog wel inkomen idd (zoals ook al eerder aangegeven)...

Wow, en dat voor de jaren 80/90, wie had dat gedacht... :D

Alles wat Jeff Minter heeft gemaakt destijds voor C64 en Amiga. Maffe shootemups met psychedlische graphics, maffe geluiden/muziek, kamelen, lama's en schapen... :D
Hij maakt nu overigens ook weer retrogames voor iOS. Aanrader!

ik heb recentelijk Q1 weer opnieuw ontdekt... en dan niet spelend in DOS maar middels moderne clients/engines uiteraard zoals daar o.a. zijn:

- directq
- proquake
- darkplaces
- quakespasm

na alle 4 episodes opnieuw door te hebben gehobbeld was het nutuulk tijd voor de jacht op user maps...
deze waren wel erg goed te pruimen moet ik zeggen:

- http://www.quaddicted.com/reviews/honey.html
- http://www.quaddicted.com/reviews/kinn_marcher.html
- http://www.quaddicted.com/reviews/dm7rmx.html

al met al geen gek spul op een 3D engine uit 1996 :mega:

Quake1_paket.gif

Back