Luke Vibert goes DISCO!

ohgod...nu ontaard het weer in een persoonlijke-smaak-strijd...... NIET DOEN AUB PLIEZ PLIEZ PLIEZ....of je vindt het mooi of je vindt het niet mooi......klaar....je hoeft mekaar toch niet te gaan overhalen?

Origineel geplaatst door trash
Wat is er niet funkie aan dan?,definieer dat eens?

Het eerste nummer valt misschien enigszins nog mee.

Funky is voor mij muziek waar je niet op kunt stilstaan, die gewoon vet is , het moet gewoon rocken/swingen. Sommige dingen van Alliance Ethnique of Daft punk (eerste CD zeker), dat is fonky(om het in commerciele verwijzingen uit te drukken) . Maar dit toch niet, komaan gasten naar wat luisteren jullie begot. Zelfs in Kool & the gang zit meer funk :D

Zelfs????? Ik zeg JUIST Kool and the Gang,,,, check hun eerste album,,,, die staat helemaal vol met classic breaks waar je helemaal wappie van wordt. Chocolat buttermilk

Maar goed, ik had het eigenlijk niet eens over deze plaat meer,,, maar meer over het verschil tussen de Europese en Amerikaanse benadering. Luke Vibert zn tracks zijn niet zo funky idd.

Origineel geplaatst door Toon

Funky is voor mij muziek waar je niet op kunt stilstaan, die gewoon vet is , het moet gewoon rocken/swingen. Sommige dingen van Alliance Ethnique of Daft punk (eerste CD zeker), dat is fonky(om het in commerciele verwijzingen uit te drukken) . Maar dit toch niet, komaan gasten naar wat luisteren jullie begot. Zelfs in Kool & the gang zit meer funk :D

kool and the gang summer madnessssssss!:D damn das een classic
ik denk dat het smaak is,daar kunnen we niet over twisten...
Toch vind ik luke het goed doen voor ne blanke:D

Origineel geplaatst door bobaphat
Zelfs????? Ik zeg JUIST Kool and the Gang,,,, check hun eerste album,,,, die staat helemaal vol met classic breaks waar je helemaal wappie van wordt. Chocolat buttermilk

Maar goed, ik had het eigenlijk niet eens over deze plaat meer,,, maar meer over het verschil tussen de Europese en Amerikaanse benadering. Luke Vibert zn tracks zijn niet zo funky idd.

Doel je met amerikaans nu op salsoul? of op de highenergie stromingen van cowley en bobby "o" o.a?
Want die laatste 2 vind ik zelf ook behoorlijk europees klinken.(maar wel lekker)
Check ook eens o jay and eugene als je die ergens kunt vinden,funkism van nederlandse bodem.

Ja hoor! Luke is goed bezig, net zoals ik dat bijna altijd wel van hem vind. Nadeel is dat ik het nooit langer dan 4 à 5 tracks uithoud met 'm. Alhoewel.... die niet gereleasde Studio Sessions van hem...... :okdan:

Origineel geplaatst door trash
Doel je met amerikaans nu op salsoul? of op de highenergie stromingen van cowley en bobby "o" o.a?
Want die laatste 2 vind ik zelf ook behoorlijk europees klinken.(maar wel lekker)
Check ook eens o jay and eugene als je die ergens kunt vinden,funkism van nederlandse bodem.

Salsoul was ook cool, maar ouder, en ook minder electronisch. Ik bedoel meer die New York freestyle sound uit de jaren 80,,, denk aan Serious Intention, Gwen McGuthrie, West End,,, die shit een beetje.

O jay en Eugene ken ik niet eens,, effe googlen en soulseeken erop,, thanx:dj:

Origineel geplaatst door olafmol
nu ik er zo over nadenk is de europese benadering veel meer electronisch zeg maar, bv die moroder baslijnen, terwijl veel Amerikaanse discoproducers met hun beperkte middelen echt R&B achtige nummers probeerden te maken, maar doordat ze geen echte strijkers en drummers enzo konden betalen gebruikten ze daarvoor synths en drumcomputers, maar de essentie was nog steeds om een "classic" soul/R&B/disco nummer te maken.... daar is ook een beetje deze term voor house uit voort gekomen: "house is disco on a budget"

w8 ff, ik doel niet op europese disco.... maar b.v. Salsoul enzo.... Philly..... Larry Levan.....

Anyway, ik heb nog 's geluisterd, zoals beloofd :engel: en ik moet mijn oordeel bijstellen.
Het is vet.
Echt vet.
Missschien ga ik hem zelfs wel bestellen. Heb hem de vorige keer ook niet over de monitors geluisterd.... want het is weer geproduceert met Luke Vibert glow.

Ik snap ook ff niet goed waarom ik er de vorige keer niks van moest hebben..... wellicht omdat ik naar de Rephlex site was gegaan voor IDM-ige dingen.... en dus sowieso al geen zin had in de disco vibe.......

Vind het echt vet. Dit is eigenlijk een plaat die ik zekers ga aanschaffen..... word!

noem eens wat namen in dit genre.. hier wil ik meer van horen.. (ik ben hier nog niet echt in thuis)

Origineel geplaatst door donbrasco
noem eens wat namen in dit genre.. hier wil ik meer van horen.. (ik ben hier nog niet echt in thuis)

als je die typische NY disco wilt checken heb ik een aantal goede verzamelaars:

- jumpin 1 en 2 (op harmless)
- disco juice 1 en 2 (Counterpoint (UK))
- the loft 1 en 2 (op Nuphonic)
- Classic Disco Mastercuts 1 en Classic Mix en Classic 80's (op mastercuts/beechwood)
- Disco Spectrum 1, 2 en 3 op BBE

wat namen die zo snel in me op komen:

Main Ingredient, Al Hudson, The Fantastic Aleems, D-Train, Larry Levan natuurlijk, Loose Joints, Man Friday, Crown Heights Affair, Dexter Wansel, T-Connection, Universal Robot Band / Leroy Burgess, Patrick Adams, Cerone etc...

grappig.. ik hoorde 'm gisternacht al op de radio.. op 3fm

UK/USA Release Date: Jan 26th 2004

Origineel geplaatst door Toon

Ieder zijn eigen fonk zullen we maar zeggen... Alliance Ethnik heeft weer een hele andere funk dan Daft Punk, en wat ik nu net hoor ook zeker.:halleluja, ook op zijn eigen manier... Er zitten echt een paar hele vette dingen bij en ga zeker ook eens kijken naar de tips van Olaf.:biertje:

Origineel geplaatst door Rino
Er zitten echt een paar hele vette dingen bij en ga zeker ook eens kijken naar de tips van Olaf.:biertje:

Mijn idee, mijn dank daarvoor Olaf. :peukie:

Back