Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

Ik heb nog een walkthrough voor de church levels van Syndicate Wars geschreven, moet hem nog een keer opsturen naar die site. Interesse?
zoiets heb ik eens gedaan voor Zak McKracken, hoe je hem uit kon spelen onder de 90 minuten...
blijkt het inmiddels alweer obsolete te zijn :D

Syndicate Wars heb ik niet echt veel gespeeld eigenlijk en syndicate 1 alleen op de Amiga,
bijna helemaal uitgespeeld op dat ene eiland in de atlantic na (godskolere wat was dat moeilijk)...

deze is ook erg sfeervol en goed geanimeerd: http://www.abandonia.com/en/games/24561/Bermuda+Syndrome.html

heeft erg veel weg van Flashback maar dan uitgebreider (muziek en spraak enzo), win7 compatible :koffie:

17574_full.jpg

als je o.a. van half naakte pixel madammen in jungle costuums houd moet je deze ff proberen :P

clever gebruik van de SID mogelijkheden idd, 2 stemmen voor echo en dan weer een highpass filtertje etc etc...
mooie balans tussen compositie en synthese... maar dat spel was wel rete vaag... :D

wat ook erg vaag was trouwens... is... dit:

YouTube - Deus Ex Machina (C64 Version) - Part 1

Dat is echt het meest wazige 'spel' dat ik ooit gezien heb :P

Die muziek moeten ze nog eens uitbrengen op plaat. Zou het zo kopen!

Ben nu redelijk gevorderd met System Shock 2, sommige stukken echt pure paranoia. Heerlijk.

Bermuda Syndrome ga ik zeker een keer spelen, vond Another World en dat vervolg ook super goed.

Another world had ik vroeger ook gekocht op m'n SNES. Ik was er alleen niet al te goed in, wist op een aantal plaatsen in het spel niet hoe ik verder moest komen. In die tijd had je ook een telefonische helpdesk, een soort Nintendo hotline, om hulp te vragen hoe je verder moest komen, die had ik ook gebeld. Dan werd je er met een beschrijving een beetje doorheen geloodst. Wat een tijden waren dat zeg, haha!!
Had het Youtubefilmpje die 6 Trak een heel stuk terug in deze thread had gepost ook even gezien, memories... :D

Bermuda Syndrome ga ik zeker een keer spelen, vond Another World en dat vervolg ook super goed.
alleen het vervolg van het vervolg was dan weer aanzienlijk minder; Fade To Black...
Another world had ik vroeger ook gekocht op m'n SNES. Ik was er alleen niet al te goed in, wist op een aantal plaatsen in het spel niet hoe ik verder moest komen.
ik herinner mij nog dat stuk in die grot waar je een stuk muur weg moest schieten zodat alles onder water stroomde zodat je omhoog kon zwemmen, dat was nog knap lastig qua timing... het stuk daarna heb ik nooit kunnen spelen want de (amiga) floppy was defect vanaf dat punt... maar goed, de DOS versie dan maar eens proberen...

Laatst gewijzigd:
Jazz Jack Rabbit uit '94 heeft geweldige muziek, gebouwd met de bekende 8-bit trackers (s3m/xm).

een paar voorbeeldjes.. Rond 4:00 begint een wat leuker melodieus nummertje.

Hier nog 1, 3:15, 1 van de (naar mijn mening) beste synthcomposities uit het spel.

Voor eventuele geinteresseerden heb ik de hele collectie in trackerformaat (te openen met winamp) op m'n pc.

Laatst gewijzigd:
Hier was ik ook helemaal verslaafd aan STUNTS! Op de 486 PC
Lekker je eigen circuit bouwen en dan rustig in de Replay zien hoe je had geracet :)

Back