trash
Ouwe rot
Origineel geplaatst door Toon
Ik vind dit helemaal niet funky
Wat is er niet funkie aan dan?,definieer dat eens?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik vind dit helemaal niet funky
Origineel geplaatst door trash
Wat is er niet funkie aan dan?,definieer dat eens?

Het eerste nummer valt misschien enigszins nog mee.
Funky is voor mij muziek waar je niet op kunt stilstaan, die gewoon vet is , het moet gewoon rocken/swingen. Sommige dingen van Alliance Ethnique of Daft punk (eerste CD zeker), dat is fonky(om het in commerciele verwijzingen uit te drukken) . Maar dit toch niet, komaan gasten naar wat luisteren jullie begot. Zelfs in Kool & the gang zit meer funk![]()
damn das een classic
Origineel geplaatst door bobaphat
Zelfs????? Ik zeg JUIST Kool and the Gang,,,, check hun eerste album,,,, die staat helemaal vol met classic breaks waar je helemaal wappie van wordt. Chocolat buttermilk
Maar goed, ik had het eigenlijk niet eens over deze plaat meer,,, maar meer over het verschil tussen de Europese en Amerikaanse benadering. Luke Vibert zn tracks zijn niet zo funky idd.
Origineel geplaatst door trash
Doel je met amerikaans nu op salsoul? of op de highenergie stromingen van cowley en bobby "o" o.a?
Want die laatste 2 vind ik zelf ook behoorlijk europees klinken.(maar wel lekker)
Check ook eens o jay and eugene als je die ergens kunt vinden,funkism van nederlandse bodem.

Origineel geplaatst door olafmol
nu ik er zo over nadenk is de europese benadering veel meer electronisch zeg maar, bv die moroder baslijnen, terwijl veel Amerikaanse discoproducers met hun beperkte middelen echt R&B achtige nummers probeerden te maken, maar doordat ze geen echte strijkers en drummers enzo konden betalen gebruikten ze daarvoor synths en drumcomputers, maar de essentie was nog steeds om een "classic" soul/R&B/disco nummer te maken.... daar is ook een beetje deze term voor house uit voort gekomen: "house is disco on a budget"
en ik moet mijn oordeel bijstellen. Origineel geplaatst door donbrasco
noem eens wat namen in dit genre.. hier wil ik meer van horen.. (ik ben hier nog niet echt in thuis)
UK/USA Release Date: Jan 26th 2004
Het eerste nummer valt misschien enigszins nog mee.
Funky is voor mij muziek waar je niet op kunt stilstaan, die gewoon vet is , het moet gewoon rocken/swingen. Sommige dingen van Alliance Ethnique of Daft punk (eerste CD zeker), dat is fonky(om het in commerciele verwijzingen uit te drukken) . Maar dit toch niet, komaan gasten naar wat luisteren jullie begot. Zelfs in Kool & the gang zit meer funk![]()
, ook op zijn eigen manier... Er zitten echt een paar hele vette dingen bij en ga zeker ook eens kijken naar de tips van Olaf.
Origineel geplaatst door Rino
Er zitten echt een paar hele vette dingen bij en ga zeker ook eens kijken naar de tips van Olaf.![]()