Das een Ems,
Als ik jouw was zou ik echt es gaan luisteren naar Tim Blake!!
New jerusalem is een mooi nummer met veel synthi gepingel.
Als je op zoek ben t naar dit geluid en dit soort mogelijkheden moet je of een synthi hebben of een synth met een lfo die op audio range kan draaien. dat de lfo zo snel gaat dat ze andere tonen gaat produceren.
De lfo's van de Ems kunnen vrij snel maar hier is ook een modificatie voor die hem nog veeeeel sneller laat draaien.
Alle artiesten die in het verleden een Ems gebruikten hebben deze zwaar gemodificeerd.
Daar komt dus ook al dat gezeik vandaan dat het een onbetrouwbaar instrument zou zijn!! als je een gewone synthi koopt heb je gewoon een leuke synth met de mogelijkheid om hele rare geluiden te maken die inderdaad niet erg stabiel is.
Als je de oscillatoren laat stabiliseren en de lfo een nog grotere range gaat geven kom je al meer in de buurt van een vet instrument.
Er zijn nog veel meer modificaties mogelijk zoals osc. sync, een groter envelope bereik, andere (betere) knoppen.
Wat je ook kan doen en wat ik met aanstaande Aks heb gedaan is gewoon vragen of ze in hun klantenregister kunnen kijken wat voor modificaties JMJ in hun synths lieten bouwen.
Dan krijg je gewoon een lijst met modificaties en de prijs.
Of bel Robin Wood in Engeland of Ludwig Rehberg in Duitsland.
Een synth die wel leuke synthi like dingen kan doen en ook nog es lekker betaalbaar is is de Nova. ook snelle lfo's maar toch als je ze naast elkaar zet niet te vergelijken.
Typisch kenmerkend voor Ems is de scherpe sound.
Ik zal eens kijken of ik hier nog wat leuke soundsamples kan plaatsen.
www.ems-synthi.demon.co.uk
www.synthi.com