Verschrikkelijke prijsverschillen!!

Verschrikkelijke prijsverschillen!!

• Absurd, stelletje lijkenpikkers!

Stemmen: 4 21,1%
  • Ik heb er mee leren leven

Stemmen: 7 36,8%
  • Logisch eigenlijk

• Ik bestel altijd buiten Nederland (of Europa)

• Totaal aantal stemmers
    19
Origineel geplaatst door Auxillary
Nou ik vind het ook niet logisch! Want het is gewoon hartstikke dom van een leverancier om niet naar je concurrent te kijken. Met name dus als er prijsverschillen te vinden zijn van bijna de helft.....

Dit heeft voor een deel te maken met het BTW verschil, en waar de spullen vandaag komen.

bv bethiringer komt uit Duitsland, voor dat het in nederland is zit er al eev vervoerder tussen die ook betaald moet worden, dus gaat de inkoopprijs voor de importeur al omhoog.

Verder kunnen winkels in Nederland best mee met de pijzen, alleen verdienen ze dan op sommige insturumenten geen fuck.

En het zijn de importeurs die de prijzen hoog houden niet de winkels.
Die vinden het ook niet top als je iets aan iemand 1.5 uur uit staat te leggen en het dan ik Duitsland gaan halen.

(ik zeg niet op internet hehehehehe)

Origineel geplaatst door bambamstudio

Dit heeft voor een deel te maken met het BTW verschil, en waar de spullen vandaag komen.

bv bethiringer komt uit Duitsland, voor dat het in nederland is zit er al eev vervoerder tussen die ook betaald moet worden, dus gaat de inkoopprijs voor de importeur al omhoog.

Verder kunnen winkels in Nederland best mee met de pijzen, alleen verdienen ze dan op sommige insturumenten geen fuck.

En het zijn de importeurs die de prijzen hoog houden niet de winkels.
Die vinden het ook niet top als je iets aan iemand 1.5 uur uit staat te leggen en het dan ik Duitsland gaan halen.

(ik zeg niet op internet hehehehehe)

misschien heb ik het mis maar zijn de vervoerskosten niet te verwaarlozen. ik neem aan dat er niet voor een pakje een vrachtwagen naar duitsland gaat en terug, om het een beetje efficient te houden is het volgens mij handig om per zending een groot aantal pakketjes te verzenden.

en ik neem aan dat de prijzen die de importeurs aan de winkels doorbereken voor elke winkelier gelijk is(in verhouding,misscien bij grote partijen korting), dus wat dat bereft ligt het volgens mij wel aan de winkels.

wat ik wel is gehoord heb, moet je maar ff zeggen of ik gelijk heb bambam, dat veel importeurs ook gelijk een winkel hebben, en dat sommige winkel daardoor bepaalde merken goedkoper kunnen leveren dan andere zaken

en btw ik geloof dat het verschil tussen het goedkoopste land in de eu iig en nederland maar 3 procent is, valt ook te verwaarlozen vindt ik.

ik denk dat de prijzen vooral zo verschillen zijn door dat de verkoper gewoon een door hem zelf bepaald percentage winst heeft. ik denk dat het maar goed is dat de prijzen zo verschillen krijg je i.i.g geen cartelvorming en zo:)

Origineel geplaatst door EDP

wat ik wel is gehoord heb, moet je maar ff zeggen of ik gelijk heb bambam, dat veel importeurs ook gelijk een winkel hebben, en dat sommige winkel daardoor bepaalde merken goedkoper kunnen leveren dan andere zaken

Klopt, bv Clavia imprteur = Theunissen en Verhagen = feedback.

BMI (steinberg) heeft winkels in Ned en Belgie.

En zo zijn er nog een aantal.

En onderschat de vervoerkosten niet van een paar containers.....

Nou ik weet het wel.

Als ik 500$ kan uitsparen door iets in New York te gaan halen en daar ook nog een paar pawn shops kan doorsnuffelen dan ben ik een weekendje naar de USA. ;)

Of als ik even op en neer naar Keulen moet om die 30 euro verzendkosten uit te sparen moet ook kunnen (tsja vuile patser met een lease bak) en dan komt d'r meestal verschil van nl/de nog bij en wellicht een tweedehands gebruikt artikel waar je ook even voor mot karren.

En dan wil ik ook nog wel een plectrum voor een van jullie meenemen hoor. ;)

ja, hoe zit dat eigenlijk met het bestellen van apparatuur in bijv. Duitsland?
ik zag net dat de Alesis RA-300 versterker bij Thomann een stuk goedkoper is dan dat ik hem hier in Nederland kan vinden!
MAAR als ik hem nu zou bestellen, komt er dan nog een dot invoerrechten o.i.d. overheen als ze eenmaal voor m'n deur staan?
ik bedoel voor die transportkosten hoef je het niet te laten...

ik dacht dat de invoerrechten informatie op Thomann's site staat?

ja als je op het NL vlaggetje klikt zie je gewoon de prijzen met 19% NL BTW erbij..daar komt nog 8euro verzendkosten bij en that's it...als je een bedrijf bent met BTW nummer kan je ook gelijk zonder de BTW inkopen...

Ok, dank! dacht dat er misschien toch n—g iets overheen kwam (had ik ergens opgevangen)...

Back