kennen jullie dat...ineens een hel andere geluid uit je synth

Unic

El Musica
Ik zit ff met mijn roland d70 te draaien en te knoppen en te prutsen.
Haal ik er na 2 jaar ineens een heeeeeeeeeeeeeeeeel ander soort geluid uit. en dat gewoon op een plek (sound design mode) waar ik wel vaker kom dus.

Er gaat een wereld voor me open, want ik kan nu eindelijk van die scherpe wazige modulatie tonen eruit krijgen... (tja zo noem ik het maar)

Misschien niet interessant, maar moest het ff van me afschrijven:D:D

de groeten. :P

Beetje de forum vervuilen tsk tsk hehe nah geintje :P

Hehehe yeppers ik had het zelfde met de Virus.
Beginnen zat ik echt te klooien maar kreeg maar niet de sound eruit die ik wou (Ben ook geen handleiding mens) maar plots was het in plaats van piep...schrieeeeek *D
Nu heb ik de virus eindelijk groot en deels door en in 3 worden...I love it 8)

hmm, kan dat met softsynths ook? of was dit topic daar niet voor bedoeld?

het klinkt alleszins heel erg cool waar jullie het over hebben :) misschien kan ik binnen een half jaartje meepraten ;) (als ik hardware aanschaf)

greetz

cloudy

Beetje off-ropic misschien, maar wil het gewoon even kwijt.

Ik, wij, gitaristen, hebben altijd problemen met ons geluid. Neem nou bijvoorbeeld gisteren. Thuis mijn gitaarsoundjes geprogrammeerd, klinkt als een tierelier, zo lekker! Sta je op het podium, klinkt het als een natte krant, balen als een stekker. Krijg ik na afloop wat opnames, draai ik onderweg naar huis af in de auto: whauw, wat een lekker gitaar geluid.

Dit overkomt mij regelmatig, maar ook andere gitaristen hoor ik hier over klagen. Wat is er mis met ons? Toetsen jongens hoor je hier nooit over. Bassisten wel, maar die hebben altijd wat te zeuren, dus dat telt niet echt. En drummers, tja, je hebt ze nodig . . .

daaarom hou ik ook zo van random functies op synths en in editors

Bij iedere nieuwe soundset voor de SY99 sta ik verstomt van het potentieel van deze synths. Dus ik ken dat gevoel maar al te goed. Da's trouwens ook één van de reden waarom ik niet vlug iets zal verkopen ... je kan nooit weten of je eigenlijk wel al alles uit je synth gehaald hebt.

:doei:

zeker weten, met structure types en FXM kan je best leuke dingen doen op de XP-80... en LFO met LFO moduleren is ook leuk!

Wat ik ook geregeld meemaak is dat als je aan iemand die geen verstand heeft van synthese een synth aan het uitleggen bent, dat je dan de meest bizarre geluiden maakt die je normaal niet zou maken. (je denkt dat je het wel weet...)

't is altijd fijn om een objectief iemand bij je te hebben zitten die zich niet met de knoppen bezig houdt, dat houdt je fris!
:okdan:

Origineel geplaatst door olafmol
daaarom hou ik ook zo van random functies op synths en in editors

Ja zo'n random functie zit op de Prophet vs, daar krijg je echt hele bizarre geluiden mee, echt heel interessant. Ik vraag me af welke synths dat nog meer hebben??

IIG de ES2 softsynth heeft het,, die klinkt alleen niet zo super. Oh dit zeker het gedeelte waar Olaf gaat zeggen dat het aan de kok ligt en niet aan de keuken haha:bekdicht:

Waldorf XT & de Q dacht ik ook. Tx81z in de editor en tevens de Yamaha An1x & cs6r,cs6x in een nieuwe editor.

Origineel geplaatst door bobaphat
Ja zo'n random functie zit op de Prophet vs, daar krijg je echt hele bizarre geluiden mee, echt heel interessant. Ik vraag me af welke synths dat nog meer hebben??

IIG de ES2 softsynth heeft het,, die klinkt alleen niet zo super. Oh dit zeker het gedeelte waar Olaf gaat zeggen dat het aan de kok ligt en niet aan de keuken haha:bekdicht:

Micro Q heeft radom.

Origineel geplaatst door cloudman
hmm, kan dat met softsynths ook? of was dit topic daar niet voor bedoeld?

ja, ik had het laatst nog met me pro-53:D

Kwam ineens een heel vet geluid uit wat ik er niet uit had verwacht....:)
Zoiets had ik er nog nooit uitgekregen, dus ik stond er wel van te kijken zeg maar:)

Ook gitarist

Ook gitarist

Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Beetje off-ropic misschien, maar wil het gewoon even kwijt.

Ik, wij, gitaristen, hebben altijd problemen met ons geluid. Neem nou bijvoorbeeld gisteren. Thuis mijn gitaarsoundjes geprogrammeerd, klinkt als een tierelier, zo lekker! Sta je op het podium, klinkt het als een natte krant, balen als een stekker. Krijg ik na afloop wat opnames, draai ik onderweg naar huis af in de auto: whauw, wat een lekker gitaar geluid.

Dit overkomt mij regelmatig, maar ook andere gitaristen hoor ik hier over klagen. Wat is er mis met ons? Toetsen jongens hoor je hier nooit over. Bassisten wel, maar die hebben altijd wat te zeuren, dus dat telt niet echt. En drummers, tja, je hebt ze nodig . . .

Bestudeer de invloed van geluidsdruk in relatie tot het waargenomen frequentie spectrum
(de zgn. Fletcher-Munson curves). Met betrekking tot gitaargeluid staat deze beschrijving
op de line6-site:

http://line6.custhelp.com/cgi-bin/l...W55fiZwX3NvcnRfYnk9ZGZsdCZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=

Tot uw dienst,
ISPdeRuiter

Niet zo zeer met andere geluiden, maar bij m'n mpc-4000 zitten heel veel functies verborgen! En da's toch elke keer weer leuk!:) Ik ben niet z'on handleiding figuur! Ik wil gewoon zelf ontdekken!

Peace...

Als je ooit de kanst krijgt; koop een EMS POLIVOKS, russisch monster duophone met 2 oscillatoren. Deze synth klinkt iedere dag anders!! Niet sarcastisch bedoeld ;)

Bij digitale synths komt het regelmatig voor. Een fantastisch geluid geprogrammeerd en later klinkt het waardeloos. Dit heeft te maken met fase verschillen als een patch opnieuw geladen wordt.
Op het podium is het pure acoustiek. Bepaalde delen van het spectrum kunnen verdwijnen in de zaal. Soms zelfs het hele geluid. Bij een uitvoering, laatst, kon ik mijn mede orkerstleden niet meer horen. Dat hoorde het publiek echter wel :)
Helaas had het hele orkerst hier last van. Dan is de dirigent de enige houvast. Ga nooit in een toneelzaal, met al die lappen op dat podium spelen!!!

Wout

Back