Welke monitors heb jij?

Welke monitors heb jij?

• Spirit absolute 2

Stemmen: 40 6,4%
  • Behringer Truth

Stemmen: 49 7,9%
  • Tannoy Reveal (active)

Stemmen: 48 7,7%
  • Event 20/20 (Bas)

Stemmen: 9 1,4%
  • Genelec 10xx

Stemmen: 35 5,6%
  • Mackie HRx24

Stemmen: 33 5,3%
  • Alesis

Stemmen: 58 9,3%
  • Adam

Stemmen: 22 3,5%
  • Yamaha NS10(m)

Stemmen: 8 1,3%
  • Krk Vx

Stemmen: 35 5,6%
  • Samson Resolv

Stemmen: 12 1,9%
  • Dynaudio BM-xxa/p

Stemmen: 38 6,1%
  • PMC TB2

Stemmen: 6 1,0%
  • Zelfbouw

Stemmen: 9 1,4%
  • Hij staat er niet bij

Stemmen: 221 35,5%

• Totaal aantal stemmers
    623
Aiwa 8500 versterker en Aiwa speakers van een eerdere set. Ze klinken fantastisch (ik weet de gebreken en waar ik bij de mix op moet letten), maar ik ik heb de frontjes eraf getrokken, zodat ze wat meer op echte studio-speakers lijken (alsof de gemiddelde studio-speakers beter klinken...).
Enige nadeel: de baspoorten zitten aan de achterkant. Dus oppassen met de plaatsing.
Voordeel van de bijna 30 jaar oude versterker: de onderdelen zijn bij de lokale onderdelenboer verkrijgbaar. En die heb ik al eens nodig gehad.
Waarom zou een studio-setje van bijvoorbeeld Behringer beter moeten klinken dan een huiskamer-hifi-setje? Het is opgebouwd uit dezelfde componenten. En ik weet uit ervaring dat mijn Aiwa-setje, bestaande uit eerlijk klinkende componenten, beter klinkt dan menig budget-studio-setupje.
Als je nou met Tannoys en dergelijke zou aankomen, dat is een heel ander verhaal.

Laatst gewijzigd:
maar ik ik heb de frontjes eraf getrokken, zodat ze wat meer op echte studio-speakers lijken (alsof de gemiddelde studio-speakers beter klinken...).
En ik weet uit ervaring dat mijn Aiwa-setje, bestaande uit eerlijk klinkende componenten, beter klinkt dan menig budget-studio-setupje.
Als je nou met Tannoys en dergelijke zou aankomen, dat is een heel ander verhaal.

Dude for real? Ik weet niet waar jij je oren hebt zitten maar....:mega:

5x KRK 6000 (fullrange) op een NAD 906 versterker met daaronder een KRK V12s subwoofer.
klinken beter dan de latere KRK V's vind ik; anderzijds geeft de V12s een mooier en dieper geluid dan de oudere Rok Bottom.
best wel tevreden over de klank.

@bob303vs909

Een serieus Philips eindblok uit de jaren 70, na wat experimenten kwam die goed naar voren, erg high-end opgebouwd. Ik heb gehoord dat de dikke crown versterkers ook goed gaan.

@bob303vs909

Een serieus Philips eindblok uit de jaren 70, na wat experimenten kwam die goed naar voren, erg high-end opgebouwd. Ik heb gehoord dat de dikke crown versterkers ook goed gaan.

Ik heb ze ooit in een studio gehoord met dikke Nakamichi PA-7 eindtrap (1 per kanaal!). Beste monitors die ik ooit heb gehoord..... Heb begrepen dat ze een zwaar versterker nodig hebben.

Alesis M1 active MKII. Goede solide monitors. Geven wel wat veel bas. Ik heb sokken in de poorten gestopt (volgens de handleiding) om de basweergave te temperen.

Hier Dynaudio BM6a mkII monitoren met BM14S studio sub (met sub nog beter dsn enkel de monitoren!).

Tevens 2 genelec 8020 monitoren. Ook lekker maar directer in het hoog.

yeps, prima speakers...

ik heb als nearfield...
telefunken tlx10
wharfedale denton 2
dynaudio bm6a ( kutspeakers, m,aar ze doen de job)

als gewoon monitor, een setje tannoy oxford ( helaas een basspeaker uitgezakt)
B&W

:mega:

Back