zoek Kurzweil K2000s/K2500s

Status
Please reply by conversation.
Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
ja - ik snap het - maar je kan ze toch gewoon samplen? dus een toets aanslaan en opnemen naar je pc - dan bewerken en opslaan als krz file? zoveel sounds zitten er toch niet op zo'n rom board, 200 per board dacht ik toch? dus dan op een zip zetten en inladen als krz sounds.
Ben nu net dat programma van ene bart lemaire aan het checken die wav naar kurz vertaald - eerder op de dag lukte me het niet met de transalator - ik weet niet waar om, ik heb de versie 2.50 - welliht doe ik iets verkeerd.

ok - ben nu het programma van bart lemaire aan het checken - wav2 kurz - maar als ik een paar krz. files in de kurz laad wil de k2000 ze niet hebben en zegt ie "problem reading /filenaam/.krz"
i'm investigating...

Origineel geplaatst door MadR
weet je wat multisamples inhouden ? wrm er keyzones opzitten ?
kijk maar eens goed naar die keyzones .. 200 samples .. daar kom je wel van terug !

oftewel als je ze zo sampled ga je aan de hele bak voorbij

:stupid
t was trouwens maar een idee - ik gebruik toch hele andere sounds.
by the way - die keymaps en programs dat is de core van die k2000 - als men dat snapt is het zo moeilijk nog niet.
en again..i'm investigating...

t was trouwens maar een idee - ik gebruik toch hele andere sounds.
by the way - die keymaps en programs dat is de core van die k2000 - als men dat snapt is het zo moeilijk nog niet.
en again..i'm investigating...

naja core .. het onderdeel van een goede sampler .. de k2000 core is ook de synth omgeving er omheen ...

maar sorry dat ik een beetje sceptisch ben maar ik vermoed dat dit netzoals die asr 10 een te moelijke bak voor je is ..

naja core .. het onderdeel van een goede sampler .. de k2000 core is ook de synth omgeving er omheen ...

maar sorry dat ik een beetje sceptisch ben maar ik vermoed dat dit netzoals die asr 10 een te moelijke bak voor je is ..

fout! de asr 10 was zeker geen moeilijke bak voor me - je moet niet zulke uitspraken doen als je iemand niet kent of niet weet wat hij met de machine wil doen.
(!!)

de asr 10 moest weg omdat de os superzwak was (steeds vastlopen), de efx toewijzing te beperkt (als ik er dingen wilde doen die ik voor ogen had zou ik er een dp4 aan moeten hangen via de expander, ben je 350 euro verder met nog altijd 16 mb ), qua bediending vond ik hem, asr 10, een eitje. en omdat ik "on a budget"ben, was dit mijn enige sampler. Als enige sampler is 16 mb weinig - ik liep er steeds tegenaan - bovendien wist ik dat ik vroeg of laat een kurzweil ging halen, en als je budget beperkt is ga je niet 2 van hetzelfde in huis halen, niet?

dus ga nou niet lopen zeiken - als je zelf 8 (ofzo) bakken thuis hebt staan - de asr 10 is niet meer van deze tijd punt uit - daarom moest ie weg. De kurzweil is voor 600/650 oiro met zijn specs een topkoop - en met de 64 mb kan ik even vooruit.
en nee ik ben geen prutser - ik wil serieus aan de gang, dus ga ik er morgen nog een dp4 aan hangen.
het feit dat ik de bak sinds anderhalve dag heb en dus blijkbaar stomme vragen stel is nog geen reden voor jouw conclusie,

TENZIJ JIJ, TOEN JIJ JE KURZWEIL KREEG HEM IN 2 DAGEN HELEMAAL ONDER DE KNIE HAD,

anders moet je niet zo voorbarig met je oordeel zijn vriend! dus nogmaals - niet zeiken

en nogmaals - je kent me niet - en weet zeker niet wat ik met de kurz wil doen - dus ipv mijn af te zeiken (let op:nieuw stopwoordje!) - kun je me misschien beter de helpende hand reiken.
zo...
bitch mode off..

fout!
bitch mode off..

volgens mij gebruikt een asr 10 zijn dsp n.a.v wat je gebruikt .. en vooral de sequencer zou hem op zijn bek kunnen krijgen omdat ie geen limiet heeft in hoeverre je de dsp kan belasten (alles wordt door de dsp gedaan bij de asr dacht ik) ... de waldorf Q heeft dat ook dacht ik .. maar gaat niet op zijn bek gelukkig

ik weet niet of dat reden is van vastlopen maar ik heb er hier weinig over gezien iig van je .. jammer !

en je blaast me net iets te hard van de toren ..
Dat je toch andere sounds gebruikt ?? sorry maar juist de combinatie interne multisamples met die synth er overheen is wat de kurzweil maakt ! het is dus niet alleen een hele domme opmerking .. het is complete onwetenheid van wat je hebt gekocht ! en waarom hij hier zo wordt aangeprezen !

je zegt ook dat het 'geen ding is' maar dat 'ie vet is'
maar wrm die vet is kan je bij lange na niet onderbouwen want je begrijpt er nog niet echt veel van ..

