modular als mididevice aankiezen?

dj sinn

Stamgast
heb mijn modularkeys aangekozen in cubase sl2 mididevice manager met de midi factory patches die er inzitten, maar als ik nu in de inspector een beetje ga "scrollen" naar boven en beneden tussen de patches gebeurd er helemaal niets in mijn keys.
ik weet dat de namen niet hetzelfde zijn, er zitten uiteraard zelfgemaakte en gedownloade patches in mijn keys, maar als ik een geluid wil aankiezen of wisselen moet er toch iets gebeuren?
midikanalen kloppen, alleen die naam dus niet, de bank klopt en de patch staat neem ik aan gewoon achter een patch nummer , met een andere (factory) naam die ik wel weg kan typen met mijn eigen patchnaam, maar dan gebeurt er nog steeds niets!
wat doe ik fout?
manual van beide leveren "by the way"niets op (tot nu toe!!)

ik bedoel inderdaad de nord, en zal daar zeker even gaan kijken.
maar wat dus eigenlijk mijn probleem is, is het aankiezen van mijn apparaten( en de juiste banken en patches) in cubase sl2, en ik snap niet geheel hoe ik de banken kan aankiezen met bank select enzo, moet je dat allemaal zelf intikken ofzo?.
moet ik soms eerst de factory banks weer installeren voor ik mijn eigen patches kan laden voor de nord?
want die factory patches die heb ik niet, zaten er ook niet meer in!
misschien dat iemand mij even in het nederlands kan uitleggen hoe ik mijn modules op de juiste manier kan installeren in de device manager, want wat in de gebruiksaanwijzing staat kom ik niet mee verder, en het is toch wel belangrijk met saven enzo.

Ik werk nooit op deze wijze, maar het zou me niets verbazen, indien dit op de Nord Modular ook niet mogelijk is. In de Editor is een Browser, waarmee je met een druk op de knop een Patch kunt laden in een Slot, maar die werkt via de PC in- en uitgang van de NM. Cubase, daarentegen, staat natuurlijk aangesloten op de Midi in- en uitgang. Program Change zal wel werken, maar zo'n manager... Ik weet het niet... Eigenlijk ben ik ook benieuwd naar het antwoord. :)

Wout

tja, en toen was het euvel weer verholpen, kan nu gewoon aankiezen wat ik wil, snap er niets van, modular gremlins??
of toch cubase gizmo's??
vind het wel vervelend dat ik alles moet intikken, dus alle patchnames moet gaan intikken, vind het ook maar raar dat er niet zoiets is bij de device manager dat cubase de namen gewoon uit de synths leest, of dat je de namen zo in een keer kan dumpen in de device manager via midi ofzo (please, zeg dat het echt bestaat, en ik het niet weet!!)
nou, goed ga even typen!!

:Z

Dat lijkt me logisch, omdat die manager werkt met geheugen locaties en niet met namen. De namen van de NM Patches gaan via het PatchFormat, dus via de PC aansluiting, zie m'n vorig bericht. Het is dus geen SysEx, al kan je natuurlijk wel even proberen of het Midi Filter invloed heeft!

Wout

Back