Welke monitors heb jij?

Welke monitors heb jij?

• Spirit absolute 2

Stemmen: 40 6,4%
  • Behringer Truth

Stemmen: 49 7,9%
  • Tannoy Reveal (active)

Stemmen: 48 7,7%
  • Event 20/20 (Bas)

Stemmen: 9 1,4%
  • Genelec 10xx

Stemmen: 35 5,6%
  • Mackie HRx24

Stemmen: 33 5,3%
  • Alesis

Stemmen: 58 9,3%
  • Adam

Stemmen: 22 3,5%
  • Yamaha NS10(m)

Stemmen: 8 1,3%
  • Krk Vx

Stemmen: 35 5,6%
  • Samson Resolv

Stemmen: 12 1,9%
  • Dynaudio BM-xxa/p

Stemmen: 38 6,1%
  • PMC TB2

Stemmen: 6 1,0%
  • Zelfbouw

Stemmen: 9 1,4%
  • Hij staat er niet bij

Stemmen: 221 35,5%

• Totaal aantal stemmers
    623
Yamaha msp5's. Ik vind ze werkelijk geweldig!
msp5-m.jpg

Na 10 jaar vind ik ze nog steeds geweldig! :)

Toevallig vandaag een setje Adam A7X gekocht :) Heb 16 jaar of zoiets met een set Spirit Absolute 2 (passieve monitors dus) gewerkt en die zijn nu dus vervangen....moet eerlijk zeggen dat ik best te spreken was over de Spirits, maar ik wilde toch een keer upgraden en nu is de kogel dus door de kerk.

Het eerste wat mij opviel is dat de Adams een stuk kleiner zijn dan ik had verwacht. Maar er komt wel een enorme strot geluid uit :D Ik moet er wel nog aan wennen, maar ik merk dat ze een stuk preciezer zijn dat de Spirits, vooral in het laag. Ben het allemaal nog een beetje aan het inregelen (heb aan de achterzijde het laag wat teruggedraaid want dat was wel nodig) en nu vooral veel muziek aan het draaien waar ik goed bekend mee ben. Toch leuk om te merken dat ik in sommige tracks inderdaad al wat subtiele dingen meen te horen die me niet eerder waren opgevallen...dat is wel een goed teken lijkt me :okdan:

Neumann KH120a
klein maar fijn! echte lage frequenties mis ik wel een beetje, helaas is de bijbehorende sub schreeuwend duur..

Ik heb ze ook. goed spul..

Laag heeft ie zat in mijn hok, ik heb zelfs de lowcut helemaal opengezet achterop

5x Dynaudio air6 + Airbase 12, ideale monitors voor een 5.1 opstelling, door de bijbehorende controller. Daarnaast digitale inputs, wat ik ook handig vind.

Proac Studio100
Klein & Hummel 098
Auratones

Adam a5 (witte schatjes, waarom zijn die nieuwe imacs niet meer wit, bah) en een zwarte adam sub8
Droom nog van iets fullrange groter voor erbij, maar is een droom want t kamertje is klein.

Zelf gebruik ik zo'n anderhalf jaar een stel Yamaha HS50m luidsprekers.

Deze doen het uistekend bij mij thuis, zonder enige akoustische behandeling van de muziekruimte.
Ik heb de subwoofer niet aangeschaft aangezien mijn muziek (en de ruimte waarin ik ze gebruik) hier geen nood aan heeft.

Luidsprekers zonder franjes die doen wat ze moeten doen. Het enige 'minpuntje' dat ik kan ontdekken is de plaatsing van de aan/uit-schakelaars. Deze bevinden zich aan de achterkant waaardoor je altijd een beetje op de tast moet zoeken naar de schakelaars.

http://nl.yamaha.com/nl/products/mu...el#tab=product_lineup&list=within&mode=paging

Attachments

• hs50m.jpg
    hs50m.jpg
    131,3 KB · Bekeken: 125
setjes: genelec 8040 / hs80m.

beide OK, maar zou toch wel willen upgraden…. maar weet nog niet echt naar wat :)

Back