[enquete] Wat ben jij het meest?

[enquete] Wat ben jij het meest?

• Muziekant (meer bezig met componeren)

Stemmen: 24 68,6%
  • Producer (meer bezig met de mix)

Stemmen: 3 8,6%
  • Programmeur (ontwerper geluiden)

Stemmen: 4 11,4%
  • Techneut (reparatie/modificatie)

Stemmen: 0 0,0%
  • Theoreticus (synthese techniek)

Stemmen: 3 8,6%
  • Verzamelaar (die soms ff 'speelt')

Stemmen: 1 2,9%
  • Handelaar

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    35
  • Enquete gesloten .
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Muziekant

Muziekant

Muziekant alleen in het geval de griep-epidemie ook bij mij toeslaat.

ISPdeRuiter

Ik een beetje tussen 2 en 3 in, vooral goede/mooie sounds en een goede balans/mix hou ik me mee bezig...

Het componeren gaat meer vanzelf op gevoel wat voor akkoorden/noten lekker klinken.

Ik ook 1, ik besteed meer tijd aan de compositie dan aan het mixen van de tracks als dat wordt bedoeld.

Maar mixen is wel een zeer essentieel onderdeel dus ik zou er meer tijd aan mogen besteden vind ik.

De vijf bovenste denk ik wel. Toch gekozen voor producer omdat dit lekker breed begrip is. :)
Mixing en mastering vind ik gewoon leuk om te doen, maar muziek maken is zeker iets wat ik heel graag doe (en moet doen). De techniek die erbij komt kijken is ook leuk, en dan niet alleen synthese en software maar ook zeker de analoge hardware.

Meestal 1, maar ik neig wel eens naar 2.

nr 1

2 doe ik er wel es bij, maar is meer noodzaak als liefhebberij of uitblinken in.

techniek & theorie zijn voor mij abacadabra

wat me verbaast is dat iedereen beweert muziekant te zijn, terwijl als het op muziektheorie (harmonie, ritme,arr & compositie...) aankomt velen beginnen te meuken over dat dit allemaal niet nodig is & dat regeltjes onzin zijn & muziek alleen maar uit je hart moet komen.

bij deze zou ik dan ff opositie willen spelen & beweren dat je om te "mixen & producen" totaal geen verstand van geluid, ellentrik, synthese, EQ-en , compressors, mic-ing & mixing.... moet hebben maar dat je alles op gevoel & naar je hart moet doen.

knoppen draai je met je hart , niet met je verstand.

o tot slotte nog een antwoord op de vraag te geven ligt de verhouding muziekant/producer/engineer bij mij nog al erg in ballans. Ik speel regelmatig op podium & in de studio ben ik eveneens engineer en/of producer.

appi X-Mess
jzz

btw ik zie trouwens nergens "engineer" in het lijstje staan ?

Origineel geplaatst door JazzMann
btw ik zie trouwens nergens "engineer" in het lijstje staan ?
had er voor mijn part ook nog bij gemogen maar ik ging uit van de 'thuis situatie'...

je zou ook tevens bij het kiezen de vraag kunnen stellen; "waar ben ik het best in/gaat me het gemakkelijkst af"...

muziekant. al vind ik dit een moeilijk onderwerp, want ik ben altijd bezig met het volgende. Ik wil graag aparte beats maken, nieuwe sounds proberen te maken en een beetje fatsoenlijk afmixen.

Jazz, relax man.
Als je muzikant in deze context neemt dan wordt er niet een aan het conservatorium (cum laude liefst) persoon mee bedoeld maar in een wat bredere context. Ook als je blokfluit les hebt gehad of in de fanfare van het dorp hebt gespeeld bijv. ;)

Trouwens heb ik nog nooit een docent in hardcore gezien. ;)
(misschien dat dat nog eens komt ooit)

Origineel geplaatst door fuse
Jazz, relax man.

Trouwens heb ik nog nooit een docent in hardcore gezien. ;)
(misschien dat dat nog eens komt ooit)

ja srry, ben reed 2 weken gestopt met :peukie: ... hiphiphoera
...maar,
op jzz-school hebben we iig workshops techno/dance/... gehad, no joke !

[offtopic]
we moesten zelfs ooit op een papiertje schrijven welke muziek we alles behalve goed (lees: barstslecht) vonden...
...
& daarna werden we dus naar huis gestuurd met de opdracht om alles wat er op dat papiertje stond eens aandachtig te gaan beluisteren, analyseren & een héél gedefinieerd verslag af te geven van wat we er juist niet/wel goed aan vonden.
Fucking leerrijke oefening achteraf bekeken !
[/offtopic]

Op muziekscholen heb ik nog geen hardcore docenten gezien, maar ik durf er mn hand voor in't vuur steken dat er wel producers zijn die hier les in geven, zeker & vast !
Check deze meneer trouwens eens voor de lol, 'k heb hem deze zomer op een vernissage leren kennen& hij geeft les op't conservatorium (& erbuiten ook).

...dus
...
ik zou de hoop op hardcore-docenten nog ni opgeven.

grz jzz

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back