Origineel geplaatst door CoolRunning
Vraagje aan Errol: Non-lineair editing is toch zeker de toekomst, verwacht je
dat PT ooit wel goed zal klinken? Hoe hoog denk je dat we de sample-rate op
moeten schroeven? Waar ligt het aan dat het nu toch niet echt tof klinkt? Is
het de gain-structuur in de software, of zou een Apogee (of Lucid, of Rosendahl etc.)
AD/DA front-end het probleem oplossen (ligt het dus aan de PT converters?).
Mvg.
CoolRunning
Natuurlijk is het de toekomst, sterker nog het is al het heden.
Op dit moment zitten we met een paar problemen te weten: DVD Audio - 24bit/96-192KHz en DSD/SACD die weer een nog veel groeter bitrate heeft.
Wat gaat het worden. We zijn weer eens de dupe van een paar idioten die of dvd-audio beter vinden klinken en de dsd idioot die dat weer beter vindt klinken.
En dat in een tijdperk waar iedereen met MP3tjes loopt te klooien.
Apogee is juist 1 vd minder kwalitatieve convertors maar merken als benchmark, ADA-Denmark, RME, Motu, Lucid zijn beslist de moeite waard in vergelijking met de HD serie convertors van digidesign. Er zijn overigens nog andere merken dus pin me daar niet op vast.
Rosendahl maakt bij mijn weten alleen maar syncboxen voor wordclock enzo.
hier hebben wij ook een sync box van rosendahl en dat geeft inderdaad een stabieler geluid.
Het begint bij de conversie maar daarna moet het wel goed kunnen blenden.
in protools vind ik dat dat niet goed gebeurt.
Dat wil niet zeggen dat mn mixen heel slecht klinken, integendeel het zit echt wel boven modaal maar niet zoals ik dat wil en gewend ben hoe dat moet klinken.
Open en 3dimensionaal oftewel met diepte.
Ik was laatst bij Olav Basoski en die had hetzelfde probleem met digitaal mixen.
hij liet me een mix horen, waar die mee bezig was met zn ghost.
Klonk gewoon lekker diep en breed en toen liet die me dezelfde mix horen die die geheel digitaal had gemixed.
Alles werd een stuk smaller en diepte was niet te horen.
Ik geloof dat die toen die digitaal ging, geen plaat heeft kunnen uitbrengen vanwege de frustratie die die had met het mixen.
Totdat die weer analoog ging mixen, toen was het probleem opgelost.
Voor mij is dat einde discussie.
iemand die zegt dat je wel heel goed kunt mixen in protools kan ik niet serieus nemen.
Sorry dat is niet lullig bedoeld maar vergeet niet dat ik waarschijnlijk meer protools mixen heb gehoord om te masteren dan de meesten op dit forum en daarbuiten.