Handigste knopje/schuifje aan je synth?

lekker zinvolle thread ;)

maar als r dan n knop is die cool is: De "play" knop op m'n rs7000 (rm1x mag ook !)

Re: Re: knobbie

Re: Re: knobbie

Origineel geplaatst door Alexander
Heb JIJ toevallig die monsterhit 'watskeburt' geschreven!?
:bekdicht:

pos of neg ,...?
iig wel leuk :engel: vaker comm,gehoord maar watskebeurt
t lijks idd op wijks dialect ipv taal uit de pijp,...mejouw:D :D :D
wijkbijd,heeft een dialect ,....welk staat in geen boek beschreven d8 ik:engel:
nu weer over kn
mn aux knoppen op mixert is er belangrijk als mede mn afsteling ,...
dan pas moduleren en lfo-en

Origineel geplaatst door Hanz
En de ringmod depth slider op m'n CS-50, voor de echte Vangelis pgggpwiewwww...
(denk: ringmod geluid, niet visueel uit te drukken :D)

image005.jpg

(ongelofelijke quotekick) - en dat zijn sliders? Waar zijn de standen dan aangegeven, of zijn dit switches (die te kort zijn voor schuifjes)?

Blij dat ze bij Roland toch gewoon recht zijn :).

portamento op mn MS-20 :D

freaken ;)

Origineel geplaatst door thijs_ganger
Kijk nou! Ik kan geen eens een 8 en een haakje typen zonder dat het 8) wordt... ( 1978 ) dus.

Jawel....

(1978)

Attachments

• smilie.jpg
    smilie.jpg
    1,6 KB · Bekeken: 97
Eigenlijk combinatie van 3 knoppen op m`n juno6

Drukknop "hold"
Drukknop "Arpeggiator" (getriggerd door 707)
Schuifknop "decay"

Ben ik weer uren zoet....

De CIAS (Change Into Another Synth) -knop van mijn oengaboenga-synth vind ik echt gewéldig!

Ik gebriuk de "overdub" knop op m'n mpc veel, meestal in combinatie met de "play start" knop, dus dat is dan ook maar mijn favoriet.

die knop waar wavetable onder staat gebruik ik redelijk vaak, kan de sound enorm veranderen!

moet je natuurlijk wel een microwave xt hebben!

Draaiknop één als Morph-functie op m'n Micromod.

ja natuurlijk alle drie gebruik ik ze graag, maar als ik dan moet kiezen... die eerste draait het lekkerst

autotune natuurlijk...kheb namelijk een akai ax73, een goede tip is dat je je synth lang genoeg laat opstaan voor je begint, na een half uur blijft die al veel stabieler.

Modulatiewiel van de microkorg. Daar kan je elke parameter van dat ding aanhangen. Heerlijk voor live performance.

pitchwheel*D een beetje solo kan niet zonder pitchwheel: of het nu bij een synthleadsound of een rock organ geluid is 8)

De PANIC knop op mijn A50 masterkeyboard. Een druk op deze knop reset alle aangesloten MIDI apparaten. Ideaal voor bv vasthangende MIDI messages.

De toonkeuze schakelaar van de SynKey...
Dit is een dertien toetsen tellende schakelaar, waarmee alle dertien (ook het octaaf) tonen in een octraaf aan en uit geschakeld worden, dus als de eerste ingedrukt is samen met de zevende, dan hoor je al spelend een harmonische kwint. Hele akkoorden kunnen zo gemaakt worden en met één vinger bespeeld en als je een andere toets alleen indrukt, bv de zesde, dan speel je, als je in c speelt, eigenlijk in f#...

Da's handig :)

Wout

Origineel geplaatst door Yoozer
(ongelofelijke quotekick) - en dat zijn sliders? Waar zijn de standen dan aangegeven, of zijn dit switches (die te kort zijn voor schuifjes)?

Blij dat ze bij Roland toch gewoon recht zijn :).

Natuurlijk benne dat sliders... de beroemde Yamaha lollypops.
Standen, daar doet Yamaha niet aan. Leukste is dat sommige sliders positief en andere sliders negatief werken.
En ze zijn supergevoelig en gaan heerlijk soepel... ja, had ARP maar beter opgelet met hun Oddy sliders... ;)

Laatst gewijzigd:
Back