Erazotropa
Incubating Cell
Zoals Quinty een thread en review aan het schrijven is over zijn Edirol PCR-50 Controller, wil ik mij graag aansluiten met mijn nieuw aangeschafte Novation Remote 25 Midi Controller.. 2octaafs
Aangezien ik hem nu een week heb, en er al flink mee gespeeld heb zal ik regelmatig nieuw bevindingen plaatsen..
Deze controller heeft een dubbele midi interface aan boord.. Je kan hem aansluiten via je usb poort..
Tevens krijg je dan een ingebouwde midi interface erbij met 2x midi out en 1x midi in.. en een thru..
Je kan per controller functie bepalen naar welke output hij de messages moet sturen: USB, Midi1 of Midi2 of allemaal tegelijk of USB en M1 etc... je snapt het wel.
Wat ik erg tof vind is dat je 64 Templates kwijt kan. Je kan zelf je eigen text invoeren qua naam van apparaat en merk.
Mijn Behringer virtualizer PRO DSP-2024P wordt ook bestuurd via mijn controller
Per controller functie kan je ook de naam van die functie zelf bepalen.
De controller werkt met de volgende midi control modes:
CC - Continuous Controller
NRPN - Non- Registered Parameter
RPN - Registered Parameter
MMC - Midi Machine Control
Deze controls kan men dus toewijzen aan elk desgewenste toets..
De controller heeft 6a 7 verschillende soort knoppen/schuiven
8x Faders met daaronder 8x switches
8x Potmeters met daaronder 8x switches
8x Endless rotary knoppen met daaronder 8x switches
dus totaal 24x switches
en nog diverse knoppen zoals: Play, Stop, Rew, FWD, Rec. Panic button
X/Y controller (erg super!!!
)
Pitch bender en modulation (zelfs aan de deze controller is zelf instelbaar of desgwenste functie..)
Per controller knop/functie kan je de limits instellen qua waarde wat ie uit moet sturen.. heeft standaard de mogelijkheid om standen van knoppen/faders weer te geven in: 0....127 en -64...+63, maar deze kan je ook zelf instellen met min en max..
Deze controller is super simpel te programeren, als je een beetje door de menus heen bladert heb je als snel van: "ohh jaa dit... en o oke dit zit hier, en dit werkt zo
"
Heb amper nog de manual geraadpleegd
Binnenkort zal ik nog meer bevindingen plaatsen..
Aangezien ik hem nu een week heb, en er al flink mee gespeeld heb zal ik regelmatig nieuw bevindingen plaatsen..
Deze controller heeft een dubbele midi interface aan boord.. Je kan hem aansluiten via je usb poort..
Tevens krijg je dan een ingebouwde midi interface erbij met 2x midi out en 1x midi in.. en een thru..
Je kan per controller functie bepalen naar welke output hij de messages moet sturen: USB, Midi1 of Midi2 of allemaal tegelijk of USB en M1 etc... je snapt het wel.
Wat ik erg tof vind is dat je 64 Templates kwijt kan. Je kan zelf je eigen text invoeren qua naam van apparaat en merk.
Mijn Behringer virtualizer PRO DSP-2024P wordt ook bestuurd via mijn controller
Per controller functie kan je ook de naam van die functie zelf bepalen.
De controller werkt met de volgende midi control modes:
CC - Continuous Controller
NRPN - Non- Registered Parameter
RPN - Registered Parameter
MMC - Midi Machine Control
Deze controls kan men dus toewijzen aan elk desgewenste toets..
De controller heeft 6a 7 verschillende soort knoppen/schuiven
8x Faders met daaronder 8x switches
8x Potmeters met daaronder 8x switches
8x Endless rotary knoppen met daaronder 8x switches
dus totaal 24x switches
en nog diverse knoppen zoals: Play, Stop, Rew, FWD, Rec. Panic button
X/Y controller (erg super!!!
)Pitch bender en modulation (zelfs aan de deze controller is zelf instelbaar of desgwenste functie..)
Per controller knop/functie kan je de limits instellen qua waarde wat ie uit moet sturen.. heeft standaard de mogelijkheid om standen van knoppen/faders weer te geven in: 0....127 en -64...+63, maar deze kan je ook zelf instellen met min en max..
Deze controller is super simpel te programeren, als je een beetje door de menus heen bladert heb je als snel van: "ohh jaa dit... en o oke dit zit hier, en dit werkt zo
"Heb amper nog de manual geraadpleegd

Binnenkort zal ik nog meer bevindingen plaatsen..
Laatst gewijzigd: