OXE 8OP FM Synth

VlEen

Ouwe rot
Na FM7 met 6 OP is hier een freeware 8OP FM synth:

http://www.oxesoft.com/products.php

plaatje:

oxe_maior.jpg

:peukie:

Deze download werpt voor mij nog 'n vraagje op:

Het valt me op dat de installers van dergelijke plugins (deze is zelfs zowel vsti als stand-alone) zo belachelijk weinig schijfruimte in beslag nemen. (deze 532 kB, om precies te zijn)
Als ik dit vergelijk met de grootte van andere installatieprogramma's, vraag ik me toch serieus af hoe dat de proggers van dergelijk plugins het toch voor elkaar krijgen om zo'n berg functionaliteit, incl. aardige grafische interface, in zo'n klein installertje te proppen.....

Misschien off-topic, dan daarvoor mijn excuses:

VST plug-ins kunnen vrij eenvoudig platform neutraal geschreven worden, dwz zowel voor mac als windows. Echter de beschikbaarheid van freeware ontwikkel software (C++ compilers, IDE omgevingen) is voor de mac anders dan voor windows. Plus dat het aantal freaks dat bereid is iets te ontwikkelen op windows groter is.

Origineel geplaatst door bambamstudio
omdat een insteller ook een soort van zip file is.

okee, kan ik nog volgen, maar dan begrijp ik nog niet helemaal waarom de installer van bv cubase zo idioot veel groter moet zijn. (nou snap ik trouwens echt wel dat een prog als cubase achterlijk veel groter is als 'n plugin, maar het verschil in schijfruimte tussen bv deze 2 is imo nog achterlijk veel groter.....)

De auteur zegt ook dat hij via Wine (dus linux werkt)

En aangezien Linux programma's relatief eenvoudig naar OSX te porten zijn....

Zou er al een Wine versie voor OSX zijn? Dat zou betekenen dat je heel veel interessante dingen kan doen.
Moet je wel x86 naar PPC JIT compiler gebruiken ben ik bang, wat ten koste gaat van de performance. Maar zou wel grappig zijn als je gewoon al die PC dingen zo kon gebruiken op je Mac. (Heb ik daarvoor een Mac gekocht hoor ik de Applelaars denken)

Zelf ga ik eens WineX proberen om ea in Linux te draaien. En deze plugin zou moeten werken dus da's tenminste al 1tje. :)

hehe, tis wel de bedoeling dat je gaat editen, de ontwerper heeft geen presets erbij gedaan...

Hij klinkt wel ok, krijg alleen de FX (nog) niet aan de praat..reverb en delay dus..

:peukie:

vetje :) us ff testen. maar ik denk niet dat ie het hallt qua sound tov de fm7

Back