Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

2jbw70l.jpg

http://www.dummymag.com/features/2012/10/19/the-dummy-guide-to-video-game-music-part-i/

De persoon die het artikel geschreven heeft is niet helemaal op de hoogte geloof ik. Eerst schrijft hij iets over Road Rash voor de Mega Drive en vervolgens wordt er een filmpje onder geplaatst van Road Rash voor de PlayStation (met een best wel slappe soundtrack tijdens de races). Het was wel een van de eerste games met muziek van bestaande bands, maar alleen tijdens de menu's en dat zie je in het filmpje niet. Plaats dan ook eventjes de soundtrack van Road Rash 2, met de muziek van Rob Hubbard! Das toch veel beter! :okdan:

http://youtu.be/Qdi_PL7v3Tg

time pilot, in tegenstelling tot die andere 2, is wel gaaf idd :koffie: al die games waren er ook op de C64 trouwens...

Beide zijn dual joystick games en wat ik zie van de C64 versies missen ze een hoop t.o.v. de arcade versie. Kan me voorstellen dat je het kutgames vindt als je alleen de C64 versies kent. Niet alles is zo goed geconverteerd als Moon Patrol of Gyruss. Robotron gebruikte als eerste spel een mathematische coprocessor voor het tekenen van heel veel objecten tegelijkertijd op het scherm en het bizarre kleurenpatroon.

Beide zijn dual joystick games en wat ik zie van de C64 versies missen ze een hoop t.o.v. de arcade versie. Kan me voorstellen dat je het kutgames vindt als je alleen de C64 versies kent.
ik heb de mame youtube moffies gezien en hoewel de graphics beter zijn dan op de c64 vind ik ze gewoon weinig inhoud hebben...

ik heb de mame youtube moffies gezien en hoewel de graphics beter zijn dan op de c64 vind ik ze gewoon weinig inhoud hebben...

Inhoud? Voor games uit begin jaren '80? En dan Time Pilot weer wel inhoud?
Maar vooral niet proberen, voor je het weet leggen ze je in een stabiele zijligging zodat je niet stikt in je eigen tong en braaksel na een potje ADHD Robotronnen.

Goed, dan een met zeker inhoud:

17631_full.jpg

Blade Runner

Heb vorige week mijn Atari weggeven aan een collega.

Heb er vroeger nooit echt mee gespeeld, was meer van het NES tijdperk dat een paar jaar later kwam, maar het leek me een paar jaar geleden leuk om er een te kopen.

Maar wat zijn die spellen kut zeg. Het zijn dan wel games van meer dan 25 jaar oud en daar kan je niet veel van verwachten, maar vliegende blokjes, die blokjes schieten waar weer kleinere blokjes uitkomen (bijv. Desert Falcon) gaat mij iets te ver. Dat is niet leuk meer.

M'n collega heeft er vroeger wel veel mee gespeeld en het leek hem leuk om uit pure nostalgie een Atari aan te schaffen, maar na twee keer spelen heeft ie het wel weer gehad!

Nostalgie is leuk, maar het moet er wel enigszins leuk uitzien!

charpad is één van mijn favorieten aangezien deze de C64 rules hanteert.
Helaas zonder sprite support (zo kun je op een slinkse wijze toch nog extra kleuren in de grids pompen)

wat ik bij die 'pads' naast de gebruikelijke pen en fill tool eigenlijk wel een beetje mis is de mogelijkheid om graphics op te bouwen middels bestaande basis figuren, een beetje zoals bij knobman, dus circles, sterren, lijnen, X aantal orbits etc maar dus ook die animation generator erbij... zou erg wreed zijn! 8)

Laatst gewijzigd:
Helaas zonder sprite support (zo kun je op een slinkse wijze toch nog extra kleuren in de grids pompen)
daar zijn nog wel andere truckjes voor zonder het gebruik van sprites (maar dan wel weer met een paar kleine nadeeltjes)...

deze kende je ook al neem ik aan?: http://p1.untergrund.net/

binnenkort ook een super crate box game voor de c64 trouwens :P

Laatst gewijzigd:
Back