Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

lowres digitized art is idd 1 van de sfeermakers in deesche... uit de tijd dat het bij games nog vooral om de behendigheid ging...
ik word er steeds minder goed in, eigenlijk waren die games van vroeger ook stukken moeilijker (over het algemeen) :P

Nou. het is vooral memoriseren. Een game als Parodius Da! speel ik nog steeds op lev hard uit zonder problemen maar aan andere shmups begin ik al niet meer serieus.

En ja... vandaag de dag is er na iedere pixel wel een savepoint... :)

Geen idee. In ieder geval zeker voor de PSP. Parodius alleen in Japan (maar iso's kennen geen grenzen)
Gradius Collecion , Parodius Collection , Salamander Collection (en dan nog twinbee. maar dat is shite)

Was het niet Pop n Twinbee die op de Super Nintendo uitkwam?

En ja... vandaag de dag is er na iedere pixel wel een savepoint... :)
PC games over het algemeen wel idd maar bij consoles toch veelal nog niet toch?
Toffe game inderdaad. Zal nu wel freeware zijn vermoed ik
ik zie her en der 'status protected' of een prijs van 4 a 5 dollar staan... mede dankzij deze s(h)ite voornamelijk: http://www.gog.com
wat een geouweprostitue ook altijd, meeste betaal je toch alleen maar voor de service van die site, who cares :P

Die Hard Trilogy, super in zijn tijd (1996). Ik huurde het toen in de openbare bibliotheek, toen kon je voor 2.50€ een game 2 weken huren ofzo. Mooie tijd. :)

Er waren 3 delen in het game, gelijklopend aan de 3 delen van de film. Ook qua kwaliteit. :) Deel 1 was een 3rd person shooter, op zich goed maar niet wereldschokkend. Deel 2 een nogal saaie arcade shooter. Deel 3 was waar het om ging: een hilarische racer met de NY taxi. Eindeloos heb ik die gespeeld. Het deel doorheen het park was echt top. Dat alles navolgende wat we qua games al gezien hadden in 1996 en door de ogen van een menneke van 12. Misschien zou het extreem tegenvallen als ik het nu opnieuw zou spelen. :)

diehardt4.jpg

ik ga het je weten zeggen, ze zijn te koop voor 3 a 5 euro op oa kapaza enz en draaien in principe op de PS3 :)
Heb er ook syphon filter bij gevraagd. Benieuwd :)
Mmm misschien had ik er tomb raider ook bij moeten vragen… Die was subliem, die eerste versie

ik ga het je weten zeggen, ze zijn te koop voor 3 a 5 euro op oa kapaza enz en draaien in principe op de PS3 :)
Mmm misschien had ik er tomb raider ook bij moeten vragen… Die was subliem, die eerste versie

Of je moet de oude ps3 hebben. Kun je de spellen van ps1 en 2 kopen op marktplaats

Zo doe ik dat. Hoop dat Werkt :)

Je noemt daar net mijn twee meest favoriete spelletjes op. :D DAGEN plezier als kleine boef met struikig haar in m'n pyjama gapend voor de tv. Die 90s action movie muziek bij Syphon Filter was zalig, unieke sfeer toch wel dat spel. Alleen altijd zo vervelend als je snel accuraat moest mikken, dat je zo met je dual shock ligt te kloten voor maar een headshot te krijgen. Zat je al snel 3 meter naar rechts erlangs, en dan weer twee meter naar links, werd ik bloednerveus van.

Tweede TR was ook nice, allemaal eigenlijk. De vierde.. en toen liep het bergaf. De mystiek was weg.

Ik vond die dikke deluxe dozen altijd geweldig voor windows. Vol met mooi spul.

zkg2rn.jpg

Trespasserrrrr

34j3yh3.jpg

Laatst gewijzigd:
Trespasser. Heel innovatief en jammer genoeg hééééél buggy. Dat spel lag bij mij snel opzij, hoe veel potentieel het ook had.

Is waarschijnlijk al voorbij gekomen. Nog es honorable mention:

Pedal to the metal

Laatst gewijzigd:
Deuk N'euku'm
hehe een reso van 1920 x 1080, dikke overkill :P leuk ook die vernieuwde engine met echte 3d rendering alleen de sprites zijn nog steeds zo plat als een droge krant (en da's niet zo mooi als je lekker in 3d omhoog/omlaag wil kijken nutuulk) en de close-up filtering is nutuulk ook draak en dat allemaal in dezelfde 1996 architectuur (dat flatgebouw waar je omheen kan lopen naar de back entrance van de bios is wel HEEL magertjes bijv) :D

Die Hard Trilogy, super in zijn tijd (1996). Ik huurde het toen in de openbare bibliotheek, toen kon je voor 2.50€ een game 2 weken huren ofzo. Mooie tijd. :)

Er waren 3 delen in het game, gelijklopend aan de 3 delen van de film. Ook qua kwaliteit. :) Deel 1 was een 3rd person shooter, op zich goed maar niet wereldschokkend. Deel 2 een nogal saaie arcade shooter. Deel 3 was waar het om ging: een hilarische racer met de NY taxi. Eindeloos heb ik die gespeeld. Het deel doorheen het park was echt top. Dat alles navolgende wat we qua games al gezien hadden in 1996 en door de ogen van een menneke van 12. Misschien zou het extreem tegenvallen als ik het nu opnieuw zou spelen. :)

diehardt4.jpg

Deze was echt gaaf ja, die shooter vond ik het tofste juist, we hadden er 2 van die guns aanhangen en maaien maar...De 3rd person in dat gebouw een beetje sneaken was ook wel gaaf vond ik, door de ramen heen springen enzo :P

Back