Begrijp me goed dat is ook niet erg .. en zoals je zegt heb ik ook moeten leren
maar ik erger me aan mensen die synth wegdoen met een drogreden terwijl ze achteraf gezien zich helemaal niet hebben verdiept in een apparaat

Ken ook nog een forumlid die een Waldorf Q had gekocht en hem wegdee omdat er volgens hem alleen maar trance sounds uitkwamen .. dan irriteer ik me daar erg aan ja ! ..

dan doe je een bak echt te kort !!

is een beetje hetzelfde als 90 % van de computer problemen .. die ontstaan niet door de software maar omdat de gebruikers iets vreemd deden of totaal niet wisten waar ze mee bezig waren .. en dan vervolgens de computer de schuld geven terwijl zij het probleem zijn ..

En je helpen ? .. ik heb hier al wat dingen aan je uitgelegd
je had ook de manual gewoon kunnen pakken en je als een normaal mens in hetgeen wat je koopt kunnen verdiepen ...

En ja ik ben hard in me beweringen en aanpak .. en zal zeker wat aannames hebben gebruikt.
ook geef ik je er harder van langs dan je misschien verdient ..

maar bij mij is de regel .. toon maar aan dat je echt geprobeerd heb de bak te begrijpen en als je ergens echt niet uit komt dan vraag je het ... maar niet bij elke wisse wasje om hulp schreeuwen ..

of te wel ik wil je best helpen maar gebruik je hersens ipv op anderen te teren
geef me het gevoel dat je echt voor de bak gaat .. dan kan ik je nog een hoop leren over k'weil !

Ik hoop dat je dit in het juiste licht ziet en we je over 5 jaar nog steeds als trouwe kurzweiler kennen .. :)

groet

mad'r

volgens mij gebruikt een asr 10 zijn dsp n.a.v wat je gebruikt .. en vooral de sequencer zou hem op zijn bek kunnen krijgen omdat ie geen limiet heeft in hoeverre je de dsp kan belasten (alles wordt door de dsp gedaan bij de asr dacht ik) ... de waldorf Q heeft dat ook dacht ik .. maar gaat niet op zijn bek gelukkig

ik weet niet of dat reden is van vastlopen maar ik heb er hier weinig over gezien iig van je .. jammer !

en je blaast me net iets te hard van de toren ..
Dat je toch andere sounds gebruikt ?? sorry maar juist de combinatie interne multisamples met die synth er overheen is wat de kurzweil maakt ! het is dus niet alleen een hele domme opmerking .. het is complete onwetenheid van wat je hebt gekocht ! en waarom hij hier zo wordt aangeprezen !

je zegt ook dat het 'geen ding is' maar dat 'ie vet is'
maar wrm die vet is kan je bij lange na niet onderbouwen want je begrijpt er nog niet echt veel van ..

Begrijp me goed dat is ook niet erg .. en zoals je zegt heb ik ook moeten leren
maar ik erger me aan mensen die synth wegdoen met een drogreden terwijl ze achteraf gezien zich helemaal niet hebben verdiept in een apparaat

Ken ook nog een forumlid die een Waldorf Q had gekocht en hem wegdee omdat er volgens hem alleen maar trance sounds uitkwamen .. dan irriteer ik me daar erg aan ja ! ..

dan doe je een bak echt te kort !!

is een beetje hetzelfde als 90 % van de computer problemen .. die ontstaan niet door de software maar omdat de gebruikers iets vreemd deden of totaal niet wisten waar ze mee bezig waren .. en dan vervolgens de computer de schuld geven terwijl zij het probleem zijn ..

En je helpen ? .. ik heb hier al wat dingen aan je uitgelegd
je had ook de manual gewoon kunnen pakken en je als een normaal mens in hetgeen wat je koopt kunnen verdiepen ...

En ja ik ben hard in me beweringen en aanpak .. en zal zeker wat aannames hebben gebruikt.
ook geef ik je er harder van langs dan je misschien verdient ..

maar bij mij is de regel .. toon maar aan dat je echt geprobeerd heb de bak te begrijpen en als je ergens echt niet uit komt dan vraag je het ... maar niet bij elke wisse wasje om hulp schreeuwen ..

of te wel ik wil je best helpen maar gebruik je hersens ipv op anderen te teren
geef me het gevoel dat je echt voor de bak gaat .. dan kan ik je nog een hoop leren over k'weil !

