Fantom s vs XV 5080

Roel_en_Sam

Ouwe rot
Effe een vraagje wie weet of er in de Fantom s net als bij de Fantom s 88 vier srx expansies zitten.

Ik heb namelijk mijn xv3080 verkocht omdat ik de xv 5080 wilde kopen, maar de Fantom s leek me ook wel wat.

Welke moet ik nemen, ik weet dat als je de Fantom s vol stopt met geheugen voor sampling en die ook allemaal benut
dat je maar twee srx expansies kunt gebruiken is dit ook zo bij de xv5080,

Welke sampler is beter die van de xv5080 of die van fantom s.

De xv5080 heeft 128 polyfonie , Fantom s 64 dacht ik. Maar de xv5080 heeft ook 32 parts beetje nutteloos vind ik.
Maar 64 bij de fantom gaat ook snel op, maar ik ben ook niet helemaal afhankelijk van de toekomstige Roland.
Maar ik heb mijn basis wel weer nodig nadat de xv3080 weg is.

Ja de Motif es hoeft niet genoemd te worden omdat ik nog met mijn srx'én zit.

Wie heeft er ervaring met de Fantom en de xv serie, en kan mij zeggen welke ik het beste kan nemen.

O ja en hoe zit het met de Fx, verschillen.

Hoi, ik heb indertijd de handleiding van de XV5080 goed bestudeerd omdat ik hem wou aanschaffen. De XV5080 heeft sowieso 4 SRX-expansion slots en 4 van het JV-type, ongeacht je samples inlaadt of niet. De sampler kan maximaal 128 Mb bevatten. Of die van de XV beter is dan de Fantom, weet ik niet.

Ik zou voor de XV kiezen omdat die gewoon het dubbele van de polyfonie bevat. Dat ie 32 parts multitimbraal is, is meegenomen. Vind je dat te veel, dan laat je gewoon de tweede midi out voor wat ie is en gebruik je hem 16 parts (simpel toch?).

Trouwens, ik vind 32 parts helemaal niet gek. 128 stemmen polyfonie is erg veel, zeker als je geluiden maar uit 2 partials bestaan. In zo"n geval kan je gerust meer dan 16 multitimbrale stemmen sequencen. Alleen als je alles gaat layeren en layeren zal het misschien z'n nut niet hebben ;) .

Dit is slechts mijn nederige gedacht ;) ... hoop dat je'r wat aan hebt.

:doei:

Dat word dus de Fantom X.

Geluk dat ik mijn xv3080 net voor de komst van de Fantom x heb verkocht.

Back