Luke Vibert goes DISCO!

echt disco noem ik het niet
het is meer de new wave kant zoals metro area, MU ,
& the rapture

maar zeker niet verkeerd !

it doesn't get any disco-er than this!

als het aan mij ligt trouwen Luke en ik aanstaande maandag in het stadhuis van Utrecht, met 's middags een lopende receptie via Kafé Belgie en Sarasani naar mijn huis.

Misschien heb ik het niet goed gehoord laatst..... heb ik bijna alles wat er staat op Rephlex aan gratis mp3's geluisterd.
Idd. zijn er een aantal Rephlexers disco aan het gaan.... merkte ik op....
Maar ik vond die "disco" zo slap als thee van een 2de pots zakje.....
En de rest eigenlijk ook, van Rephlex....

Zal het vanavond nog 's herchecken, misschien heb ik het zitten luisteren in een winterse bui.

zal idd behoorlijk door jongens als Daniel Wang en Metro Area beinvloed zijn, deze stijlbreuk, maar toch vinnik het iets eigens hebben...soort fusie van de metro-area sound met de meer sleazy instrumentale jazzfunk/deep-disco uit de US.....zeg maar.....

Luke Vibert doet raar tegenwoordig... Eerst een paar old skool jungle platen, dan die I love ACID,yosef.. en nu disco...

Vind het toch maar minder hoor...

hoe is die laatste luke vibert op Warp eigenlijk ?

Hier kan ik dus echt wel op kicken:)
Ik vond het al jammer dat er niet meer laid back nu instrumental chill souly disco te krijgen was.
Daniel wang en geist hebben gezaaid en de rest pikt het op,prachtig.

Origineel geplaatst door rvooh
Luke Vibert doet raar tegenwoordig... Eerst een paar old skool jungle platen, dan die I love ACID,yosef.. en nu disco...

Soms produceert iemand divers,en dat is juist goed,blijkbaar heeft vibert het tallent dat aan te kunnen,jammer is het ergens dat hij dan toch in een hokje wordt geplaatst zodat hij bijna verplicht wordt om 1 ding te doen.
Als je bv zijn zijn plug serie of breaks of acid leuk vind,dan hou je je daar aan vast en geniet van wat hij toen deed:)
Maar minder kun je het niet noemen wat hij doet,wel anders.
Petje af voor deze pluggende treinwagen jezus.

Klinkt idd lekker,,,, fuck it, dit is gewoon disco in de New York traditie, een beetje die freestyle shit. Hij heeft wel erg goed naar Metro Area geluisterd,, de instrument keuze komt erg overheen,,, cheezy analoge synths, met hier en daar akkoestisch aandoende geluidjes.

Melodisch is het niet zo sterk als Metro Area, maar luke vibert is nooit groot geweest om zn composities.

Origineel geplaatst door rvooh

Ik vind het best dat ie van alles doet qua stijl.... dat doe ik ook.... maar als het niet goed is breng ik het niet uit. En.... ik weet niet hoor, maar als ik hem was zou ik dat ook niet doen. Vond Joseph wel lekker fris..... dit vind ik het tegenovergestelde.... oud nieuws ofzo.

Hier is ie gewoon niet goed in, een vriend van mij is disco freak en als je... zeg maar ff "echte" (ook oude) freaky disco kent en je hoort dan zoiets.... dan is het voor mij een mislukte copy.
Van Daniel Wang vind ik ook lang niet alles geweldig.... en zijn beste nummers zijn feitelijk weer bewerkingen van nummers die hij integraal heeft gesampled.... maar wel dan veel tofs aan toevoegt.

Misschien is het met knipoog gedaan door het met extra kaas in te pakken, maar... van mij hoeft het niet in ieder geval.

Dus tip:
als je dit te gek vind, dan luister 's naar vette oude freaky disco mixen.... b.v. op
http://www.cybernetic-broadcasting.net/

ff luisteren bij "mixage" naar Loud E's mixjes..... misschien zet ik er op knoppenkast.nl binnenkort ook weer 's eentje die goed is opgenomen. (er staat er nu een die van gekraak en ruis enzo uit zijn voegen knarst)

Origineel geplaatst door dob
Ik vind het best dat ie van alles doet qua stijl.... dat doe ik ook.... maar als het niet goed is breng ik het niet uit. En.... ik weet niet hoor, maar als ik hem was zou ik dat ook niet doen. Vond Joseph wel lekker fris..... dit vind ik het tegenovergestelde.... oud nieuws ofzo.

Hier is ie gewoon niet goed in, een vriend van mij is disco freak en als je... zeg maar ff "echte" (ook oude) freaky disco kent en je hoort dan zoiets.... dan is het voor mij een mislukte copy.
Van Daniel Wang vind ik ook lang niet alles geweldig.... en zijn beste nummers zijn feitelijk weer bewerkingen van nummers die hij integraal heeft gesampled.... maar wel dan veel tofs aan toevoegt.

Misschien is het met knipoog gedaan door het met extra kaas in te pakken, maar... van mij hoeft het niet in ieder geval.

nou op het DHP forum alwaar de veteranen uit de US disco-scene rondhangen wordt dit nieuwe werk van Vibert behoorlijk goed gewaardeerd ;)

kzie die link die je stuurt, clone, hotmix, bunker stuff enzo...dat is toch wel wat anders dan wat die NY gasten vroeger deden, dat was toch wat minder europeaans (italo ed) georienteerd..... vandaar dat het niet helemaal op mekaar lijkt..

maargoed, over smaak valt niet te twisten ;)

Klopt Olaf,

Italo disco benadering die veel Nederlanders diggen, is veel Europeser, Metro Area en wat Luke Vibert heeft neer willen zetten is echt die New Yorkse style. Ik voel me zelf ook veeeeeeel meer aangetrokken tot die New Yorkse style, het wordt tijd dat ook Nederlanders die kant van de synthy disco gaan ontdekken.

Origineel geplaatst door bobaphat
Klopt Olaf,

Italo disco benadering die veel Nederlanders diggen, is veel Europeser, Metro Area en wat Luke Vibert heeft neer willen zetten is echt die New Yorkse style. Ik voel me zelf ook veeeeeeel meer aangetrokken tot die New Yorkse style, het wordt tijd dat ook Nederlanders die kant van de synthy disco gaan ontdekken.

nu ik er zo over nadenk is de europese benadering veel meer electronisch zeg maar, bv die moroder baslijnen, terwijl veel Amerikaanse discoproducers met hun beperkte middelen echt R&B achtige nummers probeerden te maken, maar doordat ze geen echte strijkers en drummers enzo konden betalen gebruikten ze daarvoor synths en drumcomputers, maar de essentie was nog steeds om een "classic" soul/R&B/disco nummer te maken.... daar is ook een beetje deze term voor house uit voort gekomen: "house is disco on a budget"

PSies,

de melodien zijn vaak veel te vlak bij europese electrodisco, echt te weinig soul gewoon.
Daarom spreekt mij die New Yorkse style veel meer aan,, de vocalen zijn 10x beter, melodien zijn sterker, en het is FUNKY,,,, horen julie dat kaaskoppen FUNKY
8o)

Ik vind dit helemaal niet funky, hij probeert maar geraakt er gewoon niet. Het klinkt wel amerikaans maar das dan ook alles. Iets hoeft ook helemaal niet amerikaans te klinken om funky te zijn, luister maar eens naar dingen van Luke Eargoggle of zo, minimalistisch maar wel to the point, wat van deze release helemaal niet gezegd kan worden.

Back