Ik hoop dat je dit in het juiste licht ziet en we je over 5 jaar nog steeds als trouwe kurzweiler kennen .. :)

groet

mad'r

is het bij je misschien opgekomen dat ik de kurz voor hele andere doeleinden ga gebruiken dat dat jij doet? - hiermee reageer ik op je aantijging dat ik met "ik gebruik andere sounds" een hele domme opmerking gemaakt zou hebben.
Ik wil me in de synthese verdiepen omdat ik van mijn eigen ruwe waves (vaak dingen als industie geluiden) nieuwe, spannende sounds wil maken. Layering is daarbij zeker interessant, ook toevoeging van synthengine bij de edit mode, maar ik ben zeker niet op zoek naar realistische "french horns" of multisampling met toonhoogtes - dat intereseert me geen ruk - en ja ik ben een barbaar want ik kan niet eens piano spelen. Dus waarom heb ik een kurzweil gekocht ?- juist, om hem te verkrachten - althans zijn dsp engine.
om diepe donkere sounds te maken die de wereld nog nooit heeft gehoord.
Je hebt zeker gelijk waneer je zegt dat mensen super bakken afschrijven omdat ze er eingenlijk niets van snappen. Maar elk verhaal heeft een andere kant.

Ik was er snel achter dat het concept van transwaves niks voor mij was. Ik had het gevoel dat de asr mij creatief afremde - ik was veel te veel bezig om de beperkingen te omzeilen dan met maken van geluiden.
daarom heb ik hem weggedaan - en omdat ik nogmaals me niet kan veroorloven om bakken te hebben staan die ik niet gebruik.

En niet iedereen is nou eenmaal een wizard op alle machines - net als jij waarschijnlijk ben ik op zoek naar "mijn bak" - een instrument die het beste bij mij past - ik hoopte dat het de asr 10 zou zijn - dat bleek niet zo - maar dat hoeft niet te betekenen dat ik niets van multisampling snap en dat ie te moeilijk voor me zou zijn - ieder zijn ding toch? Het toffe achter bakken als k2000 en de asr 10 is natuurlijk dat je oa de samples in een keymap over het toetsenboord kan plaatsen - tuurlijk is dat fijn - maar misschien niet DE reden waarom IK de k2000 prijs - ik zoek er misschien heel iets anders in dan jij.

En weet je wat - als de k2000 niks voor mij zal blijken zal ik zeker niet voor terugdeinzen om hem net zo hard weer te dumpen! pats! uit het raam misschien wel! en rightly so - als dat MIJ blij maakt - je moet mensen in hun waarde kunnen laten - niet iedereen denkt net zo over hun instrument en het gebruik ervan als jij weet je.
Want buiten dat ik ook best vind dat sommige mensen tonnen aan spullen hebben staan waar ze niks mee kunnen - was t ook de toon waarop jij over mij oordeelde.
zo van:
"ik weet wel hoe "T zit, ik zal dt jongetje maar even vertellen dat ie te dom is voor een kurzweil".
zo kwam het althans op mij over

want nogmaals ik kijk heel anders naar geluid en muziek in het algemeen dan jij (denk ik) - maar t wil nog niet zeggen dat ik minder recht heb om op een kurzweil te raggen dan iemand anders.
en ja (tot slot) hoop ik ook over een paar jaar deze bak thuis te hebben staan - net zoals ik dat vurig hoopte toen ik de asr 10 haalde. Denk je dat het zo lollig is om om de paar maanden een je in een nieuwe bak te moeten verdiepen.

ah..whatever :)

het feit dat je nu al weet dat je wel en niet aan die bak gaat gebruiken terwijl je hem nog niet kent spreekt zich gewoon erg tegen ...

dat noem ik dom .. in zoverre dat je een behoorlijk vooroordeel hebt

En als je dus tussen de regels doorlas had je door dat ik je op diezelfde manier aansprak
echter bij mij herken je het wel maar bij jezelf niet ...

;)

Maar je moet het zelf maar uitzoeken ..

En 1 tip ... die french horns zijn niet wat ze lijken te zijn ..
Ik kan bijv. van een viool sample een kick maken met de k2000 ..
zo flexibel is die bak ..

Die roms sounds zijn in alles om te toveren ...
en dat is nog maar het topje van de ijsberg !!

Ben zelf ook kurzweil gebruiker en naar al die jaren gebruik
ik hem nog dagelijks , de sound is gewoon tijdloos.
gebruik hem voor Strings, Piano ,Choir en ambient geluiden..

ooh ja en wil je iets anders dan muziek maken met de K2000
dan kun je altijd nog een spelletje doen..:D

http://www.k2users.org/k2/k_pong.htm

Kurzweil lijst :

K2000 R + sampling V3
K2000 Keyboard V3
K1200 II Pro
K250 Keyb + sampling
k250 Keyb + output exp

Kutzwijl

Kutzwijl

Driewerf jammer dat er over zo'n mooi apparaat zo'n onbetamelijke
ruzie moet ontstaan.

