[James Last] Wat voor modular is dat?

JohnnyBusca

rocket scientist
Ola!

Ik ziet hier eventjes fijn wat platen van James Last en Klaus Wunderlich te luisteren en die zijn wel erg vet! Op een van de hoezen van Klaus Wunderlich zie je ook een plaatje van een andere elpee van hem..

klausw_sound2000_back.gif

Kijk, das niet moeilijk.. Das een moog..

Maar op een plaat van James Last uit 1972 zie ik een andere modular staan. Ik neem in ieder geval aan dat het een modular is!

Het gaat om: Non Stop Dancing 1972/2 van James Last.

Helaas heb ik geen scanner hier en kan ik geen plaatje op het internet vinden, maar het ziet er massive uit!

Iemand een idee?

Origineel geplaatst door Jur
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Klaus wunderlich!

heel vet!
Klaus is de enige die het voor elkaar krijgt dat ik zeg: "Ik hoor liever een Hammond dan een Moog Modular."

R-E-S-C-E-P-T

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
R-E-S-C-E-P-T

:confused: Arrrr Ieeee Esss Pieee Ieee Cieee Tieeee :D

Maar ik heb eens even gekeken maar ik zie geen Modular op die hoes die je bedoelde van James Last...

Offtopic

Offtopic

Moet een cd voor iemand hebben van Herr Wunderlich, maar kon er geen vinden bij mediamarkt, music store of donner in Rotterdam:confused: Ze konden er wel enkele bestellen bij de music store, maar dat duurde te lang.
Bol.com duurt ook te lang en voor Amazon heb ik geen visa.
Iemand nog een idee hoe ik binnen 2/3 dagen zo'n cdtje kan bemachtigen?

Re: Offtopic

Re: Offtopic

Origineel geplaatst door Origin X
Moet een cd voor iemand hebben van Herr Wunderlich, maar kon er geen vinden bij mediamarkt, music store of donner in Rotterdam:confused: Ze konden er wel enkele bestellen bij de music store, maar dat duurde te lang.
Bol.com duurt ook te lang en voor Amazon heb ik geen visa.
Iemand nog een idee hoe ik binnen 2/3 dagen zo'n cdtje kan bemachtigen?

Het schiet me nu ineens te binnen dat ik maar eens een kijkje ga nemen in de bibliotheek van Rotterdam.

Oke ontopic weer...

Origineel geplaatst door Kevin
Maar ik heb eens even gekeken maar ik zie geen Modular op die hoes die je bedoelde van James Last...
Op de achterkant van die hoes staat hij bij een of andere bak met allemaal connectoren en staat hij letterlijk tussen de kabels. Verder zie je her en der wat druk knoppen (geen potmeters) en kleur coderingen rond de aansluitingen.

Het is een oranje hoes. Ik zal de hoes zaterdag wel proberen in te scannen.

He, da's leuk om weten. Nooit gedacht dat James Last een modulaire synth heeft gebruikt. Ik heb wel enkele albums van JL maar deze zijn vrij recent uitgebracht. Eens kijken of dit album nog te verkrijgen is.

Ja, Hover houdt wel van dit soort muziek :)

djees, als jullie nou 70 waren dan kon ik me nog voorstellen dat jullie Klaus, James en Stef fantastisch vinden maar ik vind het echt kots muziek. Ook al hebben ze ARps en Moogs bespeeld, ik blijf het prutzooi vinden! :D

Origineel geplaatst door Arv
djees, als jullie nou 70 waren dan kon ik me nog voorstellen dat jullie Klaus, James en Stef fantastisch vinden maar ik vind het echt kots muziek. Ook al hebben ze ARps en Moogs bespeeld, ik blijf het prutzooi vinden! :D
Wacht even...

Het gaat om zijn Hammond muziek! Zowel van Klaus als van James.. Stef zegt mij nog niet zo veel!
Dat ze daarna met modulars zijn gaan spelen ala Wendy Carlos Switched on Bach, dat moeten ze zelf weten. Daar kwam ik daarna pas achter.

Zo kwam ik gisteren er dus achter dat er een modular op de hoes staat. In de muziek hoor je dat niet. Ik heb hem daarom ook niet gekocht. (zo'n 10 jaar geleden denk ik, toen wist ik nog niet eens iets van synths!)

Jij moet helemaal zelf weten of jij het leuke muziek vind, maar ik vind wel dat je ons moet respecteren als wij het toevallig wel leuk vinden.

ahjoh, niet zo serieus nemen mijn post :D
ik wilde niet stoken hoor, maar mijn mening over Klaus en James staat wel vast :duivels:

hihi

RESTECP! is het trouwens (credits voor ALI G)

Volgens Sunny Pedaal was het een patchbay van een enorme studio... Let wel op.. 1972! :)

Patchbays zijn eigenlijk alleen maar verbindingen om alles modulair te maken. ;)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Volgens Sunny Pedaal was het een patchbay van een enorme studio... Let wel op.. 1972! :)

Patchbays zijn eigenlijk alleen maar verbindingen om alles modulair te maken. ;)

Hmm, ik was toen nog te jong om te weten hoe een studio er dan uitzag maar als het echt een patchbay is...wat is dat klavier dan? Volgens mij hoort dat toch gewoon bij die 'grote' patchbay?

Origineel geplaatst door Hover
Hmm, ik was toen nog te jong om te weten hoe een studio er dan uitzag maar als het echt een patchbay is...wat is dat klavier dan? Volgens mij hoort dat toch gewoon bij die 'grote' patchbay?
Nee, dat plaatje hierboven is een moog. Het ging niet om dat plaatje maar om een plaatje op de achterkant van een hoes van James Last. Helaas is er op het internet geen plaatje van te vinden en kan ik hem niet scannen...

Back