ik weet het niet meer (synths welke nu te kopen)

Alexandre Redwood

Back in town
Okay, inmiddels is mijn studio zich aardig aan het uitbreiden, maar over mijn volgende aankoop sta ik een beetje in dubio.
ik weet het niet meer.

in eerste instantie wou/wil ik gaan voor een motif es 88, maar bij naderinzien begin ik te twijfelen.
ik weet zeker dat het een super machine is, en wil ook zo graag een motif es vanwege de super goeie sounds. maar... denk dat het overkill gaat worden aangezien ik 88 gewogen toetsen lekker vind spelen, alleen net zo goed met normale toetsjes speel...
de interne sequencer in dat ding praktisch NOOIT zo gebruiken. misschien voor de zondagmiddag jam.
en een sampler heb ik ook al los, dus dat is ook overbodig.

toen heb ik zitten denken aan een karma + een motif rack.
scheelt mij uiteindelijk een dikke vijfhonderd euro. plus ik heb een karma. e.v.t. zou ik voor die vijfhonderd euro, nog wel een controllerkeyboard met 88 gewogen toetsen kunnen kopen.

ik weet het ff niet meer. heb beide machines gespeelt, en vind ze beiden super, allebei kopen gaat mij net iets te ver, 3000 euro is toch wel ff het limiet wat ik uit wil geven.

de motif rack heb ik geen ervaring mee.... maar ga ervanuit dat het gewoon een motif in een luciferdoos is ;-)

graag wat meningen en motivaties, vooral van karma en motif (es) gebruikers!

ps. misschien ook te makkelijk te vermelden wat ik doe he.... techno/trance/hardtrance zijn de genre's die ik het meest maak. maar speel ook graag eens wat piano, wat voor de rest dan weer niets met house te maken heeft.... wil ook een keer een pop nummertje in elkaar willen knutselen... na ja... ik hoor het

Hoezo moet deze topic gelocked worden???

Maar iig, KURZWEIL KURZWEIL,,en uhhhh Kurzweil :)
K2500 K2600 K2661

Waarom??
Superklank,
Goede bediening
Luxe,,, XLR SPDIF goeie OS etc
Heeeeerlijke toetsen. Kurzweils hebben absoluut de beste toetsenborden.

ik zou voor de nordlead2 gaan, of de prophecy, mogen niet ontbreken in je setup.
toevallig heb ik ze allebei te koop. mazzelaar!

Als je puur voor het trance/techno gebeuren gaat, dan zou ik toch zeker eens bij access, clavia, novation of waldorf gaan kijken. Deze merken maken hele leuke bakken. Helaas geen gewogen toetsen, maar je kan je natuurlijk afvragen of je die echt nodig hebt. Ik heb ze zelf ook niet, maar vindt ze wel lekker spelen.

Je hebt nogal wat geld te besteden, dus ga zeker eens goed rond kijken, luister wat demo's op het internet en zoek wat in de zoekmachine hier op het synthforum voor specifieke synths.

Origineel geplaatst door bobaphat
GOH,,, waarom zou hij die nou weg doen,,,,}:|

Tenzij jij een zeer kundig psycholoog bent, wil je die beerput echt niet opentrekken. Ik denk namelijk dat dit mijn vijfde nord is (racks meegerekend) en mij achtste prophecy. Steeds weer doe ik ze weg en gaat het na een tijdje weer kriebelen. Vooral die prophecy. De nadelen zijn bekend: lastig programmeren, kwetsbare kast, maar telkens weer (la-la-la-laaa-laa-laaa, ja telkens weer) val ik voor de voordelen: alles-in-1 controller keyboard met ribbon, goede arpeggiator, goede vette en scherpe sounds, lekker keyboard etc.
Maar goed, ze mogen weer weg (is natuurlijk wel allemaal erg off-topic) en de reden: ik wil weer alleen echt analoog!

Ander idee: de S90! Da's een Motif 88 (dus niet ES) zonder sampler en sequencer, maar wel met betere piano. Dus wel de goede sounds en het toetsenbord en de vette synth, maar niet het spul dat je maar één keer nodig hebt in je setup (vind ik). Er is een review van Shappy van de S90. kHeb 'm zelf ook en ben er (immer noch) zeer tevreden over.

Die piano in de S90 en Motif ES zijn toch eendezelfde?

En die ES durf ik zelf niet aan te raken uit angst voor kwaad en erger.

Maar Karma en Motif rack is toch ook een prima combo?
En in die Motif rack past ook nog een piano expansion bord maar die blijkt niet zo goed te zijn als die van de S90/ES.

Motif 7 ES met AN/FM/Percussie expansie lijkt me ook wel goed te doen. En ramvol natuurlijk.

Origineel geplaatst door fuse
Die piano in de S90 en Motif ES zijn toch eendezelfde?
Klopt. Maar voor de rest is de S90 geen ES. Volgorde: eerst de Motif8, dan de S90, inclusief nieuwe piano (uit de P90, lijkt mij), vervolgens de Motif8 ES (met nog steeds die piano).

Origineel geplaatst door Cheimoon
Klopt. Maar voor de rest is de S90 geen ES. Volgorde: eerst de Motif8, dan de S90, inclusief nieuwe piano (uit de P90, lijkt mij), vervolgens de Motif8 ES (met nog steeds die piano).

bedoel je nu de volgorde van goed naar slecht of andersom?

Back