Techno, waar ontstaan?

geem idee, maar ik ben in de studio van aux88 geweest en daar stond in ieder geval als sequencer zo'n oude mac classic....de yamaha dx100 / 21 staat ook hoog genoteerd, evenals de akai s900....zij waren volgens mij veel minder met de techniek bezig....er is een verhaal dat, toen Jeff Mills naar New York verhuisde, hij ook z'n 303 verkocht als een soort statement dat het ook zonder kon....

303's associeer ik met Acid, eigenlijk totaal niet met techno.....

Olaf

ik zie acid als een substroming van techno....

en anders dan acid worden in techno ook genoeg 303's gebruikt

De happy hardcore komt iig uit Nederland.. Kunnen we toch trots op zijn ;) "DJ PAUL DJ PAUL DOONK DOONK DOONK DOONK"

happy hardcore...daar kan ik niet blij van worden...

gelukkig heeft echte hardcore ook redelijk oorsprong hier in rotterdam (jaja en new york dan)

Of uit schotland. Meneer Scott Brown was toch een van de eerste die met happy hardcore aan kwam zetten.

1e hardcore was Mescalinum United - We Have Arrived aus Deutschland njah die PCP Buben haben das gemacht njah.

1e gabber was De Euromasters - Amsterdam Waar Lech Dat Dan, grappig detail is dat het 'lead' geluid geript is uit We Have Arrived.

Happy komt uit Engeland, het is gewoon rave met een harde kick.

Origineel geplaatst door Pjotr G
happy hardcore...daar kan ik niet blij van worden...

Zat ook een zekere vorm van ironie in :)

Origineel geplaatst door bikkel

Happy komt uit Engeland, het is gewoon rave met een harde kick.

wil je dan zeggen dat rave per definitie uit lullige melodietjes bestaat (net zoals happy hardcore) ?

the prodigy, altern8 en praga kahn zijn/waren toch ook rave...
In mijn ogen niet echt happy ofzo...

dus.

equate

Origineel geplaatst door equate

wil je dan zeggen dat rave per definitie uit lullige melodietjes bestaat (net zoals happy hardcore) ?

the prodigy, altern8 en praga kahn zijn/waren toch ook rave...
In mijn ogen niet echt happy ofzo...

dus.

equate

Niet alle Happy Hardcore was per defenitie "blij".

Niet blij misschien maar vrolijk is het wel.

Zeker dat happy-core is voor mij niet besteed.
(je word er zo moe van)
Wil wel eens iets anders dan 4/4 maat.
AphexTwin vind ik bijv. een nieuwe vorm van techno.

Origineel geplaatst door Googol

Wil wel eens iets anders dan 4/4 maat.
AphexTwin vind ik bijv. een nieuwe vorm van techno.

begrijp me niet verkeerd aphex twin rouleert. maar ik denk dat techno en andere vormen van dance muziek. toch gezamelijk een ongeschreven regel hebben (een van de weinige) en dat is dat ze allemaal een 4 kwarts maat bezitten!

Ik hoor toch wel eens van die h3lE v4gE +3chn0 die niet echt helemaal lekker 4/4 loopt.

Origineel geplaatst door EDP

begrijp me niet verkeerd aphex twin rouleert. maar ik denk dat techno en andere vormen van dance muziek. toch gezamelijk een ongeschreven regel hebben (een van de weinige) en dat is dat ze allemaal een 4 kwarts maat bezitten!

mmm in mijn beleving niet oor !

techno is volgens mij iet wat je nooit eerder hebt gehoord
(quote Jeff Mils) en iz veel abstracter dan wel of geen vierkwarts maat.

en volgens de polyritmiek wetten erg belangrijk omdat er meestal meerdere maatsoorten over elkaar liggen.

maar oke 16/7 zal je niet veel horen ja maar als je naar bijvoorbeeld Kirk Digeorgio, Mad Mike dan hoor je echt vel experimeer met verschillende rimtes

Origineel geplaatst door MadR

mmm in mijn beleving niet oor !

techno is volgens mij iet wat je nooit eerder hebt gehoord
(quote Jeff Mils) en iz veel abstracter dan wel of geen vierkwarts maat.

en volgens de polyritmiek wetten erg belangrijk omdat er meestal meerdere maatsoorten over elkaar liggen.

maar oke 16/7 zal je niet veel horen ja maar als je naar bijvoorbeeld Kirk Digeorgio, Mad Mike dan hoor je echt vel experimeer met verschillende rimtes

kijk er is techno zonder 4/4. maar dance (lees dansbare muziek) moet in mijn ogen een beetje lekker lopen. 4/4 leent zich daar goed voor

natuurlijk zijn er altijd mensen die daar weer anders over denken, maar die kunnen maar beter gaan potte bakken ofzo;)

t toeval wil dat ik bezig ben met een breaks-achtige track met 5 beats per measure....dat loopt ook wel hoor, je moet er alleen ff inkomen (op t begin "snap" je t niet omdat je 4/4 gewend bent...maar als je erin zit gaat t anders net zo lekker...denk maar aan take 5 ;) )

maar goed, 4/4 stampt wel lekker, hoewel idd sommige artiesten gelukkig wat experimenteren

zelf maak ik regelmatig gebruik van 2/4 op dubbele snelheid :confused:

Ik heb Aphex twin wel eens horen draaien...en hij draait bijna alleen maar gabber, of van die mega opefokte D'nB (panacea...).......toch typisch..

Aphex Twin....

Ik kan me nog een oude Future Music (de Engelse versie wel te verstaan) herinneren waarin een artikel over hem staat:

"Is this man the true Prodigy of Electronic Music?"

Het gaat o.a. over de gear die hij gebruikt, hij claimt hiervan een groot gedeelte zelf gebouwd of gemodificeerd te hebben.
Hier bleek later volgens mij niks van waar te zijn...

Veel van hem vind ik overigens erg goed...veel ook niet...

equate.

Back