Vele illusies armer, maar nog steeds
vrede zoekende voor alle voelende
wezentjes,
ISPderuiter

Re: Kutzwijl

Re: Kutzwijl

Kutzwijl's papafabriek was sinds 1994 pianobouwer Young chang, maar
die is nu in handen gekomen van Samick.
Dus met een beetje geluk heb ik over 2 jaar een van ellende uit elkander
vallende Kutzwijl electronische guitaar met ingebouwde CARA-okay tekst-
projektor.

Sparen maar, lang leve de vĆøĆøruitgang ....!!!
ISPdeRuiter

Ik hoop niet dat Kurzweil net als Ensoniq ten onder gaat...
Al ben ik voorlopig niet uitgekeken op de Kuzweil, heb nog op mijn lijst
staan de K2500/2600/2661/k250 rack / K1000 / k1200 keyb, en
dan zijn we weer 10 jaar verder...

waarom ging ensoniq ten onder eigenlijk?

Werd door Creative (with cork) opgekocht, naar ik meen.
Of door Emu en toen die allebei door de Sounblastergigant.

Ensoniq was best goed (vooral de ASR10 -fantastisch apparaat....)
en de EPS16+ heb ik ook nog goede herrinneringen aan.

Moe,
ISPdeRuiter

waarom ging ensoniq ten onder eigenlijk?

ik denk omdat hun producten niet goed op waarde werden ingeschat ...

;) :P

lees :

niet voor beginners .. veel ensoniq bakken waren niet zo makelijk te doorgronden en niet altijd even intuitief ...
de dp4 maakte menig gitaarist gek ... daar in tegen .. had je de bak door dan kreeg je er ook echt wat voor terug ... maar dat zie je vaker bij pioniers .. waldorf heeft er ook wel een handje van .. en is nu ook zo goed als falliet ..

Toen creative met een ensoniq chip op hun soundblasters aan de gang gingen
was het kwestie van het 1 bij het andere optellen en klaar .. Emu erbij en gaan !

Vind ik erg knap. Ik heb m'n Q nou al volgens mij een jaar of 2, en dat is mij helaas nog nooit gelukt - er 'alleen maar' trancegeluiden uit te krijgen :D. Was dat maar zo, dat zou me dan mooi 1800 user-presets filteren en tweaken schelen :).

Gezien de enorme mogelijkheden is Kurzweil eigenlijk heel makkelijk
-door de verpletterende logica van de UI & OS.
En ze hebben zo hun best gedaan om het je gemakkelijk en naar de zin te maken.
Alleen het objekt georiƫnteerde file/disksysteem al en dan ook nog relink by name toevoegen!
De Macro's (Bootmacro), de shortcuts met toetsen en knopkombinaties, een controller toewijzen
door hem te bewegen + enter. Aan alles + een is gedacht: d.w.z. als jij een probleem ervaart ga
je in de manual zoeken en bestaat er al een oplossing voor.
Dit is een volwaardig en welluidend produktiestation.

"Paarlen-voor-de-zwijnen"-Award van de 20e eeuw krijgen ze van mij.

Dat lucht op,
ISPdeRuiter

ok mensen - hierbij ik moet jullie laten weten dat ik voorlopig niet meer op deze site terug kom.

die kurzweil...whoooowhoooohoo. De mogelijkheden zijn zooooo diep..eindelijk een echt instrument. wat een intelligente machine en dat voor die tijd! die algorithms, die filters, die fun's - daar ben ik nog maanden mee zoet mensen - daarom laat ik hierbij weten dat dit voorlopig mijn laatste post hier is - deze machine schreeuwt om aandacht - ik ga veel meer programming tutorials van het net halen om dingen te ontdekken die ik nog over het hoofd gezien heb en daarom zal ik niet meer op deze site komen.

iedereen die lult dat kurzweil uit de tijd zou zijn zou deze bak een moeten proberen en zijn smoel houden of bij zijn roland/yamaha speeltjes blijven - tijdloos is dit - en dit is nog "maar"de 2000 - what about de kdfx,live mode...

wat een deal was dit zeg! pats een tjidloze workstation voor 600 euro!

maw -ik heb veel van deze site geleerd, veel mensen afgezeken, werd zelf ook afgezeken - maar nu is het tjid om eens echt muziek te gaan maken - dat kan ook want nu heb ik ook een machine die een uitdaging vormt.

dus daaag lieve mensen,daaag!! :)

Status
Please reply by conversation.
Back