Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

Kom echt veel games tegen die ik veel heb gespeeld! Nostalgie!

Mijn favo games uit die tijd:

Op de NES:

Blades of Steel
Super Mario 1,2,3 uiteraard
Ski or Die!!!!!!!

Op de PC:

GTA I
Turtles
Wings
Keen 1,2,3
STUNTS!!
Leisure Suit Larry
Wolfenstein 3D
(battle)Axe!!!
Duke Nukem

als het begin jaren 90 zou zijn geweest wel ja maar tegen 1995 toch niet meer? ...da's 5 jaar na commander keen 1 8D
Kom maar op met die lange lijst :D

En Keen was lelijk, met crap geluid, vergeleken met de console platformers, en de Neo Geo...

De eerste echte PC platformer die ik me herinner (en er niet uitzag alsof het nog steeds de jaren 80 was): http://en.wikipedia.org/wiki/Jazz_Jackrabbit_(1994_video_game)
1230965242-00.jpg

En Keen was lelijk, met crap geluid
true, ik zeg ook niet dat het een top game was, in tegenstelling, het is een soort Rembo en Rembo terwijl je in de 80's Theo en Thea al had...
maar 5 jaar qua ontwikkeling van computer games is al heel wat dus tegen 1995 mag je uiteindelijk ook wel iets verwachten op de PC...

gratis rabbit jacken 2 ;) zal waarschijnlijk niet meer werken op post XP platformen maar enfin...

Rembo en Rembo terwijl je in de 80's Theo en Thea al had...
Als ik meer tijd heb zal ik me eens verdiepen in populaire Nederlandse cultuur :D
maar 5 jaar qua ontwikkeling van computer games is al heel wat dus tegen 1995 mag je uiteindelijk ook wel iets verwachten op de PC...
Platformers is nooit het populairste genre op PC geweest.
Niet dat ik dat zo erg vind/vond, ik was toen (en nu nog steeds) vooral een P&C Adventure/(w)RPG liefhebber - en daarvoor was een PC ideaal :okdan:

Kom echt veel games tegen die ik veel heb gespeeld! Nostalgie!

Mijn favo games uit die tijd:

Op de NES:

Blades of Steel
Super Mario 1,2,3 uiteraard
Ski or Die!!!!!!!

Op de PC:

GTA I
Turtles
Wings
Keen 1,2,3
STUNTS!!
Leisure Suit Larry
Wolfenstein 3D
(battle)Axe!!!
Duke Nukem

Geen geld voor een Sega? :D (op PC waren die maar zielig)

Bedoelen jullie misschien Golden Axe?
Die heb ik wel vaak gespeeld. Vooral met die dwerg.

Golden_Axe_%28DOS%29.png

Back