Welke monitors heb jij?

Welke monitors heb jij?

• Spirit absolute 2

Stemmen: 40 6,4%
  • Behringer Truth

Stemmen: 49 7,9%
  • Tannoy Reveal (active)

Stemmen: 48 7,7%
  • Event 20/20 (Bas)

Stemmen: 9 1,4%
  • Genelec 10xx

Stemmen: 35 5,6%
  • Mackie HRx24

Stemmen: 33 5,3%
  • Alesis

Stemmen: 58 9,3%
  • Adam

Stemmen: 22 3,5%
  • Yamaha NS10(m)

Stemmen: 8 1,3%
  • Krk Vx

Stemmen: 35 5,6%
  • Samson Resolv

Stemmen: 12 1,9%
  • Dynaudio BM-xxa/p

Stemmen: 38 6,1%
  • PMC TB2

Stemmen: 6 1,0%
  • Zelfbouw

Stemmen: 9 1,4%
  • Hij staat er niet bij

Stemmen: 221 35,5%

• Totaal aantal stemmers
    623
tlx3 ken ik niet, nog nooit gehoord.

tlx10 worden door een flink aantal mensen als nearfields gebruikt, maar volgens mij zijn zeker de helft van alle kleinere boxen daarvoor geschikt.

:mega:

is dat wat? in de huiskamer heb ik een set tlx3. klinken erg mooi, wel veel laag

tlx3 is een 4 weg speaker

Attachments

• tlx3.jpg
    tlx3.jpg
    43,8 KB · Bekeken: 155
- Klein & Hummel O300's + O800 sub (studio)
- Barefoot MM35's (woonkamer :) )
- Philips MFB 587's (gebruikte ik voorheen, maar ga ik verkopen aan een vriend)

Grappig om te zien dat er best veel Philips MFB's gebruikt worden. Ik heb ze altijd met veel plezier gebruikt. Zeker betrouwbare speakers imo :).

PMC AML 1

Eve SC 204 als klein setje

Bose B20 als computer speakers

Mijn keuze staat er ook niet bij... BOSE 301 Serie I (BassWaffers vervangen)
Ik zoek trouwens nog 1 extra paar, iemand hier die ze nog heeft staan en kan missen als kiespijn ?

Heh die 4x301's staan te verstoffen al een jaar of 5 maar ze konden altijd erg hard zonder te vervormen (conus tweeters) en de originele woofers vervangen door een zwaarder type. Tegenwoordig de "high end" actieve truth's hier staan. Wat grotere model wattage gekozen om als nearfield te gebruiken dus kwa volume altijd goed:D Last but not least tijdje geleden veel geluk gehad met de ns-10m's die ik op kon duikelen die als de referentie monitoren dienst doen :halleluja

Ik gebruik als nearfield een set speakers Polytone, deze heb ik al vrij lang en zijn gemaakt door een klein audiobedrijf uit het oosten van ons land.
Kenmerk is dat de behuizing van een soort beton is gemaakt, units van Visaton en een speciale ribbon tweeter voor het hoog.

voor de midfields ben ik bezig met een set dubbele MFB speakers, dus twee 8066 units met ieder zijn eigen 50W versterker en twee mids plus tweeter in een MTM opstelling. Ik overweeg zelfs of een uitvoering met 4 bassunits per kanaal mogelijk is.

Bericht door een moderator:
Gezien de recente nieuwe activiteit in dit topic: Zien jullie toegevoegde waarde in het toevoegen van een aantal wat meer recente modellen aan de monitor keuze in deze enquete?

Genelec 8040, maar zeer binnenkort over naar Adam S2X of S3X-V (nog even een paar weken in de studio testen).

Quested H108 in combinatie met een VETTE Denon PRA1003 Vintage amp. Al 20 jaar. En nooit het gevoel gehad dat ik iets anders moest kopen.
Dat is bij heel veel mensen die zich laten verleiden tot 'budget' monitors helemaal anders.
De eindeloze, vruchteloze zoektocht naar de ideale monitor met veel geldverspilling tot gevolg...

Geef gewoon tssn de 1.200€ à 2500€ uit aan een set goede monitors. Een 'long term' investering in de toekomst die je behoed voor het bovenstaande.
Sparen is de boodschap, en dan voluit gaan !

Back