Cubase sx werkt niet !

Origineel geplaatst door Saskija
Je ziet wel de meters uitslaan als je een toets indrukt of de pitchbend gebruikt? Want dan krijgt Cubase in ieder geval wel data binnen.

ja, maar niet consequent, ik vermoed dan ook dat het in de latency zit, maar weet niet hoe ik dit moet oplossen.

Origineel geplaatst door Phase
in het scherm DEVICES, DEVICE SETUP, VST MULTITRACK kan ik 2 soorten asio drivers kiezen met bijhorenden latency waarden.

ASIO multimedia driver
input latency: 110.000 ms
output latency: 749.932 ms

of

ASIO DIRECTX FULL DUPLEX DRIVER
input latency: 325.079 ms
output latency: 83.379 ms

heeft het hier iets mee te maken?

wat the fuck is this, horen die waardes zo hoog te zijn?

ik heb bij de preferences nog wat verandert, er stond sowieso niks ingesteld op het midi midi filter.
maar toch moet t zoiets zijn: ie neemt geen noten op, alleen als ik ze met de muis inklop, en speelt ze verder wel goed af.

Origineel geplaatst door Thaizer
Midi Filter toevallig ??

heb alle vinkjes daar uit staan, of moeten die aan?

Je hebt de quantize toch niet verkeerd staan of zo? MS2000 staat ook als midi input geselecteerd?

Staat dit trouwens niet goed uitgelegd in de handleiding? Das meestal gemakkelijker dan het hier te vragen.

Origineel geplaatst door Toon
Je hebt de quantize toch niet verkeerd staan of zo? MS2000 staat ook als midi input geselecteerd?

Staat dit trouwens niet goed uitgelegd in de handleiding? Das meestal gemakkelijker dan het hier te vragen.

ik kan de ms2000 niet als input device selecteren, alleen als output. dus staat mijn midi interface geinstalleerd nu.

ik heb de handleiding nog een keer doorgenomen, dit probleem staat er niet in.

ie wijgert de noten op te nemen die ik vanaf het keyboard speel, vanaf de muis doet ie t wel.

wat moet ik bij quantize instellen dan? ie staat gewoon op 1/4

nog maar een poging

nog maar een poging

staan de L+R markers om het stukje waar je midi op wil nemen ?
Ik dacht dat het uitmaakt in welke recording mode je staat (overdub, replace,
punch in, punch out, staat op de transportbar)of je ook daadwerkelijk op die plek kan opnemen.

Origineel geplaatst door Phase
weet dan helemaal niemand wat hier aan de hand is???????????

nee, op basis van de informatie die je geeft kan niemand dat oplossen. Het kan van alles zijn.

begin maar eens met het maken van een checklist van wat je allemaal al gedaan hebt.
bijvoorbeeld: als je een noot aanslaat op je keyboard zie je dan en de transport bar een meter uitslaan?

Dat zijn de basis dingen waar je mee moet beginnen.
Aangezien je blijkbaar net het pakket hebt gekocht zou ik gewoon de winkel eens bellen waar je hem gekocht hebt. en dan via de telefoon proberen het probleem te achterhalen.

Voor zover ik weet heeft niemand de door jou gemelde problemen, dus het moet ergens in je setup zitten. MAar om daar achter te komen hebben we echt veeeeeel meer informatie nodig.

In de keyedit staat boven aan een balkje met icoontjes die oplichten als je ze aanklikt. Een van die knopjes moet opgelicht zijn.(verschillende icoontjes,anders lees een de handleiding over de functie van deze icoontjes.)

Heb ik wel altijd gehad in VST.

Mischien een update. Ik heb het vroeger gehad met een nieuwe 5.1versie heb hem later upgedate naar 5.2 en alles liep weer als een NSwagon.

Ik heb t al gevraagd maar geen antwoord: zie je de midi in-meter op en neer gaan als je een toets indrukt of de pitchbend gebruikt. Als je niet de juiste MIDI in gekozen heb, zie je alleen de rode meter in de transport bar bewegen. Als je wel de juiste MIDI in hebt gekozen, stuurt Cubase het signaal weer terug en zie je zowel in de transport bar als in de actieve MIDI track de meter groen uitslaan.

Het is het beste om eerst bij in voor "All MIDI inputs" te kiezen. Check ook in Devices -> Device Setup of er niet een MIDI input foutief uit staat.

Origineel geplaatst door quifster
nee, op basis van de informatie die je geeft kan niemand dat oplossen. Het kan van alles zijn.

begin maar eens met het maken van een checklist van wat je allemaal al gedaan hebt.
bijvoorbeeld: als je een noot aanslaat op je keyboard zie je dan en de transport bar een meter uitslaan?

Dat zijn de basis dingen waar je mee moet beginnen.
Aangezien je blijkbaar net het pakket hebt gekocht zou ik gewoon de winkel eens bellen waar je hem gekocht hebt. en dan via de telefoon proberen het probleem te achterhalen.

Voor zover ik weet heeft niemand de door jou gemelde problemen, dus het moet ergens in je setup zitten. MAar om daar achter te komen hebben we echt veeeeeel meer informatie nodig.

JA, ik zie een noot uitslaan als ik em aansla op mijn keyboard, dwz dat er wel contact is.

Origineel geplaatst door Saskija
Ik heb t al gevraagd maar geen antwoord: zie je de midi in-meter op en neer gaan als je een toets indrukt of de pitchbend gebruikt. Als je niet de juiste MIDI in gekozen heb, zie je alleen de rode meter in de transport bar bewegen. Als je wel de juiste MIDI in hebt gekozen, stuurt Cubase het signaal weer terug en zie je zowel in de transport bar als in de actieve MIDI track de meter groen uitslaan.

Het is het beste om eerst bij in voor "All MIDI inputs" te kiezen. Check ook in Devices -> Device Setup of er niet een MIDI input foutief uit staat.

jawel ik zie de rode meter bewegen en ook een groene. hij reageert wel, maar neemt de noten dus niet op in de sequence.

Bij de midi ingang heb ik gewoon mijn soundcard staan: ess mpu 401 das voor midi

heb net magix Music Studio 3 weeer geinstaleerd om te kijken of t daar wel innwerkt en dat is zo

kijk ook eens als je op record drukt op welke manier hij opneemt,step gewijs etc...

Weet het ook niet meer. Succes

eh als er midi binnen komt zie je in bij de transport dat er een groen metertje uitslaat maar om midi op te nemen moet je ook je midi poort routen naar een midi track.... heb je dat al gedaan?

screenshot

screenshot

device setup

Attachments

• device1.jpg
    device1.jpg
    27,3 KB · Bekeken: 120
Back