Vocoder van de mircoKORG vetter maken???

Origineel geplaatst door Pim
Je oscillatoren een oktaaf lager zetten/spelen zou al veel helpen.

En hou de boel wat verstaanbaar. Dat die Intergalactic Gary all mixed up is voor the CBS is te volgen, maar van je eigen brouwsels versta ik werkelijk niets.

ok tnx...ga ik eens proberen...het probleem is idd dat het verstaanbaar moet zijn...als je het zelf terugluisterd weet je al wat er gezegd word :)
Maar het is dus wel mogelijk om de korg zoals die vocodersample 3 te laten klinken?

sander

demo 1 klinkt veel te plat en versmeerd...
weinig stereo beeld en volgens mij beperkt tot een bepaalt freq gebied (dus qua octavering en of osc coarse)

volgens mij moet je ook beter spreken... doe dit altijd overdreven, dus een T en S klank accentueren... etc...
het proberen van andere golfvormen voor je draagsignaal wil ook helpen, neem bijv een zaagtand met heel iets noise...
en gooi niet te veel fx over het geheel, dit resulteerd weer tot versmering van het geluid...

Laatst gewijzigd:
Weet dat de vocoderstem goedkoop klinkt, maar daarom vroeg ik ook om hulp :)
tnx ook voor de tip 6 trak!! zal beter articuleren 8)
Ga gelijk ook de fx eruit halen...

tnx voor de tips mensen!!

Origineel geplaatst door 6 trak

volgens mij moet je ook beter spreken... doe dit altijd overdreven, dus een T en S klank accentueren... etc...

Ik heb geen ervaring met 'n vocoder, dus hierbij ook 'n vraagje van mij:

Als je de T en (vooral) de S klanken accentueert, en deze opname door 'n vocoder trekt (en evt. nog door andere fx), krijg je dan door evt. versterking van deze klanken geen last van zo'n vervelende S-klank ? (waar ze dan weer 'n de-esser voor uitgevonden hebben.....)

bvd

Origineel geplaatst door Teknation
het probleem is idd dat het verstaanbaar moet zijn...

De basis van verstaanbaarheid is een goede studio microfoon. Denk aan een condensator type met groot membraan. Ik gebruik zelf een Beyerdynamic MC834. De resultaten daarmee zijn top.

Dat is wel leuk die microfoon die jij opnoem pim
Maar die is bijna 2 keer zo duur als die korg :D
En moet een vocoder nou verstaanbaar zijn?????
Volgens mij is er met een goedkope microfoon ook goed resultaat te behalen

beetje offtopic, maar je kan 't ook doen met bv. de Behringer B-1 voor 129,- (999 van de 1000 luisteraars zou het verschil nl. toch niet horen) :D

zit nu op mijn werk dus weet iet precies wa voor merk ik thuis heb liggen voor een microfoon, maar weet wel dat hij 89,- was.
TJa meer geld had ik niet en die is beter als de standaard meegeleverde microfoon :)

Origineel geplaatst door mono-poly
idd mono lijkt mij dus ook...
quality van de voco-sound heeft in de 1ste plaats te maken met het type draagsignaal dat je gebruikt en of dat wat je speelt qua toetsen ook zo dicht mogelijk overeen komt met de freq daarvan... (zelfde freq gebied bij benadering dus)

dat verhaaltje van de microfoon is voor mij vocoders-latijn... ;)

Origineel geplaatst door gemmetje
Als je de T en (vooral) de S klanken accentueert, en deze opname door 'n vocoder trekt (en evt. nog door andere fx), krijg je dan door evt. versterking van deze klanken geen last van zo'n vervelende S-klank ? (waar ze dan weer 'n de-esser voor uitgevonden hebben.....)
nope...

Origineel geplaatst door Chinetti
Is het sowieso mogelijk om met een Microkorg een VC-10 te benaderen?
geloof dat ie dat ook niet echt wil... het gaat'm voornamelijk om de verstaanbaarheid lijkt me... (fatness)

Origineel geplaatst door 6 trak

geloof dat ie dat ook niet echt wil... het gaat'm voornamelijk om de verstaanbaarheid lijkt me... (fatness)

Oh okay, ik dacht dat het benaderen van dat typisch natte geluid van de VC-10 ging.

Wat betreft verstaanbaarheid denk ik dat een Microkorg altijd wat tekort zal komen, omdat het nu eenmaal een beperkte vocoder is; er zijn weinig instellingsmogelijkheden (banden) dus je zult je moeten beperken tot het carrier signaal te editen om tot een verstaanbaar resultaat te komen. Een goede microfoon zal zeker helpen, maar is inderdaad een prijzige optie. Misschien is het een idee om je stem eerst goed te krijgen (dmv een sampler) en die vervolgens te vocoden? Zo werkte ik altijd met de (overigens ook erg beperkte) Zoom 1201 vocoder. Welliswaar was ik een luie donder en was ik al snel tevreden met een onverstaanbaar resultaat, maar misschien dat het jou beter af gaat.

Origineel geplaatst door mono-poly

Mijn antwoorden op forumvragen zijn op het meest optimale resultaat gericht. Uiteraard staat het iedereen vrij om er anders over te denken. :geslaagd: ;)

Nog een tip om een cheape vocoder wat op te vijzelen:

Zet een compressor/limiter en parametrische EQ tussen de microfoon en de vocoder (en als het even kan ook een EQ na de synth die de stem carriert)...de compressor zorgt ervoor dat de stem op het zelfde nivo blijft en met de EQ kan je alles een beetje finetunen en soort van vals spelen met de frequentie banden. :)

De microfoon maakt volgens mij niet zoveel uit, eentje van 89 euro moet wel goed zijn, let wel de afstand tussen je mond en de microfoon kan ook vaak nogal uitmaken...maar dat heeft weer te maken met hoe hard je spreekt en hoe nasaal je bent :D

Ik prefereer zo een set up met een Zoom 1201 zelfs over mijn MAM VF11 vocoder :D

Laatst gewijzigd:
Back