E-Guitar? Waar op letten

JaDeX

Ingeburgerd
Hallo,

Ik weet dat dit een synthforum is, maar ik wil eigenlijk een e-gitaar aanschaffen.
Om een soort lead in mijn nummers te spelen.. Ik heb alleen totaal geen verstand van e-gitaren,
en moet het nog leren spelen. Zoek dus een zo goedkoop mogelijke gitaar met de best mogelijke kwaliteit.

Weten jullie waar ik op moet letten bij de aanschaf, of hebben jullie misschien andere alternatieven????

mvg Mark

Re: E-Guitar? Waar op letten

Origineel geplaatst door JaDeX
Hallo,

Ik weet dat dit een synthforum is, maar ik wil eigenlijk een e-gitaar aanschaffen.
Om een soort lead in mijn nummers te spelen.. Ik heb alleen totaal geen verstand van e-gitaren,
en moet het nog leren spelen. Zoek dus een zo goedkoop mogelijke gitaar met de best mogelijke kwaliteit.

Weten jullie waar ik op moet letten bij de aanschaf, of hebben jullie misschien andere alternatieven????

mvg Mark

ik ben gitarist. wat is je budget???
mischien kun je beter iemand vragen om die partijen in te spelen als jezelf geen gitaar kunt spelen.
Check anders de plug in asd. 2ehands winkel.

succes

Ik heb er ongeveer E250 voor over...En ik zou ze idd door iemand anders laten spelen, maar ik wil eigenlijk zelf leren spelen... waar moet ik op letten bij een gitaar???

Het ligt eraan wat je wil, qua geluid. Simpel gezegd: dik of dun: fender of gibson... klassieke fenders hebben single-coil elementen= dunner geluid, gison-stijl gitaren dubbel-element=vetter geluid... Ik heb zelf een stratocaster... zeer tevreden over, zo'n 'made in Mexico'-fender vindt je wel voor 250 denk ik, kun je je geen buil aan vallen.
Op letten: effe langs de hals kijken of ie wel recht is, niet hol of bol, kwaliteit stemmechanieken is belangrijk...

Thanx :okdan:
Ben wel op zoek naar een vol geluid...maar geen echte rock gitaar ofzo....ik wil toch funky en blues spelen.
Is een stratocaster dan iets voor mij??

funk en blues? jawel, hoor. Zoek een stratocaster met 2 typen elementen, die heb je ook, dus enkel en dubbel. Is gewoon een goede gitaar voor weinig geld...

Back