zacht hard monitoren

@ errol aangezien jij toch de betere monitoren hebt vertel eens hoe hard staat het bij jouw {en hiermee bedoel ik het geluids nivo :D }

gaat bij jouw het geluid na verloop van tijd ook ongemerkt een tandje hoger ?
wat is voor jouw het ideale volume : a) zo hard mogelijk of b ) ........ ?

Origineel geplaatst door d.b.1
@ errol aangezien jij toch de betere monitoren hebt vertel eens hoe hard staat het bij jouw {en hiermee bedoel ik het geluids nivo :D }

gaat bij jouw het geluid na verloop van tijd ook ongemerkt een tandje hoger ?
wat is voor jouw het ideale volume : a) zo hard mogelijk of b ) ........ ?

Ik heb het nooit gemeten DB (dikke billen;) ?) maar ik luister meestal op een rustig pitje zal ik maar zeggen.
Dan praat ik over de mastering studio.
De westlakes die daar staan kunnen heel hard maar dat is gewoon niet prettig.
Tis bijna totaal vrij van distortion.
Soms even voor de kick zet ik ze harder maar dat is dan ook meestal omdat ze zo waanzinnig gedefinieerd zijn.
Dan hoor je helemaal alles.

Het is inderdaad zo dat als je niet oppast je elk uur wel een tandje hoger gaat in de volume.
Omdat ik dat weet houd ik er bewust rekening mee.
Ik houd de volume-knop van de voorversterker goed in de gaten.

In de studio is het precies hetzelfde alleen met het verschil dat daar niet alleen westlakes staan
maar ook van die grote 15"Tannoys.
Het verschil met de tannoy ten opzichte van de westlake, is dat ook al zet je hem wat harder, je nog steeds met elkaar kunt praten.
Met westlake kun je dat vergeten omdat detail ontzettend op de voorgrond bij je komt.
De tannoy is ook wel goed gedetailleerd maar niet zo als de westlake.

Een vriend van me heeft zelf zo'n loudness meter voor zn studio gemaakt en ik had het alweer een tijdje geleden erover omdat ook voor ons in de studio te laten maken.

Op de 1 of andere manier is het moeilijker in de studio de volume onder controle te hebben dan in de mastering.

thanks errol
Ben nu alwweer een stuk wijzer en blij dat ik niet de enige ben met de neiging om de volume steeds verder open te gooien { en dat gebeurt onbewust }

Back