Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

zo zeg wat weer een zieluge vertoning; een 18 jaar oude game die voorheen op abandonia en aanverwante sites gewoon gratis ende voor nop te downloaden was als abandonware is nu ineens weer te koop :? wanne akelige aggeluk'n :kont:

Lol. deze kon ik 3 weken geleden nog binnentrekken van dezelfde site. hehe.
Maar dit is eigenlijk goed nieuws. Ik vermoed dan dat er een remake van CFodder komt op bijv steam, Xbox of whatever.

ik snap die logica niet zo eigenlijk... cannon fodder 3 bestaat al een klein jaartje, is best grappig maar de sfeer is toch net ff anders dan de original(s)...
hoewel CF2 eigenlijk ook al wat een magertjes was met die spaceship maps...

deze kon ik 3 weken geleden nog binnentrekken van dezelfde site
ik heb'm ook nog wel ergens maar het ging ff om het principe...

k'moet nog altijd een keer een savegame editor voor CF1 maken, ik ben al achter alle geheugen adressen zoals map, phase, rank, home & away score etc...
maar handmatig met de hexeditor is ook goed te doen nutuulk :D

Laatst gewijzigd:

Dios Mios (Gamecube iso loader voor Wii) laat me een gaatje in de lucht springen met deze bitch arse NTSC US titel.
Je hebt F-zero mensen en Wipeout mensen... Ik ben sinds de eerste release op de SNES zeker een F-zero Fan.
De GBA versies zijn ook zeer zeer zeer goed te doen.

Enjoy.

ik wilde ff melden dat...

FarCry3_62951_screen.jpg

...helemaal OK is :okdan:

Nooit zo'n gamefreak geweest, besteed mijn tijd liever aan muziek, maar begin jaren '90 was ik een tijdje wel flink verslaafd aan Prince of Persia en Gods. 8)

Gods_2.png

oww ik had begin 80er jaren deze 3 :

Vtech-HotLine.jpg

Masudaya-SpaceRescueAltBox.jpg

Bandai-HamburgerShop.jpg

waarom heb ik ze ooit weggedaan =( =( =(

Ik vond die 2D platform games veel leuker dan 3D. Bij Wolfenstein 3D ben ik afgehaakt.
Wolfenstein 3D was dan ook geen platform game, maar een van de eerste fps'en, en zelfs niet eens echt 3D.

Ik ben nooit een fan geweest van platform games, en ook niet van shooters. Te inhoudsloos en te veel gericht op reflexen.

waarom heb ik ze ooit weggedaan =( =( =(
om lekker op die rode knopjes te drukken en dan *blip plip piep* te horen wanneer het te besturen object in grote stappen naar een andere locatie springt? :D
je kan dit soort games gewoon emulated spelen (maar dat zal wel weer niet vintage genoeg zijn ;) ), o.a. hier: http://www.emulator3000.org/hq.htm

ScreenShot6_512x384.jpg

nou ja het was gewoon pure jeugdsentiment, daar sta je niet bij stil als je ze wegdoet =(

Deze was toendertijd heel duur:
Donkey_kong.jpg

Back