Was één niet genoeg geweest.....

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

CreOn

Alles naar de knoppen....
Kan je wel he?
Beetje mensen de ogen uitsteken met een muur vol "EMSsen".
China04.jpg

Laatst gewijzigd:
Dat gevoel..

Dat gevoel..

Dat gevoel heb ik ook een beetje als ik die studio van Junkie XL zie..

Maar 3 Synthi's en 3 VCS3's.. hmm.. ik krijg al natte dromen over één van die bakjes.. maar goed..

Wat dachten jullie van die Fairlight (rechts), daar kon je toen een huis van kopen, je kids laten studeren en je pensioen betalen.

Maar eh, rode flightcases is best wel een mooi fashion statement. Net zo als dat matje van meneer Jarre. ;)

Schitterend:)
Hele mooie bakkies, er is mij dit jaar nog een vcs4 aangeboden ook erg zeldzaam.
2X een vcs3 in een blauwe behuizing/case met dk keyboard.
Als iemand de synthi echt als muzikaal instrument wil horen zou je eens een nummer van Tim Blake moeten downloaden zoals generator laserbeam, alle sequences zijn op een synthi en de vcs4 en de lead met een mini(heel stoer).

SynthiAKS? Wat heb jij nu eigenlijk thuis aan Synthi zooi. Ik las ergens op een franse site dat jij er veel hebt of had?

Hee SynthiAKS, jij als kenner....als jij luister naar dat stukje mp3 in deze thread, denk je dan dat dat ook met één of andere EMS gemaakt is?

K heb er 3 in huis gehad, vcs3 en 2 synthi a's Maar die waren niet van mij hoor;)
de vcs3 is van mijn oom waar jullie de cyclone van hebben gekocht.
en de synthi a's heb ik ff thuisgehad om mee te kloten (mijn oom verkocht ze destijds door)
dus in die tijd ben ik helemaal gek op synths en vooral gek op synthi's geworden.

Zoals ik al zei ga ik deze zomer naar Duitsland om een aks op te halen maar heb gisteren ook mail gehad van polyfusion die ook iets heel interessants had, en ik moet je eerlijk zeggen dat ik toch begin te twijfelen wat ik het eerst op zal halen.:)

Vind trouwens dat ding op de achtergrond van dit plaatje ook wel leuk, of die ARP2500 die hij ook nog heeft.....vind het eigenlijk allemaal wel opwindend.
Concorde02.jpg

Ken je de Synthi100 ook?
Heb daar ook nog een plaatje van....

Wat een tijd he, toen tropisch hardhout als zijkanten nog makkelijk kon.

Hij kijkt wel moeilijk hoor, alsof hij mot plassen of zo. ;)

:D Wie weet, ik zou ook mun broek bevlekken als ik tussen zulk materiaal zou zitten........:o

Das een Ems,
Als ik jouw was zou ik echt es gaan luisteren naar Tim Blake!!
New jerusalem is een mooi nummer met veel synthi gepingel.
Als je op zoek ben t naar dit geluid en dit soort mogelijkheden moet je of een synthi hebben of een synth met een lfo die op audio range kan draaien. dat de lfo zo snel gaat dat ze andere tonen gaat produceren.
De lfo's van de Ems kunnen vrij snel maar hier is ook een modificatie voor die hem nog veeeeel sneller laat draaien.
Alle artiesten die in het verleden een Ems gebruikten hebben deze zwaar gemodificeerd.
Daar komt dus ook al dat gezeik vandaan dat het een onbetrouwbaar instrument zou zijn!! als je een gewone synthi koopt heb je gewoon een leuke synth met de mogelijkheid om hele rare geluiden te maken die inderdaad niet erg stabiel is.
Als je de oscillatoren laat stabiliseren en de lfo een nog grotere range gaat geven kom je al meer in de buurt van een vet instrument.
Er zijn nog veel meer modificaties mogelijk zoals osc. sync, een groter envelope bereik, andere (betere) knoppen.
Wat je ook kan doen en wat ik met aanstaande Aks heb gedaan is gewoon vragen of ze in hun klantenregister kunnen kijken wat voor modificaties JMJ in hun synths lieten bouwen.
Dan krijg je gewoon een lijst met modificaties en de prijs.
Of bel Robin Wood in Engeland of Ludwig Rehberg in Duitsland.

Een synth die wel leuke synthi like dingen kan doen en ook nog es lekker betaalbaar is is de Nova. ook snelle lfo's maar toch als je ze naast elkaar zet niet te vergelijken.
Typisch kenmerkend voor Ems is de scherpe sound.

Ik zal eens kijken of ik hier nog wat leuke soundsamples kan plaatsen.

www.ems-synthi.demon.co.uk
www.synthi.com

Goed nieuws!!!
synthi 100 te koop: 52000 euro!!! argh!!
kijk www.synthi.com

ik heb zelfs nog een cd die is gemaakt met een synthi 100 en een synthi aks en alleen ems fx in de zinovieff Ems studio.
Erg zeldzaam en heeeeeeel erg cool!!!

Een synth die wel leuke synthi like dingen kan doen en ook nog es lekker betaalbaar is is de Nova.
Hmmmm, geldt dat ook voor de nieuwe Acces Virus Indigo??
Ben namelijk druk sparende voor dat apparaat.
Als ie dat zou kunnen zou dat een geweldige bijkomstigheid zijn.

Zou ik niet weten, de enige VA die ik ken is de nova en die heb ik weggedaan:)
wat voor shit heb je eigenlijk allemaal?

Mwah, niet veel bijzonders hoor, ben maar een hobbyist.
Een Roland JD-990 met vintage synth expansieboard.
Een JV-1080 met Techno expansieboard.
Een JD-800, en een XP-10 als masterkeyboardje.
Heb m'n Korg MS-10 en JP-8080 zojuist verkocht om de Acces in de toekomst aan te kunnen schaffen.
Je ziet het, ik heb eigenlijk teveel van hetzelfde merk. Eens een synth van een ander merk ertussen zou de setup ten goede komen, heb ik me eens laten vertellen. En ik kan me daar wel wat bij voorstellen ja.

Nou lekker toch!!
K vind zelf dat ik wel een geinige set up heb maar ben er wel achter gekomen dat ik geluiden maken toffer vind dan echte tracks.
Dus ben op het moment ook bezig met het sparen voor een modulair systeem.
ff nog meer off topic , maar die roland jd800 ofzow das toch die bak met die schuivers? gebruikte jaydee die niet in plastic dreams? is die synth een beetje cool?

maar die roland jd800 ofzow das toch die bak met die schuivers? gebruikte jaydee die niet in plastic dreams? is die synth een beetje cool?
Ja, die ja.
Ik vind hem wel cool, hou sowieso wel van knoppen en schuiven. Veel directer dan steeds naar andere menus te moeten overspringen. En je kunt er de JD-990 makkelijk met editten. Zijn als het ware "broer en zus". Beweeg je de schuiven van de 800, dan zie je op het display van de 990 de grafieken veranderen...leuk gezicht wel.
Of Jaydee hem ook gebruikt weet ik niet, wel hoor je hem bij één of ander intro van de Prodigy.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back