een upgrade voor de nord lead 2

the tall lad

https://soundcloud.com/ge
met verbazing werd ik geslagen toen ik te weten kwam dat er ook een upgrade bestaat voor de nord lead 2
Namelijk van o;s 1.04 naar 1.06... moet er wel voor betalen
wisten jullie dit ????

www.ibisman.com.au/nord_lead2_softupdates.htm

nee, maar van de gefixte problemen heb ik nog nooit last gehad. Misschien heb ik wel het laatste OS :)

en hoeveell mag dat dan niet kosten ????(heb mijn nord 2 tweedehands gekocht en valt nog steeds onder garantie ,dus ik vind het maar gelul dat clavia die upgrade er niet gratis heeft bijgestoken ..

de mijne had ik nieuw gekocht en heeft idd 1.06 er al in zitten

Je kunt zien tijdens het booten welke versie in de NL2 zit:
Aanzetten > [1.0X] > [NL2] > [Programnummer]
Geeft het display [1.06], dan hoef je niet verder te zoeken.
Upgraden gebeurt bij de importeur, dus M-Works, maar die zal wel naar Feedback verwijzen.
Er wordt een chipje op het moederbord vervangen.

Wout

Hallo

He das raar ik heb mijn nord rack 2 al 15 mnd en is dus al uit de garantie maar deze was standaard al wel voorzien van
O.S. 1.06
Zit er uberhaubt veel verschil in de 1.04 de 1.06

Groetjes
Kareltje

dan moet je evezn kijken op de site van clavia ...
ik had ee tijdje ook een probleeem gepost(verliezen van voices )en nu blijkt dat het een van de problemen was van de vorige software versie(citaat:sometimes the dsp chips do not start at the same time which made some voices appeare at the wrong output )

Re: een upgrade voor de nord lead 2

Origineel geplaatst door the tall lad
met verbazing werd ik geslagen toen ik te weten kwam dat er ook een upgrade bestaat voor de nord lead 2
Namelijk van o;s 1.04 naar 1.06... moet er wel voor betalen
wisten jullie dit ????

www.ibisman.com.au/nord_lead2_softupdates.htm

betalen voor een upgrade die fouten eruit haalt die er niet eens in hadden mogen zitten ???? belachelijk !!!!!!

sowieso is het te gek voor woorden dat die synths niet van te voren worden fatsoenlijk worden getest op fouten voordat ze de deur uit gaan. Viscount heeft met hun uitgave van de Oberheim ob12 wel een lesje geleerd, gezien de grote flop vd verkopen v deze synth. ondanks de goede upgrades.

geloof dat ik het woord upgrade maar eens moet vergeten vind het in mijn bescheiden mening wel een denk fout om fouten die herstelt worden upgrades te noemen

zie dit als pure marketing verbeter me gerust als ik dit fout zie :duivels:

vind dat je voor honder percent gelijk hebt ,maar het grofste van al is dat mijn nord lead nog geen 9 maanden oud is en ik moet nog eens betalen voor een upgrade van 4 jaar oud . Al bij al hert blijft een beestige bak en zo mooooooooooi

Hé, The Tall Lad, ik ben 1 meter 96... Wie is er langer? :)

Wil je echt beweren dat je een nieuwe NordLead2 in de winkel hebt gekocht zonder upgrade?
Geeft'ie echt bij het aanzetten geen 1.06 in het display?
Clavia heeft al jaren geen machine meer gemaakt met 1.04 er in, dus issie waarschijnlijk niet nieuw, maar tweede hands?

Heb je de bon nog?
Ik kan proberen in januari iets in Stockholm te vragen, want nu is het even alleen g2 wat de klok slaat, daar.

Wout

wel ik heb die synth tweedehands gekocht van iemand uit rotterdam (had hem van bij feedback ),ik zei dus tegen die kerel dat mijn nord een beetje lastig deed en vroeg of hij mij eventueel het garantiebewijs kon opsturen ,wat hij dus heeft gedaan , de garantie is n og geldig t.e.M.maart 2004 bij feedback rotterdam.
Als ik de nord opstart verschijnt op het display 1.04...duqs dat is een oude he ?
het probleeem is dat ik te gent woon en heb niet direct zin om naar rotterdam af te schuimen en mijn verhaal te doen aan een verkoper waar ik helemaal geen band mee heb (wie weet zet hij me in de zeik want heb toch al redlijk negatieve verhalen gehoord over de desbetreffende winkel ...)-

(ben toevallig ook 1m96 :)

Back