Vocoder van de mircoKORG vetter maken???

De microfoon maakt volgens mij niet zoveel uit, eentje van 89 euro moet wel goed zijn, let wel de afstand tussen je mond en de microfoon kan ook vaak nogal uitmaken...maar dat heeft weer te maken met hoe hard je spreekt en hoe nasaal je bent :D

Ik prefereer zo een set up met een Zoom 1201 zelfs over mijn MAM VF11 vocoder :D [/B]

tnx!
ga het eens proberen!
ik denk als ik de vocoder tekst goed opneem in cooleditpro dat ik hem later zo kan bewerken dat hij zonder ruis en goed te gebruiken is. is een goeie microfoon voor 89 euri...
maar nog ff wat...nasaal??? heeft dat iets met articuleren te maken? :geslaagd:

Ik heb echt veel stuff gelezen en veel gekloot met de vocoder settings van de mircoKORG, maar het wil niet echt vlotten.

Delay = 0
Mod FX = 0
Decay is korter
Heb er wat ruis doorheen gejaagt
Heb er 2 lfo's bij gedaan

Als jullie nog de tijd willen nemen om nog een keer te luisteren wat ik nog meer kan doen om mijn vocoderstem "trackwaardig" te maken...graag!!

http://www.teknation.nl/Vocoder_sample_03.mp3

Wie gebruikt er nog meer de vocoder van de microKORG?
Ben wel benieuwd naar patches van andere mensen...

project 11

het tweede trackje (mision 11 dus) is een stukje van een nr.tje waar we aan werkten een tijd geleden.... nog niet af maar ondertussen al wat stappen (nr.s) verder....

Hier wordt de vocoder van de microkorg gebruikt maar niet echt vet..... vrij wijnig aan het geluid geprutst meen ik mij te herinneren.... Wel een leuk ding maar tegenwoordig bewerken we stemmen meer met FX zoals phazers an pitch shifters. Een beetje zoals iin het eerste trackje op de pagine (wel beter nu :D )

btw. niet te veel op track's zelf letten. Moet nog heel wat aan gebeuren, als we er al aan verder doen...

my 2c Nik

Origineel geplaatst door Teknation
Ik heb echt veel stuff gelezen en veel gekloot met de vocoder settings van de mircoKORG, maar het wil niet echt vlotten.

Ik word niet vrolijk van je MP3tje. Sjemigdepemig...

Neem als uitgangspunt een vocoder-fabriekspreset. Speel niet te hoog op je keyboard en luister dan even kritisch.
Aan de hand van de tips in deze thread moet je toch tot een acceptabele sound komen.

En gebruik een goede microfoon, natuurlijk!

maar nog ff wat...nasaal??? heeft dat iets met articuleren te maken?

Uhmmm...ook, ik bedoelde meer de 'timbre' van je stem, of je veel midhoog erop hebt, een lage bassige stem etc.
Een scherpe nasale stem zal sneller duidelijkere resultaten geven dan een lage hele dikke mannen stem.

Ik had trouwens ooit in de Sound On Sound gelezen dat het meegeleverde microfoontje (dat witte ding volgens mij) voor de tester betere resultaten gaf dan die van een derde.

Probeer een zo simpel mogelijk carrier geluid te gebruiken, geen toeters of bellen, gewoon een rauwe zaagtand of blokgolfvorm. Dat zou toch echt goed verstaanbaar moeten klinken.

Wie van alle goede raadgevers weet eigenlijk waar hij het over heeft?? Ik heb een aantal platen met vocoders gemaakt en alle waren redelijk tot zeer goed te verstaan.

Klein fragment: http://synthesizers.webkeutels.com/Vocoders/Neonrace.mp3

Deze stem is gemaakt met een goede microfoon (maakt volgens de 'deskundigen' op ons forum niets uit) een eenvoudige Roland vocoder en een synthesizer.

Deze synth gebruikte geen ruis, FM of andere shit. Verstaanbaarheid begint bij de bron: de microfoon.

Er zijn vele wegen naar een goede vocoder stem. Je kan het op sus of so manier doen. Ik heb ook platen met een vocoder gemaakt die niet op een hand zijn te tellen.

Ik blijf erbij een goede microfoon is niet van levensbelang bij het maken van een verstaanbare vocoder.

Als Teknation een microfoon van 495 euro inc. zou kopen denk ik echt niet dat zijn vocoder veel verstaanbaarder wordt.

Een Shure microfoon van 89 euro is echt wel goed genoeg.

Voor het happy exotic fruit eiffel 68 neo-italo cher -achtige repetoire vocodersounds misschien niet :D

Overigens een eenvoudige Roland vocoder, wellicht een SCV 350?

Back