Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

Resident Evil 1 en Dino Crisis

juist, tot je geen deur meer kon zien en schrijwerkers plande te vermoorden :)
Heel cool spel, altijd schrikken als die honden door de ruit springen in die gang, om je aan te vallen. Heerlijke horror.

Heel cool spel, altijd schrikken als die honden door de ruit springen in die gang, om je aan te vallen. Heerlijke horror.

Idd die deuren. DIE DEUREN. een aanloop van 2 seconden, een opening van 3 seconden, en een sluiting van weer 2 seconden.. werd je gek van. 5 kamers in één hal heen en weer rennen om iets te vinden. En ja de spanning, die plotse gebeurtenissen. Rustige muziek, twee pixels naar links BAM, en je gooit de joystick door de tv.

Resident Evil 1 is nog 1 van de beste spellen die ik ooit gespeeld heb. Die sfeer was perfect..!
Raadsels waren niet echt moeilijk overigens

Waarderen jullie eigenlijk 'het verhaal' in een game, met de verplichte (o horror) wachtfilmpjes ertussen enz? Ik heb er altijd een bloedhekel aan gehad en zit nog steeds als een gek op de knoppen te duwen om 't in hemelsnaam over te slaan. Als ik een slechte film wil zien met een boel CGI, kijk ik wel een moderne film (wat ik dus niet doe, ik hekel CGI)
Ik herinner me enkele versies van MGS (metal gear solid) waar ik echt stenen kl$ten van kreeg. Dat geflirt over de 'intercom' met die vrouwtjes. Man man.
skip skip skip :dubbel:
Ok, de vrouwtjes in de laatste Metal gear zagen er lekker uit met al die gewaagde 'in het kruis' camera beelden. Maar toch. En ik vind het wat zonde, al dat werk en budget, zoals bijvoorbeeld in GTA 4 enz. Ik wil GAMEN :)
Ik kan me meesterlijk beheersen trouwens, heb me voorgenomen ipv te gamen, met muziek bezig te zijn. De ps3 staat al vele maanden koud.

Waarderen jullie eigenlijk 'het verhaal' in een game, met de verplichte (o horror) wachtfilmpjes ertussen enz? Ik heb er altijd een bloedhekel aan gehad en zit nog steeds als een gek op de knoppen te duwen om 't in hemelsnaam over te slaan. Als ik een slechte film wil zien met een boel CGI, kijk ik wel een moderne film (wat ik dus niet doe, ik hekel CGI)
Ik herinner me enkele versies van MGS (metal gear solid) waar ik echt stenen kl$ten van kreeg. Dat geflirt over de 'intercom' met die vrouwtjes. Man man.
skip skip skip :dubbel:
Ok, de vrouwtjes in de laatste Metal gear zagen er lekker uit met al die gewaagde 'in het kruis' camera beelden. Maar toch. En ik vind het wat zonde, al dat werk en budget, zoals bijvoorbeeld in GTA 4 enz. Ik wil GAMEN :)
Ik kan me meesterlijk beheersen trouwens, heb me voorgenomen ipv te gamen, met muziek bezig te zijn. De ps3 staat al vele maanden koud.

Ik waardeer het enorm.. Voel dat ik ook in het verhaal wordt meegesleurd..
En ja, soms ben ik ook een knopjesrammer, maar dan met FIFA

Ik hou van 'opdracht' en go. Al de rest ertussen is tijdverlies :)
Rijbewijzen halen in GT, rijbewijs in collin mc rea rally. Missies in GTA.
Bom ontmantelen met taxi in die hard trilogy. Opdracht, de klok die tikt en go. My kind of stuff :)
cut scenes, intro's, verhaal. Je PS
aanzetten en merken dat ie eerst een half uur moet opdaten voordat je kan gamen. Dan gevoel van verloren tijd is enorm.
Ik had al de indruk dat de meeste mensen het waarderen. Met resident evil vond ik het anders, het was een sfeer. Ook als je niet weet wanneer de actie begint na 't filmpje is 't ok. Maar als het de vaart eruit haalt is het echt een afknapper (en dat is al snel - mijn vaart is er snel uit haha) :Z

Werd gek van deze, maar verslavend. Liefde/haat verhouding.

De 2e deel nooit gespeeld.. 1e helemaal uitgespeeld.. Dat spel had wel slechte graphiscs, maar dat spel was gewoon gruwelijk

aanzetten en merken dat ie eerst een half uur moet opdaten voordat je kan gamen. Dan gevoel van verloren tijd is enorm.
wat idd foeking irritant is met moderne games is dat je idd nog niet klaar bent na een installatie of dat je bij 1 of andere online centrale coordinatie hub gezeik zoals steam, uplay etc moet inloggen voordat je de game kan spelen, denk aan far cry 3 of de laatste assasin's creed of zelfs zoiets simpels als slenderman :P doe mij maar gewoon een game die je locaal installed en dan verder geen gezeur...

gaaf, doet een beetje denken aan flashback en another world... soort amiga deluxe! :okdan:

Dan ga je deze ook fijn vinden denk ik, zijn allebei voor PC

tJhtm6F.gif

Back